Gå til innhold

Stativ- eller Gulvhøytalere?


Anbefalte innlegg

Kjeder meg på jobb :thumbdown: , så jeg leste litt i DanielL`s Hjelp og tips til kjøp av høyttalere, også kom jeg over dette:

Du må også tenke på størrelsen på rommet de skal brukes i. Det er for eksempel en dårlig ide å putte 30 kg gulvhøyttalere på et 9 kvadratmeters rom, da bør du heller gå for stativhøyttalere.

Så spørsmålet mitt er: Ville du/dere hatt gulvhøytalere på ett 17 kvadratmeters soverom? :hmm:

Har stativhøytalere nå, å det låter :new_woot: , men.. Syns det ser litt pinglete ut :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med gulvhøyttalere så er ikke SUB like viktig. Med stativhøyttalere får du ikke skikkelig mellomtone, da dette frekvensområdet er rimelig tomt. På Gulvhøyttalere så har du elementer med god mellomtone, samt litt lengre ned. Skal man ha SUB så kan den da konsentrere seg om kun de dypeste delene av frekvensområdet, slik den er ment for.

 

Stativhøyttalere kan være greit det. Men det er Gulvhøyttalere som virkelig slår fra seg.

 

Tja, 17kvm. Litt lite, men en trenger jo ikke de største gulvhøyttalerene. Finnes jo mindre gulvhøyttalere som kan fungere som en "mellomting".

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det med gulvstående vs stativhøyttaler kan variere veldig mye. har du et lite rom, vil vel gjerne en stativhøyttaler gjøre jobben bedre.

 

Selv hadde jeg gulvstående høyttaler før. Disse spilte veldig fint, og var i prisklassen rundt 8000.-

 

jeg byttet ikke så veldig lenge etter ut med Jamo D830. Altså, en stativhøyttaler til 14.000,- selvom dette er en vesentlig dyrere høyttaler, er og lydbildet vesentlig bedre. Rommet mitt er ca 15m2.

 

Stativhøyttaler skal virkelig ikke undervurderes. Jeg har aldri vært så fornøyd før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...