Gå til innhold

Dos emulator for gamle Dos spill (Dosbox)? hjelp!

Anbefalte innlegg

Heisann! Som tråden sier, trenger hjelp til å bruke Dos-emulatoren min (Dlsbox v.0.72 og\eller Dosbox v.0.63).

Problemet er at når jeg starter opp Dosbox,å kjører dette, noe som ser ut til å funke fint, får jeg problemer med å skrive : (kolonn), så det blir umulig for meg å komme meg på C:\ for.eksempel, noe som er veldig frustrerende, for det er jo der spillene ligger, he he.

Har lastet ned Dosbox flere ganger, fra flere forskjellige steder, men vær gang klarer jeg ikke å lage : , noen som har noen tips? kanskje til andre Dos-emulatorer for Windows?

Jeg kjører Windows Vista, og skal spille den gamle gode skjønnheten fra Bluebyte, nemlig: The settlers 2 :D

takker for help!

P.S, husker at Dosbox fungerte utmerket på min stasjonnære Pc der jeg kjøret windows Xp, desverre er den pcen noen mil unna for øyeblikket :)

Videoannonse
Annonse

Den enkleste måten å bruke dosbox på etter det jeg vet er at du tar fila du starter spillet med, å drar den oppå dosbox logoen ;)

Altså at hvis du har dosbox på skrivebordet så drar du f.eks sr2.exe (Street Rod 2 brukt som ekspempel) oppå snarveien til dosbox, da skal dosbox starte automatisk med mappa fila lå i som C:\

Men hvis du må skrive av grunner som å kjøre CD og disketter så må du vel gjøre som K_M_K sier slik at du får støtte for norsk tastatur.

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...