Gå til innhold

Lønn: Flyplass vekter på Gardemoen


twinkie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener det er 147/timen der.

20k/mnd i 100% stilling.

Så ikke allverdens... men mer enn det som er helt på bunnen.

Dem trenger folk desp tror jeg men selskapet som holder på der (g4s) som forøvrig holder på hele veien til ellas, har ikke betalt sine ansatte på ei stund tror jeg det står i ei avis... Pass på.

Lenke til kommentar

Får jo rabatt på Flytoget og Flybussen da. 43 kroner eller noe en vei med flytoget, og enda billigere med flybussen. Også har flybussen og ruter inngått noe samarbeid. Så tror du kan reise med månedskort som gjelder for oslo og akershus med flybussen. Da blir det mer overkommelig :)

Lenke til kommentar
Får jo rabatt på Flytoget og Flybussen da. 43 kroner eller noe en vei med flytoget, og enda billigere med flybussen. Også har flybussen og ruter inngått noe samarbeid. Så tror du kan reise med månedskort som gjelder for oslo og akershus med flybussen. Da blir det mer overkommelig :)

 

Hun som jeg har snakket med på telefonen fortalte meg at OSL ansatte hadde noe rabatt avtale med SAS flybussen. Da jeg forhørte meg med trafikanten.no sa dem at det var kun klippekort flyplass ansatte hadde rabatt på, 30 klipp på kortet og kostet 1400kr, dette er bare en vei. La oss si hvis en som jobber fulltidsstilling tjente ca. 13000kr etter skatt -2800kr i bare reisen... Da er det ikke så mye igjen av lønna :cry: Man har jo faste utgifter... litt drøy å må bare sitte igjen med 10tusen kroner :whistle:

Lenke til kommentar
Men til gjengjeld får du avskrevet endel på skatten i pendler utgifter.

 

Å jobbe 37,5 timer hver uke på flyplassen og med 10000kr i lønning etter fratrukket reisekostnader -9000kr i faste ugifter = og sitter igjen med 1000kr er ikke verdt det. Så jeg dropper hele planen om å søke jobb der. :cry:

Lenke til kommentar
Men til gjengjeld får du avskrevet endel på skatten i pendler utgifter.

 

Å jobbe 37,5 timer hver uke på flyplassen og med 10000kr i lønning etter fratrukket reisekostnader -9000kr i faste ugifter = og sitter igjen med 1000kr er ikke verdt det. Så jeg dropper hele planen om å søke jobb der. :cry:

 

 

hehe ja jo..bedre arbeidsledig da? hehe

 

Vet at (som tidligere Vekter hos konkurrerende selskap) det finnes et tillegg man får når man arbeider på bla flyplass. Er ikke sikker på om det er slik hos G4s.

 

Det finnes

verditillegg (verditransport)

Risikotillegg

Kontrolltillegg

osv osv

 

Hvor mye disse tilleggene er på vet jeg ikke. (Leeenge siden jeg var vekter i gode gamle Oslo)

Lenke til kommentar
Men til gjengjeld får du avskrevet endel på skatten i pendler utgifter.

 

Å jobbe 37,5 timer hver uke på flyplassen og med 10000kr i lønning etter fratrukket reisekostnader -9000kr i faste ugifter = og sitter igjen med 1000kr er ikke verdt det. Så jeg dropper hele planen om å søke jobb der. :cry:

 

 

hehe ja jo..bedre arbeidsledig da? hehe

 

Vet at (som tidligere Vekter hos konkurrerende selskap) det finnes et tillegg man får når man arbeider på bla flyplass. Er ikke sikker på om det er slik hos G4s.

 

Det finnes

verditillegg (verditransport)

Risikotillegg

Kontrolltillegg

osv osv

 

Hvor mye disse tilleggene er på vet jeg ikke. (Leeenge siden jeg var vekter i gode gamle Oslo)

 

Det vil alltids være andre heltidsjobber i Oslo område og mye billigere reiseugifter ;)

Lenke til kommentar
Men til gjengjeld får du avskrevet endel på skatten i pendler utgifter.

 

Å jobbe 37,5 timer hver uke på flyplassen og med 10000kr i lønning etter fratrukket reisekostnader -9000kr i faste ugifter = og sitter igjen med 1000kr er ikke verdt det. Så jeg dropper hele planen om å søke jobb der. :cry:

 

 

hehe ja jo..bedre arbeidsledig da? hehe

 

Vet at (som tidligere Vekter hos konkurrerende selskap) det finnes et tillegg man får når man arbeider på bla flyplass. Er ikke sikker på om det er slik hos G4s.

 

Det finnes

verditillegg (verditransport)

Risikotillegg

Kontrolltillegg

osv osv

 

Hvor mye disse tilleggene er på vet jeg ikke. (Leeenge siden jeg var vekter i gode gamle Oslo)

 

De tilleggene du nevner nå er knapt merkbare. Tilleggene du får som objekt -og områdeleder er en knapp tusenlapp ekstra i månedslønn, og du vil i mange stillinger ha latterlige mye ansvar i forhold til tillegget. Pengene ligger i overtid og UB, rett og slett.

Lenke til kommentar

Ja blir dyrt og reise dit. Men så dyrt som du fremstiller er feil. 1800 kroner for månedskort med flybussekspressen. Det er jo overkommelig :)

 

Og flybussen:

Ruter-kort og –billetter som ellers gjelder mellom Gardermoen og Oslo, kan nå også benyttes på SAS Flybussen. Dette gjelder både kupongkort og månedskort, herunder også ungdomskort.

 

Men klart det er billigere og jobbe i Oslo

Lenke til kommentar

Du har tillegg for flyplass men ellers går vanlig vekter tariff start på 139.xxkr time elns

Som sakt over pengene ligger i skift arbeid og natt/helg.

 

Husk du må igjennom gansk lang kurs (for flyplass jobbing) utenom vekterkurs

 

ps om du lurer har jeg 3år erfaring med vekterfaget.

Endret av smy
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg arbeidet som vakt på Gardermoen fra 2000-2007, først under Olsten/Adecco Airport Security og senere under Securitas. Det var en kremjobb da jeg startet, men etter 9/11 har det gradvis blitt verre. Stadig økende passasjertrafikk og stadig strengere bagasjeregler gjør at kontrollslusa blir en skikkelig flaskehals, og stressnivået der er høyt for både vaktene og de som reiser.

 

Det finnes også vaktstillinger hvor man kun jobber med sjekk av gods/post/bagasje, de jobbene er mye triveligere da man slipper å stri med passasjerene :) Da jeg var der oppe gikk de jobbene vanligvis til vakter som hadde jobbet lenge i passasjerslusa. Hvilken praksis G4S har på dette vet jeg ikke.

 

Bil må man nesten ha for å jobbe der, man starter gjerne på jobb klokka 04 eller 05 om natta. Kommer deg ikke tidlig nok på jobb hvis du reiser kollektivt.

 

Lønn er i henhold til Vekteroverenskomsten som du finner på www.arbeidsmandsforbundet.no under "Tariff".

Tarifflønn for vektere pluss ca 1300,-/mnd i flyplasstillegg.

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Jobber pr i dag som mobilvekter, jobbet siden 2001, og får utbetalt 22.000,- i måneden. Så hvor de som sier 13.000,- pr måned for full stilling, lurer jeg litt på hvor de har funnet disse tallene. Airport Security er vel en av de avdelingene med best tillegg.

Begynner du som deltid, tror jeg nokk alle avdelingene er ganske like: Har du lyst til å jobbe, lyst til å tjene penger. Så er det enkelt som vekter. Er alltid behov for folk.

Lenke til kommentar
Jobber pr i dag som mobilvekter, jobbet siden 2001, og får utbetalt 22.000,- i måneden. Så hvor de som sier 13.000,- pr måned for full stilling, lurer jeg litt på hvor de har funnet disse tallene. Airport Security er vel en av de avdelingene med best tillegg.

Begynner du som deltid, tror jeg nokk alle avdelingene er ganske like: Har du lyst til å jobbe, lyst til å tjene penger. Så er det enkelt som vekter. Er alltid behov for folk.

 

Får du utbetalt 22000 i måneden har du enten en del i tillegg, eller ingen skatt. Best å være obs på at tilleggene kan utgjøre mye på lønnsseddelen. Brutto månedslønn for vektere med 7-9 års ansiennitet er ca 22500 ifølge tariff. Jeg vet heller ikke hvor man har fått 13 000 fra, det var det jeg fikk utbetalt da jeg startet i 2000.

 

Flyplassvaktene begynner å tjene greit, men det skulle bare mangle med en så masete jobb. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...