Gå til innhold

Molyneux anmelder Fable 2 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er rart hva man noen ganger kan henge seg opp i, det jeg lurer på mest nå er om man kan velge hvordan hund man skal ha.

 

En liten terrier eller bishon frise som er mer moralsk støtte enn nyttig i kampsituasjon hadde vært fint, noe alla hunden i bards tale.

 

Men jeg kommer sikkert å like dette spillet også, da jeg egentlig har likt alle Molyneux sine spill.

Lenke til kommentar

At Peter`n lager bra spill er det ikke noe tvil om. Han var jo med å starte Bullfrog, som har kanskje tidenes råeste portefølje av spill, og med Black and white så ga han Lionhead en knallstart.

 

Det forandrer ikke noe på at å "gi sitt eget spill en annmeldelse" gir inntrykk av at han er komplett løkhue. hvorfor ikke det siste poenget og gi det 10\10? har han en slags pervers forståelse av beskjedenhet?

Lenke til kommentar
At Peter`n lager bra spill er det ikke noe tvil om. Han var jo med å starte Bullfrog, som har kanskje tidenes råeste portefølje av spill, og med Black and white så ga han Lionhead en knallstart.

 

Det forandrer ikke noe på at å "gi sitt eget spill en annmeldelse" gir inntrykk av at han er komplett løkhue. hvorfor ikke det siste poenget og gi det 10\10? har han en slags pervers forståelse av beskjedenhet?

 

EDIT: Leste deler av orginalintervjuet nå.. det er jo ingen spillanmeldelse av Fable 2 han gir - se ellers i posten min under...

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
9 av 10 sammen lignet med hva da Molyneux? Dine egne spill? Alle rollespill der ute? Eller av alle spill som kommer i år?

 

Som nevnt i en tekst på gamer.no så er det inflasjon i karaktersettingen på spill, og jeg tror ikke Molyneuxs 'selvinnsikt' er noe mere enn egenhyping bassert bå dagens standard om at: Bra spill 9, dårlig spill 4 eller 5, de faktisk bra spillene 10.

 

Sorry men jeg tror ikke på Molyneux i det heletatt.

 

"I'd rate it a 9 out of 10," Molyneux added, when asked if he'd fulfilled his original vision with Fable II.

 

Så.. pust ut. Dette er ikke en spillanmeldelse av Fable 2 fra Peter Molyneux slik enkelte tror!

 

Det er sammenlignet med hans egen visjon for spillet, og hvordan det endte opp til slutt. Med andre ord han har ikke 100% nådd målet/visjonen han hadde med Fable 2, men 90% av det.

 

Ser ikke helt det rare i en en slik uttalelse.

Lenke til kommentar
9 av 10 sammen lignet med hva da Molyneux? Dine egne spill? Alle rollespill der ute? Eller av alle spill som kommer i år?

 

Som nevnt i en tekst på gamer.no så er det inflasjon i karaktersettingen på spill, og jeg tror ikke Molyneuxs 'selvinnsikt' er noe mere enn egenhyping bassert bå dagens standard om at: Bra spill 9, dårlig spill 4 eller 5, de faktisk bra spillene 10.

 

Sorry men jeg tror ikke på Molyneux i det heletatt.

 

"I'd rate it a 9 out of 10," Molyneux added, when asked if he'd fulfilled his original vision with Fable II.

 

Så.. pust ut. Dette er ikke en spillanmeldelse av Fable 2 fra Peter Molyneux slik enkelte tror!

 

Det er sammenlignet med hans egen visjon for spillet, og hvordan det endte opp til slutt. Med andre ord han har ikke 100% nådd målet/visjonen han hadde med Fable 2, men 90% av det.

 

Ser ikke helt det rare i en en slik uttalelse.

 

Nei, det er greit nok, men Fable 1 skulle maks fått 2/10 av han da.

Misforstå ikke det var et morsomt spill, man etter planene skulle det overgå morrowind fulstendig.

Håper de har gjort den god/ ond vinklinga litt mer subtil en i fable 1, litt mindre levert av jernbaneverket følse alså.

Lenke til kommentar
*slettet forrige*

 

Ok, da så ... litt snål måte å uttale seg på, og med en sensasjonslysten journalist uten mye omtanke for sannheten så forstår jeg at hans uttalelse kan bli vinklet slik at han ga det en annmeldelse.

 

Jepp, og når Gamer.no's overskrift på artikkelen og trådens tittel her er "Molyneux anmelder Fable 2" så bærer det galt av sted. Artikkelforfatteren burde kanskje lest orginalkilden og sett i hvilken sammenheng han ga 9/10, at det ikke var en anmeldelse av spillet som sådan.

 

Men, men... du og du... Denne høsten og vinteren blir travel... så mye bra på gang, og bare i RPG genren kommer jeg på spill som Fable 2 og Fallout 3...

Lenke til kommentar
9 av 10 sammen lignet med hva da Molyneux? Dine egne spill? Alle rollespill der ute? Eller av alle spill som kommer i år?

 

Som nevnt i en tekst på gamer.no så er det inflasjon i karaktersettingen på spill, og jeg tror ikke Molyneuxs 'selvinnsikt' er noe mere enn egenhyping bassert bå dagens standard om at: Bra spill 9, dårlig spill 4 eller 5, de faktisk bra spillene 10.

 

Sorry men jeg tror ikke på Molyneux i det heletatt.

 

"I'd rate it a 9 out of 10," Molyneux added, when asked if he'd fulfilled his original vision with Fable II.

 

Så.. pust ut. Dette er ikke en spillanmeldelse av Fable 2 fra Peter Molyneux slik enkelte tror!

 

Det er sammenlignet med hans egen visjon for spillet, og hvordan det endte opp til slutt. Med andre ord han har ikke 100% nådd målet/visjonen han hadde med Fable 2, men 90% av det.

 

Ser ikke helt det rare i en en slik uttalelse.

 

Nei, det er greit nok, men Fable 1 skulle maks fått 2/10 av han da.

Misforstå ikke det var et morsomt spill, man etter planene skulle det overgå morrowind fulstendig.

Håper de har gjort den god/ ond vinklinga litt mer subtil en i fable 1, litt mindre levert av jernbaneverket følse alså.

 

Hvorfor skulle Fable 1 fått 2/10 av han? Han lager vel seg en visjon ut fra hva som han ser er mulig med datidens hardware, og Fable 1 kom da vitterlig til Xbox (1). På en annen side, jeg veit ikke hva han tenkte om hva Fable 1 skulle være heller da. Men det var et ok spill, selv om jeg ikke spilte det ferdig.

 

At det skulle overgå Morrowind? Fable 1? Det er to forskjellige spill synes nå jeg. På hvilke måter skulle Fable 1 overgå Morrowind i følge Moleneux? For all del - mannen snakker ofte med store ord, så godt mulig han har sagt noe i den retningen. Men det spørs på hvilken måte det skulle overgå Morrowind da.

 

Åkke som - det er egentlig uinteressant med våre betraktninger om Fable 1 sammenlignet med Morrowind fra en annen spillutvikler, når vi nå snakker om Fable 2 og om hvor nær han selv synes Fable 2 endte opp i forhold til hans visjon om Fable 2.

 

Jeg er så naiv at jeg synes dette lover godt, med Fable 2 altså - dog med mine erfaringer med tidligere Moleneux spill, og med alle videoklipp og previews jeg har lest om Fable 2, som tyngde bak - og ikke bare Peter M's egen fornøydhet med eget produkt. :)

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Til skribent (gamer.no): Spillet heter vel Fable II, og ikke Fable 2. Akkuarat som GTA IV eller FF VII. Hvis Lionhead vil skrive det andre spillet i serien med romertall så må vel vi også det, eller skal vi kalle GTA IV for GTA4?

 

Når det gjelder selve spillet så gleder jeg meg til co-op på Live. Dere kan godt hoppe inn i min verden, bare så lenge dere ikke dreper barna mine eller ligger med kona mi. Og håper man kan ha katt som kjæledyr. Ække begeistra for hunder.

Lenke til kommentar

HAr beklageligvis ikke spilt Fable 1, men har spilt Fable lost chapters.

Det er et av de beste spilla jeg noen gang har spilt.

 

og dere som sier "tror ikke på den dærre 9/10 i det heletatt"

hva hadde dere forventa dere?

"nei, liker ikke spillet jeg har brukt flere år av mitt liv på og lage. Gir det en 4/10"?

 

såklart gir han det god karakter....

Grunnen til at han ikke gir det toppkarakter er selvfølgelig at han syns at det skulle vært mer frihet...

 

-Gernia-

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...