Gå til innhold

Opptrening av kondisjon etter sykdom


Blax

Anbefalte innlegg

Heisann. Var på en sydentur som varte i 10 dager nå i August (en del alkohol), etter at jeg kom hjem fikk jeg feber og ble liggende i 1uke med feber.

 

Har da altså ikke trent noe særlig på 2-3 uker.

 

Spiller fotball, og vi hadde 3 treninger i uken pluss kamp, altså 4 økter i uken, noen ganger 5.

 

Det jeg lurer på er, hvordan komme fortest mulig i god form på 1 uke? Jeg kommer nok ikke i kjempeform på en uke, men vil legge et lite grunnlag før jeg starter opp med fotballen igjenn. Intervalltrening er nok lurt, men hvor ofte? Styrketrening? Sykkle?

 

Jeg var ute og sykklet/løp litt i sted, og jeg ble så kjørt at jeg spydde.. Har vel aldri hatt en så sucky form før.

 

Er btw 19år

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv opplevd noe lignende, var syk litt lengre enn deg. (2 måneder). Men jeg bygget opp formen igjen ved å sykle og å løpe. I starten syklet jeg mye med pulsklokke, for å kunne holde meg i sone 1 (60-70 % av maks). Tror ikke det er så lurt å begynne kjempehardt med en eneste gang, derfor vil jeg anbefale sykling innenfor sone 1. Om du ikke vet hva det vil si, kan du enten google det, eller sjekke treningsforum.no / iform.no - de skal ha noen artikler som forklarer dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...