Gå til innhold

finner ikke nettet/zyxel 660 hwt


Anbefalte innlegg

hei :)

 

hadde litt problemer med routern min for en ukes tid siden, så jeg bestemte meg for å resette den til fabrikkinstillinger ved å trykke på den lille knappen med en fyrstikk.. så trykka jeg inn passordet og brukernavnet, og alt funket som det skulle på den stasjonære datan min og laptoppen og iphonen.. men det er to andre laptopper som ikke har nett i huset, hvorfor ? :s de finner ikke engang nettverket mitt, men de finner andre rundt i området.. forslag til hva som kan være galt, og hva jeg skal gjøre med det?:)

 

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at du har amerikanske drivere (evt. amerikansk sone på HW instillingene) på de trådløse klientene dine. De har bare kanal 1-11. P660HWT har kanal 1-13 og autoscanner seg frem til beste (minst støy) kanal. Dersom den har havnet på kanal 12-13 så kan det være derfor.

 

Om du telnet'er inn så er kommandoen wlan chid for å se kanalen tror jeg. Evt. så står det i web gui.

Lenke til kommentar
http://10.0.0.138

 

trygg login, du trenger ikke fylle inn bruker/pass.

 

Under advanced setup står det wireless lan, trykk på den.

 

På neste side trykker du wireless

 

På nesten side, setter du channel selection til manual og channelid til 06.

 

trykk deretter apply

 

det var det jeg også tenkte det kunne være, men det funka før, uten at jeg gjorde noe som helst.. :S så plutselig klikka d på 2 av 5 dataer her.. ;s har bytta til ch- 6 , men ingenting skjedde.. -.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...