Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] Resetting av BIOS-passord. Umulig?


Anbefalte innlegg

Fiksa problemet. Yay! Takk til SmoPe's side. :)

 

 

Maskin: HP 7600 Small Form Factor.

 

Denne PCen ble brukt som gjestePC hos et hotell, og en av deres tyske(?) brukere hadde lekt litt på den. Når vi hentet PCen, fant vi en CD med Kanotix Thorhammer linux. Harddisken var strippet for enhver form for Windows, og BIOSet hadde plutselig et nytt passord.

jaja, tenkte vi. Ut med strømkabel, trykk på BIOS-reset-knappen, restart maskinen... Fortsatt passord.

Ut med kabler, ut med BIOS-batteri, vent i 30 minutter, inn med batteri og.... fortsatt passord.

Jeg har flyttet på alle mulige jumpere, resatt biosen utallige ganger, men det pokkers passordet står der fortsatt.

 

Uansett hva jeg skriver på passordet, så "kommer jeg gjennom" den tredje gangen, problemet er at jeg ikke får gjort noen forandringer. Eneste "exit"-knappen som fungerer, er "ignore changes and exit".

 

 

Så, har dere noen tips?

 

 

og vennligst ingen "Øy, få tilbake CDen min'a!" :p

 

 

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge min kollega, så har ikke HP 7600 TPM-chip, men prøver å komme inn på HP sine sider for å vertifisere.

 

compaq-passordet har jeg allerede prøvd, samt lignende passord.

Jeg tror ikke det er et standard BIOS-passord som kommer opp, siden jeg får tilgang til BIOSen, men ikke får gjort endringer. Men får lete litt mer på den plasma-online siden.

 

*edit*

 

Jeg fant, jeg fant. Problem løst. :)

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...