Gå til innhold

Hollabaloo

Medlemmer
  • Innlegg

    659
  • Ble med

Nylige profilbesøk

5 817 profilvisninger

Hollabaloo sine prestasjoner

358

Nettsamfunnsomdømme

  1. Nå beskylder du andre for det du selv gjør. Projeksjon kalles det. Du og @Salvesen. er som to barnehagebarn som krangler i en sandkasse.
  2. Hollabaloo

    Kjølevæske

    Det skal stå i brukerhåndboka som medfølger bilen. For nyere (enn TS sin modell) Peugeot Expert gjelder at nivå ved kald motor skal ligge mellom min og max, ref. brukerhåndbok. (jeg fant ikke håndbok for 2012-modellen) Litt på siden og ikke så relevant for TS, men det samme gjelder for min Golf, som har motor fra samme motorfamilie som din Golf.
  3. For et begredelig nivå på denne diskusjonen. Dere er en gjeng med surrehuer og rotekopper.
  4. Jeg ville startet med å sjekke at dynamo lader batteriet når motoren er på. Med et ok ladet batteri så skal spenningen (målt med multimeter) når motoren går på tomgang være ca 14,4V. Jeg antar egentlig at dette ikke er noe problem siden du ikke nevner noe om varsellamper for lading under kjøring, men er uansett greit og raskt å sjekke ut. Typisk 5-minutters-sjekk hvis man har et multimeter tilgjengelig. Hvis TS ikke er teknisk anlagt, så er "lavthengende frukter" som tidligere nevnt kontroll av at alt av interiørbelysning slokkes når bilen er låst greit å sjekke. Samme med kjørelys på bilen forsåvidt. Sjekk også at ingen "dingser" er koblet til og stjeler strøm via sigarettenneren.
  5. Jeg så også etter conti7 224/45-17, og det billigste jeg fant i Oslo-området uten at jeg måtte kjøre uhorvelig langt var hos BestDrive til ca 7500kr ferdig på bil, og det var inkl NAF-rabatt.
  6. Det var en annen her inne som postet en relativt ny rapport om vraking av biler i Norge, og der sto det at gjsnittalder på personbiler levert til vraking var 18 år og noen måneder.
  7. Det registerreim-eksempelet ditt er langt mer usannsynlig enn motortrøbbel med en brukt e-tron. Det tror jeg du skjønner selv også når du logger av fra pcen og reflekterer litt rundt det.
  8. Det jeg skrev var sarkastisk ment, men jeg kan godt forklare det i klartekst hvis det fremsto uklart: Det er til liten trøst at motorbytte på en e-tron er noe mindre arbeidskrevende enn for en fossilbil, den dagen det inntreffer for de uheldige, og spesielt for elbileiere som har blitt tutet ørene fulle fra gud og hvermann om at drivlinjen på en elbil vil være tilnærmet vedlikeholdsfri. Du ser også i artikkelen at det totalt sett for reparasjonen ikke er småsummer det er snakk om.
  9. Jeg foreslår at du går inn på den norske facebook-gruppen for e-tron-eiere og trøster de med dette sitatet, det tror jeg de vil sette pris på
  10. @Trestein og @Salvesen. Et enkelttilfelle er relevant for å si noe om kostnaden for en type reparasjon for en konkret bilmodell i form av arbeidstid + delekostnad, gitt det samme utgangspunktet, for eksempel at utgangspunktet er en Audi e-tron reparert hos merkeforhandler i Norge. Fordi dette vil være omtrent likt på tvers av flere tilfeller. Et enkeltilfelle er ikke relevant i forhold til å si noe om sannsynligheten for at en feil kan oppstå. Da trenger man mer data, for eksempel hvis man spør 10000 Audi e-tron eiere hvor mange av de som har måtte bytte motoren, så har man et greit grunnlag for å si noe som sannsynligheten. (Når en produsent velger å gi ut en servicebulletin om problemet, så er det også åpenbart en feil med en sannsynlighet man bør være obs på)
  11. Det er fortsatt 10 arbeidstimer som skal betales. Det skuffer meg at ingen klarer å komme opp med arbeidstid + delekostnad for andre elbil-modeller som taler til elbilens fordel. Utfra hvor fantastisk enkle disse drivlinjene ifølge elbilmenigheten er å jobbe på, så burde det ikke være vanskelig å finne eksempler.
  12. Her har du også teknisk servicebulletin fra Audi om problemet: Last ned TSB MC-11005962-0001 (PDF)
  13. En e-Tron-eier som reiser til Møller i Oslo, vil ikke få et nevnverdig annerledes prisoverslag på bytte av elmotor vs. en e-Tron-eier som reiser til Møller i Trondheim. Så jo, enkelthistorier hva angår arbeidstid og delepriser er i aller høyeste grad relevant.
  14. Man forventer kanskje det hvis man er typen som også tror på julenissen.
×
×
  • Opprett ny...