-
Innlegg
1 800 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Selfuniverse sine prestasjoner
2,1k
Nettsamfunnsomdømme
-
Ja, det gikk ikke så bra med de etniske amerikanske der med alle innvandrerne som kom. Indianerne fikk lov til å leve i sine egne reservat da, så de er vel ganske heldige sånn sett.
- 33 svar
-
- 1
-
-
Hvordan vil samfunnet tilpasse seg Robotene ?
Selfuniverse svarte på Jobs sitt emne i Politikk og samfunn
Ja, skoler bør gå utifra at verden er dynamisk, og utdanne studenter på ett bredt spekter, ikke snevre felt. Verden har vært dynamisk i lang tid nå, og vi har greid oss fint. Jobber har forsvunnet i minst 1000 år. Og mange nye dukket/dukker opp. Eksempel: Hvis frisører mister jobben sin til roboter, så kan disse personene som jobbet som frisører, nå tilby 'retro menneskelig interaksjon's klipp. Løs samtale inkludert.' Eller de kan bare ta en av de nye jobbene som oppstår, som f.eks en analog terapeut (for å lære de som vil å arbeide med hender, noe de ikke gjør lenger), eller kanskje bli en naturarkitekt for å bli med å lage fin natur overalt (selvfølgelig ved hjelp av roboter). Eller hjelpe andre ved å bli en livstilskurator for å bygge opp livet med hobbyer og andre givende og lidenskapelige ting i hverdagen. Man kan også bli en nostalgi guide, der man tar med en gruppe tilbake til gamle dager der folk gjorde ting selv, for å se hvor spennende det var. En slags gammeldags safari. Kan tilogmed få prøve å kjøre en bil med ratt selv hvis de tørr, i trygge rammer selvfølgelig.- 47 svar
-
- 1
-
-
Hvordan vil samfunnet tilpasse seg Robotene ?
Selfuniverse svarte på Jobs sitt emne i Politikk og samfunn
De vil sannsynligvis få de samme rettigheter som en hund. Ikke med engang, men etterhvert blir det så mye press fra folket at de får det. (Slik at slemme folk ikke lenger kan misbruke dem) -
Europas klimamål blir umulig å oppnå.
Selfuniverse svarte på Frank Olsen sitt emne i Klima, naturfenomen og naturvern
-
Hvordan vil samfunnet tilpasse seg Robotene ?
Selfuniverse svarte på Jobs sitt emne i Politikk og samfunn
Skrivemaskinen - "å nei, hva vil skje med alle de som jobber med å skrive??" -> Mange flere fikk jobb rundt det å lage dokumenter, sekretærer osv... Telefonen - "å nei hvem vil ha oss telegrafer og budbringere nå??" -> alt mulig jobber for montering og håndtering av telefonlinjer ble skapt. Samlebånd - "Dette er grusomt! Hvem vil trenge oss håndtverkere og mekanikere nå??" -> Prisen på produkter gikk drastisk ned, og mange mange flere fikk jobb med å holde tritt. Traktor - "Nå vil ingen arbeide på bygda lenger!!" -> Mat ble laget i drøssevis og folk kunne bli ansatt i mange andre yrker, og mange jobber for å holde traktorer gående og logistikk rundt all matproduksjonen. Minibank - "nei! nå mister vi alle jobbene våre i banken!!" -> Mange nye småbanker kunne bli satt opp og bankene kunne tilby andre tjenester istedet for å hele tiden kaste bort tid med kjedelige pengeoverføringer. Datamaskin - "Nå er det gjort! Kontorarbeid kommer til å bli utradert!" -> Ett helt nytt marked ble skapt som hadde svært mange nye jobber, og folk kunne fremdeles jobbe på kontoret sitt, nå enda mer effektivt. Excel - "Ingen vil ha noe som helst nytte av oss regnskapsførere lenger. Akk! Dette blir dystert!" -> Bedrifter ville ha langt flere analyser og rådgivning nå som det ble så effektivt. Strekkoden - "Huff og huff! Hva skal jeg gjøre når jeg blir overflødig som kassadame!??" -> Alt ble billigere når det ble så effektivt, og langt flere jobber ble skapt for å holde styr på alt av varepåfylling og diverse service. Industriroboter - "Mennesker kommer aldri igjen til å arbeide i en farbrikk! Veldig mange jobber er nå tapt!" -> Mere produktivitet og kvalitet gjorde produktene billigere, som da utkonkurrerer andre fabrikker internasjonalt. Og enda flere jobber ble skapt for å holde robotene ved like, og også designe dem. Internett - "Ingen trenger post eller vanlig varehandel lenger!!" -> Ekstremt mange nye jobber, og ett system som komplimenterer bortimot alt i verden. Menneskelige roboter - "Vi kommer til å miste jobbene våre!! Hør på meg! Dette blir dystert!" -> ...- 47 svar
-
- 2
-
-
Hvordan vil samfunnet tilpasse seg Robotene ?
Selfuniverse svarte på Jobs sitt emne i Politikk og samfunn
Mennesker har drevet med dette i minst 10000 år. Det kommer ikke til å forsvinne. Media før SOME var fylt av alle de 3 ordene du nevnte. -
Hvis denne pappaen elsker deg og barnet, så vil han akseptere at han har utfordringer med seg selv og ta grep. Det finnes svært mange muligheter for å bli en bedre person i dag. Jeg har lært svært mye om å bli en bedre person gjennom internett f.eks. Alternativet hvis du aksepterer dette fra far til barnet, og bare prøver å se hva som skjer, er at du sannsynligvis vil holde foredrag til ungdommer og unge folk om 15 år om hvordan du valgte en aggressiv mann som selvfølgelig uttartet seg i mer og mer aggressivitet, og at de ikke burde gjøre samme feil som deg.
-
I tillegg til alt annet sagt, så vil barnet lære seg at å slå rundt seg og kjefte / banne / rope er vanlig, og vil kopiere, og muligens få ett fremtidig liv der barnet som tenåring og voksen slår rundt seg, kjefter / banner / roper, som igjen skaper ett svært utfordrende fremtidig liv for dette barnet. Derfor som sagt så skal denne pappaen minimum ta kurs i å være en fredelig forelder.
-
Selvfølgelig burde det være en arveavgift
Selfuniverse svarte på Villfaren sitt emne i Politikk og samfunn
Kan jeg få høre hvordan dette fungerer? Som ett tankeeksperiment, i ett samfunn der man bare blir skattet av arv, og ingenting annet, hadde vært svært bra fordi da har staten ett insentiv til at det skal gå svært bra med økonomien til alle. Mener du at arv bør bli oppstykket, og en del blir gitt til staten, er det slik? Har du dette som ett grunnleggende prinsipp der noe som er verdifullt, i dette tilfellet penger, bør bli oppstykket og fordelt på andre i samfunnet? Tid er også verdifullt. Ville du gått god for at personer som avslutter ett samliv burde bli ilagt ett måneds forhold med en person de ikke kjenner før de kan bli lovlig singel og eventuelt innlede ett nytt samliv? -
Selvfølgelig burde det være en arveavgift
Selfuniverse svarte på Villfaren sitt emne i Politikk og samfunn
Fordi avisen er for feig til å basere ett slikt argument på ett grunnleggende prinsipp, og f.eks også si "Når ett samliv avsluttes så burde selvfølgelig begge personer bli ilagt ett forhold med en person de ikke kjenner i en måned, hvilket er oppført på en venteliste, før de kan bli lovlig singel og på nytt få sjansen til å innlede ett nytt samliv med en person de selv vil." Avisen bruker det faktum at vi folket allerede har store skattepåleggelser, og har valgt å prøve å oppfordre politikken til å legge til mere slike påleggelser, istedet for å faktisk inneha noe ekte prinsipp som skulle underbygge en slik påleggelse, og gå etter noe mye mer sterkere som nærmest ingen i politikken har våget å røre. (se samlivseksempelet mitt over.)- 195 svar
-
- 1
-
-
Slike tidshorisonter er for amatører. Jeg brukte sammenlagt rundt 25 timer på ett innlegg en gang. Forum er en utmerket plass for å få lagt ut sitt hjernevaskede hode ut til ett bredt spekter av folk. Og man kan dermed få svært gode og effektive tilbakemeldinger på sine opparbeidede tanker gjennom livet. Forum har en rekke gode funksjoner i samfunnet som de avhengige bidrar til. Det er de med mer intelligens enn vanlig som oppholder seg på slike steder, fordi de forstår intuitivt alle de gode funksjonene forum har for folk, politikk, vitenskap, erfaringer, og tilstanden og fremtiden for de land der folk har tilgang til forum. De som bruker forum er altså svært viktige og gode bidragsytere både til sin egen fremtid indirekte, men også kunnskapen og fremtiden for alle andre på forumet, som igjen uttarter seg bredt i samfunnet. De vil ikke leve innesluttede egoistiske liv, de vil bidra, og er samfunnets superhelter, enkelt og greit.
- 38 svar
-
- 2
-
-
-
Definitivt en person som hvis boende hos deg, da også 'ikke lar noe gå inn'. Det kalles psykisk tortur/utpressing mot folk med samvittighet, å drive med/nevne slike trusler om å 'gi opp seg selv'. Jeg ser for meg at det kan bli du som tilslutt blir den som 'gir opp' hvis du lar personen inn i livet ditt. Så du kan vende argumentet ditt på hodet, og handle slik at det er samvittigheten for ditt eget liv som er i fokus. Det minner meg om en dame i Frankrike som skulle være snill og grei og huse en asylsøker. Asylsøkeren var svært irriterende med vilje, ramponerte leligheten, og kontinuerlig presset damen ut av leiligheten sin, og skiftet tillogmed lås tilslutt slik at hun ihvertfall ikke skulle komme seg inn i sin egen leilighet noe mer. Og lover og regler der gjør det svært vanskelig å få gjort noe med. Man vet aldri hvilket helvete man inviterer/begir seg ut på. Beskytt deg selv først og fremst.
- 21 svar
-
- 2
-
-
Europas klimamål blir umulig å oppnå.
Selfuniverse svarte på Frank Olsen sitt emne i Klima, naturfenomen og naturvern
NRK, som er selvoppnevnte portvoktere for misinformasjon, hadde i kveld 4. juni ett innslag på nyhetene om klimaforandringer der de opplyste folket om at den erosjonen av Englands østkyst, som har pågått i opp mot 5000 år, og kraftigst for 2000 år siden, er nå pågrunn av klimaforandringer. Vi gjør alle feil av og til, og NRK tar slikt på det sterkeste alvor, så jeg regner med at de innrømmer feilen sin til folket innen 2 dager. Rundt 35 til 40 cruiseskip i verden i dag har lisens fra Norske myndigheter. Alle disse spyr ut Co2 i atmosfæren. Jeg har ikke sett noen protester fra NRK om dette. Og heller ikke noen som helst planer for å trappe ned eller ulovligjøring og obligatorisk opphugging av disse meningsløse skipene fra Norske myndigheter eller Europeiske for den saks skyld. Er det ikke viktig å nå klimamålene?...- 543 svar
-
- 6
-
-
-
Jeg vil også redde regnskogen, men....
Selfuniverse svarte på Philber Desanex sitt emne i Politikk og samfunn
Jeg skal investere stort i de firmaene som får i oppdrag å lage 'regnskog' for satelittbilder. Sikkert mye plastikk som går med der. Plastikk som trenger alle Co2 kildene du kan tenke deg. NB: Rundt 14-16 nye cruiseskip planlagt for 2026, en del av dem store svære eventyrskip, har grønt lys for å settes i drift i år. Cruiseskip er noe av det mest meningsløse og miljøfiendtlige som finnes. Det er på tide for alle å forstå at vi blir rundlurt. Disse 30 milliardene er våre penger som blir gitt bort til ett enormt nettverk av sjarlataner, som har ingen som helst hensikt i å prøve å løse noe som helst. Men propagandisere befolkningen videre, slik at de kan ta for seg enda mer av verdier og undertrykke folk, som er hele hensikten.- 31 svar
-
- 1
-
