Jump to content

uname -l

Medlemmer
  • Content Count

    2183
  • Joined

  • Days Won

    5

uname -l last won the day on June 18

uname -l had the most liked content!

Community Reputation

4383 :)

Recent Profile Visitors

5192 profile views
  1. Siden man spekulerer om Batteri-dagen. Den siste tweeten der er interessant. Kan se ut som om motivasjonen for å begynne batteriproduksjon ikke er at man har på blokka så mye bedre teknologi, men at man er nødt fordi Tesla ikke har tilgang på nok fra de store leverandørene. De andre bilprodusentene har snappet opp det som er av produksjon. For eksempel så har VAG sikret seg 300 GWh fra CATL, LG og SK.
  2. For noen måneder siden så mente ARK at Tesla skulle være verdt mer enn hele verden til sammen pga. sjåførløse biler. Nå er budskapet endret til at Tesla vil gjøre suksess ved å gå inn i et ordinært og beinhardt taxi-marked hvor aktørene ikke gjorde annet enn å tape penger, selv FØR en korona-epidemi sendte markedet videre ned i dass. Solid analyse fra ARK igjen det der.
  3. Han skriver at batteriproduksjon i 2022 vil affektere annen produksjon SÆRLIG semi, roadster og CyberTruck. At man snakker om ytterligere forsinkelser for disse, særlig semi og roadster som ble lansert i 2017, virker som en naturlig tolkning av det. Ellers ville han neppe nevnt det.
  4. Så det han skriver er at Semi, Roadster og Cybertruck vil komme etter volumproduksjon av batterier i 2022. Tror det er litt lengre å vente enn hva depositum-betalerne i 2017 regnet med.
  5. Oi, tydelig at her er noen på defensiven og begynner å rakne litt i føyningene. Sikter du til at det finnes en slags hemmelig versjon som ingen vet om og som er superbra? Det er vel siste kort i kortstokken for en som ikke har altfor mye igjen på lager. Det jeg kan si er at om man viser et bilde til en 5-åring så vil han si "Det er en brannbil", noe som gjør han mer egnet enn en Tesla som gladelig smæsjer inn i den på motorveien, uavhengig av om det står et menneske i mellom eller ei. 1-0 til 5-åringen. Absolutt ikke om man sammeligner epler med epler. Og selv Teslas egne tall viser at Autopilot er farligerere for den justerer ikke for den lave ulykkesrisikoen der Autopilot vanligvis er aktivert. Som er 4-feltsvei med fysisk skille mellom kjøreretningene. Den innside-informasjon som sier at parkerte brannbiler og syklister som veiver inn i kjøreretningen ikke er en aktuell problemstilling for et fly på 30 000 fot. Nå har alle som ikke klarer å tenke seg til såpass også tilgang til denne "innsideinformasjonen". Om jeg gjorde noe som førte til at jeg mistet jobben og fikk 400 millioner i bot så ville jeg hvertfall følt det som en straff. Vet ikke med deg. Dette er som at en fotballtrener med ræva resultater har "blitt enig med klubben i å skilles i minnelighet".
  6. Eller sagt på en annen måte. Om man ikke aktivt trenger å styre bilen så er trøtthet og uoppmerksomhet en uunngåelig fysiologisk konsekvens. Man klarer ikke å lage lover som nuller ut fysiologiske reaksjoner. Løsningen er enten: Automasjon som ikke krever menneskelig monitorering overhodet(L4/L5) Et system som nokså treffsikkert kan detektere og reagere adekvat om føreren blir trøtt og uoppmerksom. Bom på begge er farlig.
  7. Mye bedre enn en sjåfør? Tenker du på deg selv så bør du sporenstreks levere inn sertifikatet. For alle sjåfører med to øyne klarer å se om en diger, blinkende rød brannbil står på veien. Folk dør om de har for høye forventninger til Autopiloten. Det er et gigantisk gap mellom hva du og Musk forteller og hva som er realitetene. Forventning: Systemet er så bra at det bare er de dumme myndighetene som står i veien for at bilen kan være uten sjåfør. Realitet: En 10-åring vil være en størrelsesorden bedre sjåfør enn Autopiloten. Milton: Under etterforskning. Styret i Nikola ga han fyken. Musk: Endeløs rekke med svindel, tiltalt for børssvindel og straffet. Styret gir ham thumbs up.
  8. Jeg tror forumreglene sikter til de man debatterer med og ikke offentlige personer. Ikke at det spiller noen rolle når du selv slenger ut av deg karakteristikker om begge på løpende bånd. Tror du bør prøve å høste sympati for deg og Musk hos noen som er ukjent med din historikk her. Tre måneder igjen og de driver nå med en full rewrite av koden fordi den strategien de har valgt er fullstendig mislykket. Men vi får se 1. januar 2021 hvor mange robo-taxier vi har. Blir artig å se deg komme med retoriske C-moment for å vri deg unna. Det er ikke bare fullstendig usant, men også livsfarlig. Dess flere du får til å tro på den påstanden der, dess flere uskyldige vil omkomme. Det å fortelle til noen at en godkjennelse er det eneste som står igjen til L5 selvkjøring i den bilen de har kjøpt, burde regnes som drapsforsøk. Og det er nettopp det Musk gjør. Som gjør han til en verre person enn Milton. Denne prototypen hadde ikke en gang ledninger knyttet til seg. Det var ren og skjær svindel for å lure aksjonærene. De kjøper nå ræl fra Kina i stedet som de har puttet på en håndfull hus for å prøve å bevise at det fremdeles er liv i denne sjanseløse virksomheten. Eneste grunnen til at SolarCity ikke er lagt ned er den kommende rettsaken om overtagelsen.
  9. Jeg tror du knytter din identitet litt vel mye til Musk om du tar kritikk av ham som et personangrep. Og kanskje misforstått rentingslinjene littegrann. Spesielt rart blir det når du kaller meningsmotstandere "evneveike hydrogentullingar". Men du får høre med moderatorene hva de synes. Full selvkjøring og 1 million robo-taxier? Fake solcellepanel-demonstrasjon for å få aksjonærene til å betale for å kjøpe opp et SolarCity som i praksis var konkurs slik at han kunne redde seg selv og familien sin? Det er en endeløs liste med svindel og bedrag. Milton fikk fyken, med rette, men han er bare under etterforskning. Musk begikk regelrett børssvindel, ble tiltalt og måtte til slutt ut med $40 mill, gå av som styreformann og gå med på å få sin sosiale media-aktivitet godkjent av en barnevakt. Ethvert annet selskap i verden ville gitt CEO'en sparken på timen om dette skjedde, men styret i Tesla lot han bare holde på. De tenkte vel at de ikke kunne sparke Musk for å drive kjernevirksomheten: Svindel og aksjepumping.
  10. Tesla selvfølgelig. Milton når ikke Musk til knærne når det gjelder svindel og bedrag. Verken i kompetanse eller omfang.
  11. Sparkingen av Trevor Milton er hvertfall et bevis på at det finnes selskaper med et fungerende styre. I motsetning til det ti ganger større svindelselskapet hvor styret får klekkerlig betalt for å ikke gjøre jobben sin og se en annen vei når CEO'en begår tidenes børssvindel.
  12. Har du tungt for det? Jeg skrev at de vile komme med noe revolusjonerende som en respons på din påstand om det motsatte. Sitat under. For å gjenta. Jeg mener Musk helt klart vil stå på en scene og annonsere noe revolusjonerende. Som så mange ganger før.
  13. Jeg skjønner ikke hva du hisser deg opp over? Jeg skrev at han vil annonsere noe stort og revolusjonerende. Som Musk alltid gjør: En million robo-taxier innen årsslutt, en mikrochip som vil kurere omtrent det som er av nevrologiske sykdommer, tunneller som vil løse alle trafikkproblemer, mennesker på Mars innen 2030 og nå en supercomputer som vil være dobbelt så rask som den nest raskeste. Så jeg forventer noe lignende om et par dager. Noe annet vil være skuffende.
  14. Da har man ikke fått med seg mange Musk-arrangementer. Sannsynligvis så blir det noe veldig stort og revolusjonerende.
  15. 35 prosent økning i energitettheten, er det noe som er klart for masseproduksjon nå eller er det noe som ligger langt frem i tid. I likhet med alle andre som har nyvinninger i laboratoriet. Det at Tesla har inngått avtaler om økte leveranser fra Panasonic, LG og CATL kan tyde på det siste. Her er forresten Bloombergs vurdering av Battery Day. Står litt i kontrast til den rosenrøde artikkelen her: Musk’s Showy Events Gin Up Hype Tesla Doesn’t Always Live Up To "A look back through the CEO’s track record ahead of the company’s much-anticipated battery day."
×
×
  • Create New...