Gå til innhold

Anmeldelse: Braid (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er uenig i din, fra mitt perspektiv, svake karakter (7/10), men skal unngå å flame deg siden anmeldelser er høyst subjektive. Har vanskeligheter med å forstå at du synes at det finnes rom for kjedsomhet i Braid. Men, men... Folk er forskjellige. :)

 

EDIT:

 

Hvorfor nevner du ikke Braid's dypere historie?

 

Til tider glei interessa mi unna og eg følte at eg berre pløgde igjennom spelet utan mål og meining.

Er det vanskelig å se at målet og meningen med spillet er å løse puzzles? Eller var ikke i tillegg målet om å redde prinsessen nok for deg? Hvorfor sier du ingenting om årsakene til at du føler slik du føler? :)

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
Svært lite objektiv anmeldelse... som kan derfor knapt kalles en anmeldelse. Mission failed.

 

Nå må noen av dere slutte med dette gnålet deres om objektivitet.

 

Anmeldelser av kultur er pr def subjektive tekster. Ok, de KAN gjøres objektive, men da sitter du igjen med en ren konsumentrapport evt bekreftelse av det som står på baksiden på boksen. "x timer langt. Y brett. Z pixler oppløsning." Dette er objektiv faktainformasjon, mens det du egentlig ønsker å lese er hvorvidt anmelderen likte spillet. Og guess what? Forskjellige folk liker forskjellige ting!

 

Hvor ofte leser du f.eks filmanmeldelser som kun holder seg til det rent objektive?

"Filmen var 1.35 time lang, hadde rent bilde og fem hovedpersoner. Terningkast fem."

 

Forøvrig en god anmeldelse! Gleder meg til å spille Braid selv, det ligger og venter på 360'en min...

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Flott artikkel, men som vanlig kommer Gamer.no med sine anmeldelser altfor seint. Dette spillet har blitt diskutert i forumet lenge, og de fleste andre nettsider hadde en anmeldelse klar for et par uker siden. Sett i retrospect, hvorfor skal jeg lese deres anmeldelse når jeg har lest x antall anmeldelser for flere uker siden? Dere må være mer konkurransedyktige.

Lenke til kommentar
Flott artikkel, men som vanlig kommer Gamer.no med sine anmeldelser altfor seint. Dette spillet har blitt diskutert i forumet lenge, og de fleste andre nettsider hadde en anmeldelse klar for et par uker siden. Sett i retrospect, hvorfor skal jeg lese deres anmeldelse når jeg har lest x antall anmeldelser for flere uker siden? Dere må være mer konkurransedyktige.

Vi tar tilbakemeldingen til etteretning, men jeg føler likevel for å forsvare akkurat denne saken: For det første lyktes det ikke Gamer.no å få tilgang på spillet før det var tilgjengelig på Xbox Live Arcade 6. august. Dernest så vi et behov for å diskutere den endelige anmeldelsen internt før publisering, og til slutt kom Games Convention i forrige uke som opptok all vår tid.

 

Jeg beklager likevel at ting ble som det ble med Braid, og vi gjør alltid det vi kan for å være tidsriktige med våre anmeldelser. Jeg er imidlertid ikke enig i karakteristikken om at vi "alltid er sene" med anmeldelser.

Lenke til kommentar

I min bok er dette spillet en 9/10, men det får nå være min mening. Respekterer at ikke alle likte det fullt så godt.

 

Men historien vil jeg si er utrolig dyp og fengslende bare man går litt inn i den. På utsida virker det som et standard "å nei må redde prinsesse"-spill, men går man nøye igjennom referansene og metaforene finner man noe veldig annet.

Nåja, ikke alle føler for å leke plot-detektier heller. Bare tenkte å nevne det :)

Lenke til kommentar

Himmel og hav. Slutt å klag på karakterene til Gamer.no. Anmeldelser er subjektive og derfor liker ikke alle alt like godt. Enkelt og greit. Hvis det er noen som er uenige i karakterene, så skriv deres egen brukeranmeldelse av spillet.

De som klager på spillet her, har enten spillet fra før av, så da teller jo egentlig ikke anmeldelsen noe for dere, eller har vært inne på Gamerankings og funnet ut at spillet har høyere snitt der, så derfor MÅ Gamer.no ha feil. Tilogmed en (i en annen diskusjon) som kom med påstanden om at nykommere kanskje ikke kjøper et spill pga det fikk dårligere karakter på Gamer.no enn andre plasser. Det er ikke verre enn, som jeg har nevnt mange ganger før, å skrive en egen anmeldelse av spillet og veilede nykommerne med deres egne, selvsagt "helt objektive", anmeldelser.

 

@-IL-:

"horribel svak karakter, dog har jeg ikke lest anmeldelsen (klarer ikke/skjønner ikke nynorsk).

klar 10/10 fra meg, som jeg har gitt uttrykk for før" Sitat slutt.

Du klager på karakteren, uten å ha lest anmeldelsen. Hvis du hadde lest anmeldelsen, så hadde du sett at kalaaker begrunner karakteren sin. Du ga det 10/10.

"kjøpt i går. for ett nydelig spill.

Det er nesten som man er forelsket.

10/10 av meg også.

Noen av puzzlene er jo helt for jævlig vanskelig.

joy joy! " Sitat slutt.

Syns uten tvil at kalaaker hadde en mye bedre anmeldelse og gav meg mer lyst på spillet, selv om han ga dårligere karakter enn deg.

 

Slutt å klag og gi anmeldelsen er sjanse før dere slakter den.

 

@kalaaker: Bra anmeldelse. Kjente med igjen i det lille jeg har prøvd av det hos en kamerat. En ganske enig i anmeldelsen, bortsett fra at du kjedet deg litt til tider. Det gjorde ikke jeg. Men pytt pytt ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 4 år senere...
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...