Gå til innhold

Boikotter DU iPhone?


Simen1

Boikotter DU iPhone?  

175 stemmer

  1. 1. Boikotter DU iPhone?

    • Ja, jeg boikotter iPhone
      62
    • Jeg boikotter ikke, men liker likevel ikke iPhone
      41
    • Jeg er nøytral eller bryr meg ikke
      21
    • Nei, jeg liker iPhone
      43
    • Nei, jeg forguder iPhone
      7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For å balansere bør man vel lage en om WM også.

Nå ser jeg ikke på Windows Mobile som noe direkte motstykke til iPhone, men uavhengig av det kan det være en god idé å lage noe tilsvarende om Windows Mobile. Men ikke helt ennå. Det kan bli noe for neste uke eller i forbindelse med tilsvarende artikler om Windows Mobile.

 

En ganske vanskelig formulert undersøkelse dette her. Det spørs helt hva man legger i begrepet boikotte. Jeg svarte ja, i den forstand at jeg aldri kommer til å utvikle på iPhone plattformen slik den er i dag.

Jeg tolket artikkelen til at boikotten gjalt kjøp av iPhone, anbefaling av iPhone til venner/bekjente, og annen støtte til iPhone.

Lenke til kommentar

Jeg har iPhone. Er den beste mobilen så langt. Selvsagt har den ting ved den som jeg ikke liker, men det andre som er så bra veier opp for de manglene og vel så det.

 

For når det gjelder brukervennlighet så har alle de andre noe å lære fra Apple. Spes dette med oppgradering av programvare og distribusjonen av applikasjoner.

Lenke til kommentar
Spes dette med oppgradering av programvare og distribusjonen av applikasjoner.

Dette er noe jeg stusser over. Mange iPhone elskere legger fram dette som et argument, samtidig som mange av disse personene (og jeg sier ikke at det gjelder deg Gromit - det har jeg ikke noe grunn for å uttale meg om) fremmer samtidig pakkebrønnløsningen i mange Linux systemer som noe negativt.

Lenke til kommentar
Hva vil det si å boikotte iphone? Vil det si at man ikke kjøper iphone, for det har jeg ikke gjort. Eller vil det si at man hverken bruker eller ringer til folk med iphone, for det gjør jeg.

 

Hvis man ikke ringer til folk kun fordi de bruker en iPhone, vil jeg påstå man har et problem.

Lenke til kommentar
w00t? Jeg elsker pakkeløsningen til Linux! Den er genial. Det jeg ikke liker med Linux er måten drivere og slikt blir behandlet. Der har de en stor jobb å gjøre for å øke brukervennligheten for mannen i gata slik at vedkommende foretrekker Linux istedet for Windows.

Høh, drivere ligger jo klar i kjernen? Eneste de komersielle driverne til enkelte grafikkort som det kan være litt plunder med, men selv det er plankekjøring på f.eks. Ubuntu.

 

Angående iphone så har jeg en, og liker den godt. Føler på ingen måte at min frihet blir innskrenket, i hvert fall ikke som bruker. Kan forstå at enkelte utviklere synes det er kjipt å måtte distribuere via App Store. Punktene til FSF synes jeg er billige, de fleste punktene gjelder også for andre platformer, med unntak av Freerunner, som per dags dato er et leketøy for entusiaster og ikke for vanlige brukere.

Lenke til kommentar

Jeg boikotter ikke iphone da det er en telefon jeg gjerne skulle hatt. Men den agressive prisingen til Netcom (på iphone) gjør at jeg for tiden boikotter Netcom. Det er greit å ha et ønske om å tjene penger men i dette tilfellet er det ren voldtekt av pengeboken min. Derfor kjøper jeg ikke iphone før den tilbys av en annen operatør enn Netcom eller Telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...