Gå til innhold

Hvilke grunner fikk dere til å kjøpe en eller flere konsoller?


Anbefalte innlegg

Som sagt i emnetittelen, hva er deres grunner for kjøp av en eller flere konsoller?

Er det migrert fra pc til konsoll?

Er det prisen?

Er det toppspillene som det kommer i fleng?

Er det onlinedelene som har tiltrukket dere til konsollene?

Er det Wii-moten som har sjarmert dere i senk?

Er det bare å stapp inn spillet og spill som har tatt dere med storm?

 

Veldig mangen grunner har jeg, men kan så like godt nevne dem. Blir en lang historie vil jeg tro :p

 

Første maskin jeg spilte på var selvfølgelig Atari/Nintendo for 16 år siden

Etterhvert hadde det seg slikt man kunne spille på en pc med gamle HL og CS

Det er her pcen for meg har feilet totalt. For det første så måtte jeg ha helt ny pc da pcen her hjemme målte 160mhz og 32mb videominne for å dra CS i det hele tatt.

 

Og årene som gikk så spilte jeg kun omtrent CS, CS og mer CS, og til stadig måtte man tenke på hva pc jeg satt på. Så kom Counter-Strike Source, og da måtte jeg enda en gang ha en ny pc langt over 7000kr i 2004 for å ha mulighet til å dra spillet noenlunde bra. Etter dem 7 år som pcgamer måtte jeg totalt ut med langt over 21000kr for å hele tatt spille på pcen, og da kommer konsollene inn i bilde. Mye billigere, trenger ikke alltid ha HDTV, men jeg følte att jeg måtte ha det beste for en mye billigere pris enn på komponenter på pc.

 

I dem siste tidene så har jeg følt att å styre spillene med tastatur og mus er old-time og A4, nok en grunn til jeg hoppet til konsollene. Har jo og hatt alle last gen av konsollene og imens jeg lamet på CS og ble bare mer og mer lei.

 

Andre grunner er selvfølgelig toppspillene som renner ut i hytt og dynevær, med titler som Gears Of War, Galaxy, Bioshock, GTA IV, MGS IV, Uncharted, Mass Effect, Halo 3, Super Smash Bros Brawl, og kommende spill som Gears 2, Resident Evil 5, Killzone 2, Little Big Planet, Mirror's Edge, Prince Of Persia, God Of War 3, Alan Wake, Fable 2 og mangen fler og da slipper jeg å ha i tankene slipper å kjøpe helt ny pc for å spille noen av dem spillene.

 

Så min tid som pcgamer er end, kommer aldri å venne meg tilbake til den spillplattformen mer!

 

Så mine grunner i mye mindre form i ordlegginga er

1. Pris

2. Toppspill

3. Plug And Play

4. Holder lenge, slipper å kjøpe nytt, eneste utgiftene er Live og spillene du kjøper

5. Håndkontrollere til dem alle eier lett!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har alltid vært fan av Playstation, men ble innkjøp av Xbox 360 itillegg for min del, i all hovedsak av 2 grunner.

 

1: Xboxen hadde opparbeidet seg noen skikkelig storspill jeg ville prøve, deriblant: Gears of War, PGR4, Halo 3 og Bioshock.

2: På Electroworld messen ifjor var det et begrenset tilbud på Xbox Premium + PGR4 for 1999,- , et meget godt tilbud om jeg må si det selv. Da var rett og slett fristelsen for stor.

Lenke til kommentar

For meg er den største grunnen at flere gode spill kommer på konsoll forhold til PC. Og etter en lang stund som pcgamer så var jeg bare lei av å få half-assed buggede spill og noen spill som bare var porta rett fra en konsoll.

 

Men valget av x360 kom jo enkelt og greit fordi jeg hadde en xbox fra før av. Så det var min grunn egentlig. Ikke noe stort annet enn at pc = way too much buck for your bang over en konsoll.

Lenke til kommentar

1. Spillutvalget:

Konsollene har etter min mening et mye bedre utvalg av spill. Man finner ikke Zelda, Mario, Metroid, Smash Bros Dead Rising, Crackdown, PGR4 eller BanjoKazooie til PC. Og Xbox 360 deler også en del gode spill med PC'en som Gears of War og Bioshock.

 

2. Plug & play.

Jeg kan putte spillet i maskinen og starte det opp uten å måtte oppgradere maskinen eller installere spillet.

 

3. Lokal multiplayer.

Online er vel og bra, men ingenting slår et par runder med Street Fighter eller Mario Kart med noen gode venner.

 

Jeg har vært konsollfan siden jeg fikk en SNES i gave for mange år siden. Det kommer ikke til å endre seg. :)

Lenke til kommentar

Sluttet å spille på pc av mange årsaker.

Det at man måtte oppgradere maskinen i hytt og gevær til alt for mange tusenlapper er grunn 1.

 

Kjøpte først en Wii i mars i fjor pga Zelda. Gikk veeeeeldig fort lei Wii sports m.m. Zelda var jo fantastisk. Så blir nok ikke flere spill til den før neste Zelda. (Mario galaxies var også bra da).

 

I August i fjor kjøpte jeg x360 etter å ha hatt lyst på den lenge. Denne kjøpte jeg brukt med 10 spill for 3500,-. Samme dagen fikk den RROD (hehe), og den ble bytta med en ny fra tyskland. 2 uker senere ble så denne (samt 5 spill) bytta i en fletta ny Elite. Så da satt jeg der med 5 kanonbra spill samt en helt ny elite for bare 3500 kr :D

Har aldri angra på at jeg kjøpte 360. Er så sykt mye bra spill, og kontrolleren er en drøm å bruke på alle måter.

 

I september ble det impulskjøp på en ps3 60gb til 3999,- på nyåpning av butikk. Eneste grunnen til dette var pga blu-ray. Denne har i løpet av sitt liv mest blitt brukt til divx og blu-ray. Fungerer også utmerket som musikkavspiller. Spiller knapt på den, men MGS4 gjorde at den fikk svidd litt støv.

 

Så nå blir pcen bare brukt til surfing og msn (fordi den fort blir utdatert og samtidig overoppheter pga for kraftige spill).

Spillene koster jo litt på konsoll, men det er det verdt.

Å spille online er lekende lett (på 360 hvertfall).

Det å kunne sitte/ligge slengt i sofaen er også en klar fordel (ja jeg vet dette kan gjøres på pc også, men da er det så sykt tiltak).

Konsoll får også spillene først i de fleste tilfeller.

 

edit: NM i avsporing litt lenger oppe ser jeg, heh

Endret av bokfinn
Lenke til kommentar

Har en relativt grei pc å spille med.

 

BF2 mulitplayer online spill- Teamwork og strategi i ett!!

Quake Wars online - skuffet. Men grafikk messig er det bra. Skuffende antagelig fordi jeg er mere vant med bf2. Elsker å spille i team der alt funker etter planen.

 

Xbox (1èren) modifisert - mange titler å velge på, mediasenter, emulatorer for nostalgi osv osv

 

Xbox 360 modifisert - Digger grunner mange bra titler.( Men mere skjit). Liker alle mulighetene deriblant mediasenter m/ xvid streaming osv

 

Profilen min viser dessverre feil hw på pc delen. Det var min gamle pc.

 

Kaster ikke bort min stasjonære enda iallefallfor å kunn bruke konsoll.

Lenke til kommentar

Det hele begynte med en Atari 2600 da jeg så vidt hadde lært å snakke. Var innom C64, Amiga 500 og diverse Sega konsoller før jeg endte opp med min egen PC kjøpt for konfirmasjonspengene.

 

Etter det har jeg stort sett holdt meg til PC, men de siste årene har konsollene fristet igjen så 360'n ble kjøpt et par måneder etter den kom ut. Ble ikke overbevist og handlet meg en Wii før PS3'en kom inn i stua og tok all oppmerksomheten.

 

Tanken var å bare kjøpe en av de "nye" konsollene, men nå ble det bare sånn. Grunnen er vel at de 2 første jeg kjøpte har ikke klart å fange interessen nok. PS3'n er i bruk døgnet rundt.

Endret av IgniZtion
Lenke til kommentar

Vel jeg har hatt konsoll nærmest hele mitt bevisste liv(dvs fra typ 6år og opp). Og jeg har alltid følt meg mer "hjemme" på en konsoll. Såklart har jeg også hatt en Pc-rigg av nyere dato, men det er alikevel konsollene jeg har spilt mest på.

 

De største grunnene er, i ikke rangerte rekkefølge:

Plug and play

Komfort(alt fra ligge/sitte stilling, til størrelse på skjerm)

Bredere og bedre utvalg

Hånd kontrollen

Lenke til kommentar

I denne generasjonen var det egentlig meiningen å ha Wii, for å spille Zelda. Eg hadde egentlig begge beina plantet innen PC mye av forrige generasjon. Hadde kun GC, som var litt skuffende i lengden.

 

Men eg fallt for fristelsen når Xbox 360 ankom, mye pga. ein veldig solid pris og noen fristende lanseringstitler. Deretter gjikk det ein vei med PC-spillinga, no var det konsoll som gjaldt stort sett. Har aldri kjøpt meg stasjonær i ettertid, den eg hadde gav eg til lillbror :p. Så da var det egentlig klart at eg kom til å kjøpe både PS3 og Wii.

 

Er spill som MÅ spilles på alle platformer for min del. Og eg hadde aldri klart meg med kun Wii i hus som først planlagt , det ser eg i ettertid. Eg er veldig glad for å vere eier av alle tre konsollene denne generasjonen, det er det ingen tvil om ihvertfall :) Noen blir jo brukt meir enn andre selvfølgelig, men når det først kommer ein fristende tittel i ny og ne er det godt å ha muligheten for å spille den :)

Lenke til kommentar

Har hatt datamaskiner fra ZX Spectrum og oppover (skjønt aldri Amiga av en eller annen grunn) og gadd aldri bry meg noe om konsoller. Greit de er bra til spill, men det holdt ikke for meg.

 

For en del år siden fikk jeg playstationen til broder'n gratis da han ikke hadde brukt den på flere måneder, og jeg endte opp med å like den. Kjøpte etterhvert PS2 og likte den også. Har jo PC til andre ting uansett, og det er bra å kunne velge fra begge hyller i stedet for bare en.

 

Da neste generasjon kom gadd jeg ikke vente på PS3, spesielt siden prisen var langt hæyere enn jeg gidder bruke på en konsoll. Det ble xbox360 i stedet, og jeg elsket den en stund. Men så kom RRD, skjiten ble sent til reparasjon, den kom tilbake etter to måneder uten å være reparert i det hele tatt, den ble sendt inn igjen, fikk den tilbake nesten to uker senere med beskjed om at den hadde fungert helt fra første stund, men strømkabelen fungerte ikke. Jeg fikk en ny, spilte i ca to uker og xboxen nektet å godta å lese noen plater.

 

Tenkte å levere den inn til reparasjon igjen, men kom i skade for å prøve Wii Sport på SpaceWorld. Wii kostet ca 2.500, jeg hadde ca 2.500 i pengboken, så... vel, da gikk det som det måtte gå. Dama likte det ikke helt, men så gikk hun med på å prøve Wii Sport og Zelda. Nå vurderer vi nesten å kjøpe enda en, så det blir mindre krangling. :p

Lenke til kommentar

Hadde lyst på Xbox 360, så jeg kjøpte en. Har dog ikke blitt mye brukt, står for det meste og støver ned ved siden av pcen(som blir brukt hele tiden).

 

Grunn; jeg takler ikke skytespill med konsoll-kontroller, også er jeg fan av MMOs. Jeg har dog noen tanker om å investere i et skytespill og venne meg til kontrollen, så jeg en gang i tiden kan gå over til noe enklere(pc er stress).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...