Gå til innhold

Test: Multicom Kunshan M860


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
M860T er den første maskinen med en 15,4-tommers skjerm som har klart å få plass til et såpass kraftig skjermkort.

 

Alienware har hatt en 15" med 8800M GTX ute en del måneder, M15x tror jeg den heter. Ikke at jeg vil anbefale noen å kjøpe den, men den finnes nå ;)

 

EDIT: Det er veldig kult at dere har testet denne meget spennende maskinen, og at dere har gjort det på et så tidlig tidspunkt. Bra jobbet!

Endret av Longboard
Lenke til kommentar

En spennende maskin som ser ut til å gi en del for pengene.

 

En liten notis: Toshiba X200-20T med 8700 GT har ennå ikke stabile drivere for verken Vista eller XP. Linux-drivere finnes derimot, og de gir bedre ytelse. Om nVidia hadde laget gode drivere til 8700 GT ville det nok prestert litt bedre, men selvsagt ikke nær Kunshan M860 som har betraktilg bedre cpu, skjermkort og minne.

Lenke til kommentar
HDMI kan man få ved å bruke adapter på DVI, de kunne i stedet lagt til ett par USB porter.
HDMI kan inneholde lyd, men det er langt fra alle bærbare datamaskiner som har det. Hvis den ikke inneholder lyd så er det ganske meningsløst. Jeg regner med at DVI-porten støtter HDCP. Slike punkter synest jeg hører hjemme i en test, siden det kan være avgjørende for enkelte kunder. (jeg håper artikkelforfatter får med seg dette)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Den pcen i forhold til denne TRYKK HER.

 

SPESIFIKASJONER :

 

 

 

# Chipset : Mobile Intel® PM965 Express, Intel® Centrino Duo

 

# Prosessor: Intel® Core 2 Duo T9300

 

# Minne : 4096 MB (2 x 2048MB, 2 sloter)

 

# Harddisk : 640GB (2 x 320 GB)

 

# Grafikk : nVidia Geforce 9650M GS opptil 1280 MB HyperMemory™ (512 MB dedikert GDDR2 VRAM, opptil 768 MB delt system minne*), støtter Microsoft® DirectX® 10 og PCI Express®

 

# Skjerm : 18,4" WUXGA Full HD Acer CineCrystal TFT LCD™, 1920 x 1080, 8ms, 16:9 aspect ratio

 

# Optisk : Blu-ray leser og DVD brenner

 

# Lydkort : Dolby® Home Theater 10® med 5.1 surround lyd. 5 innebygde høyttalere og en subwoofer, digital lydutgang (S/PDIF)

 

# Eksterne porter : 1 x HDMI m/ HDCP støtte, 4 x USB 2.0 porter,1 x port for ekstern skjerm, 1 x ExpressCard™/54 slot, 1 x Consumer infrared (CIR) port , Hodetelefon/høyttaler/line-out minijack m/ S/PDIF støtte, Mikrofon inngang, Line-In jack. 1 x Modem (RJ-11) port , 1 x Ethernet (RJ-45) port.

 

# Kortleser: 6-i-1 innebygget kortleser for SD/MMC/MMC Plus/MS/MS PRO/xD

 

# Webkamera: Integert Acer Crystal Eye webkamera

 

# Nettverk : 10/100/1000 Mbit nettverkskort, 802.11a/b/g/Draft-n trådløst nettverk

 

# Bluetooth: Innebygget Bluetooth 2.0 + EDR

 

# Sikkerhet: Biometrisk fingeravtrykkleser, Kensington låseslot.

 

# Tastatur/touchpad : Ergonomisk tastatur m/ Empowering key, 12 funksjonstaster, 2.5mm tastebevegelse, Touchpad pekeenhet med 4-veis scrollfunksjon, Acer Bio-Protection fingeravtrykksleser.

 

# Batteri : 8 Celler

 

# Størrelse (BxDxH): 441,4 x 300 x 40,2/44,2mm

 

# Vekt: 4,1 Kg

 

# Programvare : Windows Vista Home Premium (Norsk, Dansk, Engelsk)

 

 

Er den bedre ?

Er det bra for en bærbar ?

Hva ligger denne Multicom Kunshan M860 på i pris ?

Visst jeg skulle oppgradere denne Multicom pcen, ville det vært bedre å satse på Acer da ? Tenker prisklassen.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Den pc'en er jo mye større, så blir jo litt urettferdig sammenligning.

Vet det er urettferdig sammenligning, men er desperat og trenger sårt hjelp.

 

Fant pcen på multicom.no, må man ha med vista ? Har vista ultimate som følgte med min pc fra komplett, kan jeg innstallere det ?

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...