Gå til innhold

Snart Iphone 3G uten lås?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo komplett feil..

 

Dette er kun hack til 2.0 programvaren, ikke iPhone 3G. iPhone 3G har ny bootloader og er ikke mulig å hacke per i dag. Det PwnageTool 2.0 gjør er å hacket 2.0 programvaren slik at den kan installeres på iPhone 1.1.4 - dvs. første generasjons iPhone. Det finnes per i dag ingen hacks til iPhone 3G. PwnageTool 2.0 slippes til Mac i løpet av uka mest sannsynlig.

 

Håper snart Amobil/Hardware kan begynne å linke til sine kilder, det god skikk og bruk i nettjournalistikk. Dere bør bruke energien på det, framfor å skrive iPhone galt :)

Lenke til kommentar
Håper snart Amobil/Hardware kan begynne å linke til sine kilder, det god skikk og bruk i nettjournalistikk.

 

I skrivende stund er programmet kun demonstrert i en video, men det blir trolig mulig å laste ned i løpet av kort tid. Du kan se en demonstrasjon hos Gizmodo.com.

 

For øvrig er det slik jeg har forstått det; at du kan låse opp Iphone 3G når Pwnagetool

slippes. Kilden det linkes til her beskriver det også slik.

Endret av hitokiri
Lenke til kommentar
For øvrig er det slik jeg har forstått det; at du kan låse opp Iphone 3G når Pwnagetool slippes

 

Det er dessverre feil. iPhone 3G har en ny bootloader og foreløpig er den ikke opplåst, verken med Pwnage eller andre verktøy. Det som derimot låses opp er iPhone 2.0 programvaren på eldre telefoner. Det er veldig godt nytt for alle de som har importert iPhone til Norge. Det står også det i artikkelen til Gizmodo og også i iPhone-Dev team sin blogg.

 

Kilden det linkes til her beskriver det også slik.

 

Ja, men kun til Gizmodo og ikke til resten under "Kilder:" i bunnen. Dette synes jeg ser veldig ofte på alle HW-sidene. Jeg vil veldig gjerne lese kildene og dere trenger ikke være redde for å sende besøkende vekk. Det er god nettskikk å lenke til de som har skrevet de originale nyhetene. Jeg leser f.eks. konsekvent ikke Itavisen eller Digi.no da de nesten aldri oppgir kilder eller lenker til sine kilder. Forøvrig takk for svar :)

Lenke til kommentar
Men er det nødvendig å bruke en hack hvis man sier opp abbonementet. Man må jo betale for å bryte avtalen med netcom, men da plikter jo netcom å oppgi koden for opplåsning! stemmer ikke det?

 

Det stemmer. Du får ingen kode for opplåsning, men Netcom setter din iPhones som "åpen" (basert på din telefons serienummer) på Apple sine aktiveringsservere. Det eneste du behøver å gjøre etter å ha sagt opp ditt Netcom-abo. er å ta en restore på telefonen gjennom iTunes.

 

Da aktivereres telefonen uten SIM-lock og kan brukes med alle operatører.

 

Det finnes foreløpig ingen hack til iPhone 3G og det som beskrives i denne artikkelen (Pwnage) er en hack til 2.0 programvaren som kjører på de første iPhone variantene. Grunnen til at mange vil hacke telefonen uansett er ikke for å låse den opp, men for å gjøre det mulig å kjøre annen programvare enn den som kommer til å være tilgjengelig på App Store. Personlig ser jeg ikke helt noe vits i å hacke 2.0, da det framover til komme mange oppdateringer fra Apple som man hele tiden går glipp av.

Endret av kristoffer99
Lenke til kommentar
Det er dessverre feil. iPhone 3G har en ny bootloader og foreløpig er den ikke opplåst, verken med Pwnage eller andre verktøy. Det som derimot låses opp er iPhone 2.0 programvaren på eldre telefoner.

 

Ja, nå ser jeg at Gizmodo har strøket over "Iphone 3G" i sin post.

Da har jeg nok misforstått, ja. Jeg var sikker på at det var slik det var.

Takk for oppklaringen. Jeg enderer artikkelen.

Lenke til kommentar
Jeg vil veldig gjerne lese kildene og dere trenger ikke være redde for å sende besøkende vekk. Det er god nettskikk å lenke til de som har skrevet de originale nyhetene.

 

Vi er ikke redde for dette i grunn. At det ikke linkes i henvisningen nederst tror jeg henger igjen fra "gammelt" av, da det er slik det "alltid" har blitt gjort.

Det har hendt at vi har linket der, men som regel så legger vi dem inn i teksten.

Det er ingenting i veien for å linke nederst.

 

Vi vil uansett ta det til etteretning.

Takk for tilbakemeldinger til deg og alle dere andre. Og fortsatt god helg :)

Lenke til kommentar

Flott for de som kjøpte iPhone v.1 fra utlandet. Selv ser jeg ingen grunn til å risikere noe som helst med min 3g, og vil jeg bort fra NetCom betaler jeg bare opplåsingsavgiften og finner et nytt abonnement. Jeg tjener jo ingenting på å låse opp telefonen dersom jeg fremdeles må betale abonnementet i 11 måneder til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ser ikke poenget med å hacke Touch/iphone lengere, da app store og 2.0 gir deg det meste, og det kommer sikkert en drøss med nye programmer framover.

Lenke til kommentar

Irriterer meg at Iphone 3G selges med operatørlås i tillegg til at man knytter seg opp til et abonnement. Virker unødvendig, men det skyldes sikkert hvordan ulike operatører gjør dette. AT&T f.eks. ikke allverden for å bryte bindingstiden og måtte nok krevd mer for dette om telefonene ikke var låste i tillegg.

 

Var innom en AT&T butikk på fredag. Kom dit midt på dagen så den verste hypen hadde åpenbart gitt seg. Noe som resulterte i at det var dobbelt så mange ansatte i butikken som det var kunder. Det var fire demotelefoner til utstilling, så man hadde alle muligheter til å leke litt.

 

Vet ikke om iPhone frister meg så veldig, men er på utkikk etter et amerikansk abonnement. Og AT&T sitt iPhone-abonnement virker OK. Særlig med tanke på at man får en billig telefon på kjøpet. At den ikke virker med andre SIM-kort er derimot et stort drawback.

Lenke til kommentar
ser ikke poenget med å hacke Touch/iphone lengere, da app store og 2.0 gir deg det meste, og det kommer sikkert en drøss med nye programmer framover.

 

App store er ikke gratis. Jeg gleder meg til noen greier å legge inn maemo eller android jeg, så får vi litt skikkelig gratis sw til saken... Maemo mangler vel multipunkt-touch men det er vel ikke så farlig. Kan bruke zoomknappene jeg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...