Gå til innhold

Hentelappen (sms) kommer "alltid" rett etter stengetid


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorfor det er sånn? Noen i Posten her kanskje? Er det fordi man jobber en time ekstra etter at skranken er stengt og dermed får tatt unna litt mer av pakker?

 

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger det har skjedd. Pakken er ankommet omlasting tidlig på morgenen (kan like gjerne være kl 13-14), men likevel går det hele dagen, og selvsagt får jeg meldingen rett etter at Posten er stengt og må vente enda en dag.

 

Jeg vet at det ikke bare er min pakke som ligger der og venter, men det er litt pussig når det samme skjer enten den er ankommet omlasting kl 09 eller kl 13.

 

Jeg klager ikke (bare litt), jeg bare lurer på hvorfor det skjer så ofte :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cheeba!

 

Jeg har klaget, det hjalp ikke.

 

Jeg bor i Søgne (15 km vest for Kristiansand) og opplever det du beskriver igjen og igjen.

 

Det jeg har lagt merke til er at Posten (lastebil) henter og leverer dagens post rundt kl 16:30. Det er et unntak om forsendelsen er registrert før kl 17:00. Jeg har opplevd at pakken er registrert etter kl 18:00, men opplyser at pakken er ankommet kl 15:41.

 

Posten må da også bli levert tidligere på dagen.

 

Sist: En vare kjøpt hos PCStyling, Tønsberg og sendt fredag, lå på postkontoret der til søndag, omregistrert mandag morgen i Kristiansand, ikke opplyst levert før etter kl 17:00, mottatt SMS før tirsdag 07:21, men registrert levert på postkontoret mandag mellom 15:30 og 16:00.

 

1. Tirsdag var det ingen 'henteseddel' i postkassa og jeg skrev ut henteseddel fra postens portal på nettet.

2. Vedkommende jeg tok dette opp med på postkontoret sa hun hadde forestått mottaket dag før .....og mente hun hadde svar på alle spørsmål jeg stilte.

3. Men hun forsto ikke at registreringen ikke hadde skjedd tidligere, hun hadde 'tømt' barkodemaskinen selv.

4. Hun forsøkte seg med at lastebilen hadde vært sen......16:45....pakken var registrert ankommet før klokken 16:00 !!

5. At SMS'en ikke ble sent før tirsdag......men det hadde 'mitt' postkontor ikke noe med.

6. Jeg gjorde oppmerksom på at jeg ikke hadde mottatt 'henteseddelen' fra posten; det var fordi den ikke ble levert før 24 timer etter!!!!!

7. Onsdag var det en henteseddel i postkassen min, en såkalt duplikat for en pakke jeg hadde hentet en uke tidligere??!!!

8. 10 dager senere har jeg enda ikke mottatt henteseddelen på siste forsendelsen!!!!!!!

 

Det hjalp ikke å ta saken opp.............ekspedienten foreslo jeg tok det opp med postsjefen (hun mente altså ikke det var hennes sak)......postsjefen er aldri tilstede når jeg er der.

 

Når jeg kjøper noe og det blir sendt til meg, er det jeg som er postens kunden ikke butikken...... !!!

 

Noe annet er at jeg hos mpx.no kan velge å få en vare tilsendt som brevpost til kr 43. Forsendelsen er så stor at den må hentes på postkonkoret????? En enske jeg betaler kr 125,- andre steder å få tilsilsendt!!!!!!

 

PS. Jeg synes 'sofapotetene' burde holde inne med sitt, inntil de har spurt seg selv om de 'virkelig' har noe å bidra med.

Lenke til kommentar

jzono1

 

"får du ikke hentet ut pakker med seddel fra nett?"

 

Joda.......jeg fikk utlevert pakken, men fikk aldri den 'reglementerte' henteseddelen som skal legges i min postkasse. Du skjønner kanskje, i dette tilfellet hadde jeg 'aldri fått' pakken uten henteseddel fra internett.

Lenke til kommentar
Cheeba!

 

Jeg har klaget, det hjalp ikke.

 

Jeg bor i Søgne (15 km vest for Kristiansand) og opplever det du beskriver igjen og igjen.

 

Det jeg har lagt merke til er at Posten (lastebil) henter og leverer dagens post rundt kl 16:30. Det er et unntak om forsendelsen er registrert før kl 17:00. Jeg har opplevd at pakken er registrert etter kl 18:00, men opplyser at pakken er ankommet kl 15:41.

 

Posten må da også bli levert tidligere på dagen.

 

Sist: En vare kjøpt hos PCStyling, Tønsberg og sendt fredag, lå på postkontoret der til søndag, omregistrert mandag morgen i Kristiansand, ikke opplyst levert før etter kl 17:00, mottatt SMS før tirsdag 07:21, men registrert levert på postkontoret mandag mellom 15:30 og 16:00.

 

1. Tirsdag var det ingen 'henteseddel' i postkassa og jeg skrev ut henteseddel fra postens portal på nettet.

2. Vedkommende jeg tok dette opp med på postkontoret sa hun hadde forestått mottaket dag før .....og mente hun hadde svar på alle spørsmål jeg stilte.

3. Men hun forsto ikke at registreringen ikke hadde skjedd tidligere, hun hadde 'tømt' barkodemaskinen selv.

4. Hun forsøkte seg med at lastebilen hadde vært sen......16:45....pakken var registrert ankommet før klokken 16:00 !!

5. At SMS'en ikke ble sent før tirsdag......men det hadde 'mitt' postkontor ikke noe med.

6. Jeg gjorde oppmerksom på at jeg ikke hadde mottatt 'henteseddelen' fra posten; det var fordi den ikke ble levert før 24 timer etter!!!!!

7. Onsdag var det en henteseddel i postkassen min, en såkalt duplikat for en pakke jeg hadde hentet en uke tidligere??!!!

8. 10 dager senere har jeg enda ikke mottatt henteseddelen på siste forsendelsen!!!!!!!

 

Det hjalp ikke å ta saken opp.............ekspedienten foreslo jeg tok det opp med postsjefen (hun mente altså ikke det var hennes sak)......postsjefen er aldri tilstede når jeg er der.

 

Når jeg kjøper noe og det blir sendt til meg, er det jeg som er postens kunden ikke butikken...... !!!

 

Noe annet er at jeg hos mpx.no kan velge å få en vare tilsendt som brevpost til kr 43. Forsendelsen er så stor at den må hentes på postkonkoret????? En enske jeg betaler kr 125,- andre steder å få tilsilsendt!!!!!!

 

PS. Jeg synes 'sofapotetene' burde holde inne med sitt, inntil de har spurt seg selv om de 'virkelig' har noe å bidra med.

 

Så MPX leverer også som brevpost. Dette var interessant.

 

Men jeg kan ikke finne dette alternativet på "kundesenteret".... ????

Lenke til kommentar

Hei GLOCK05

 

Mpx.no-brevpost:

Du må handle noe først og så kommer du fram til en 'drop-ned' meny, servicepakke er standard valgt.......trykk på 'pilen', da skal du få flere valgmuligheter.

 

Det er mulig du ikke får 'brevpost' valget, hvis varen er over 'brevpost' vektgrensen. Jeg har dessverre ikke prøvd alle variasjonsmulighetene.

Lenke til kommentar
Kan jo være at turen til postkontoret ikke er før klokka 15.

 

Ørjan...

 

Er dette det beste du kan bidra med når du i går skrev om din oplevelse med laptoppen din som hadde vært til reparasjon, jr innlegg 147......under Postens er tregt og det er dessverre vanlig! !?????

Lenke til kommentar
Hei GLOCK05

 

Mpx.no-brevpost:

Du må handle noe først og så kommer du fram til en 'drop-ned' meny, servicepakke er standard valgt.......trykk på 'pilen', da skal du få flere valgmuligheter.

 

Det er mulig du ikke får 'brevpost' valget, hvis varen er over 'brevpost' vektgrensen. Jeg har dessverre ikke prøvd alle variasjonsmulighetene.

Takk for det.

Det er mye greiere sånn på Komplett sine sider.

Der kan du "prøvekjøpe" for å sjekke porto.

Dessuten har de oppgitt både max pris og størrelse.

Lenke til kommentar

Handla hos Komplett og NetShop seint søndag kveld, fikk pakkene i går, Posten sendte SMS på pakken fra Komplett ca. halv ni på morningen når eg sov :innocent:

Pakkene var "omlasta" i Oslo mellom syv og halv ti mandag kveld og dukka opp i Bergen på formiddagen på tirsdag - ut fra den sporinga "antok" :innocent: eg at pakkene skulle dukke opp onsdag, skreiv ut hentelapp fra nettet på begge - fikk kun en lapp i postkassa utpå dagen ....

Lenke til kommentar
Kan jo være at turen til postkontoret ikke er før klokka 15.

 

Ørjan...

 

Er dette det beste du kan bidra med når du i går skrev om din oplevelse med laptoppen din som hadde vært til reparasjon, jr innlegg 147......under Postens er tregt og det er dessverre vanlig! !?????

 

Hvorfor så fiendtlig?

 

Det var et forsøk på å forklare hvorfor klokkeslettet pakken ble sortert ikke trengte å ha noe å si. Men jeg har ikke lenger noe ønske om å forsvare min egen arbeidsplass(til det har det vært for mye styr de siste åtte månedene), derfor giddet jeg ikke komme med noen lang utledning. Hadde forøvrig tenkt å linke til mitt innlegg i nevnte tråd da jeg så at det var flere enn meg som hadde samme problem med manglende utleveringsbilag.

 

Jeg vet ikke hvor lenge de jobber på postkontorene, ei heller hvordan sms tjenesten fungerer. Jeg har peiling på hvordan ting fungerer på postterminalen der jeg jobber, men lite om rutinene på andre terminaler, de er sannsynligvis rimelig like da, men alikevel. Så det er uansett lite jeg kan hjelpe med, annet enn å ringe kundeservice. Det er forøvrig lite hjelp å få der, så det er ofte bortkastet.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Hei orjanp

 

Ikke min mening å være fientlig, men ga du ikke uttrykk for noe ganske sterkt, da du skrev "H******* posten." i nevnte innlegg #147?

 

I ditt innlegg #3 under denne underskriften virker du unnskyldende, eller hva? Igjen hva bidrar du med her,.....å ha tenkt å lenke til #147 er ingen hjelp.

 

Hvis jeg forstår deg rigtig, sier du at du jobber for Posten AS? Bra det; du skal ikke forsvare Posten AS fordi du jobber for det. Hvis et firma gjør noe galt, er det galt om du jobber for det eller ei, eller hva?

 

Men det er dålig kommunikasjon å uttale deg ut fra forutsetninger andre ikke vet noe om. De som begår feilene er som oftest ikke de beste til å rette opp på feilene. Personlig opplever jeg for ofte at det er meg som skal forstår de som jeg betaler for å betjene meg........det er vel f*****mæ en misforforståelse, men ikke dessto mindre ganske vanlig.

 

Jan Torstein

Lenke til kommentar
Sist: En vare kjøpt hos PCStyling, Tønsberg og sendt fredag, lå på postkontoret der til søndag, omregistrert mandag morgen i Kristiansand, ikke opplyst levert før etter kl 17:00, mottatt SMS før tirsdag 07:21, men registrert levert på postkontoret mandag mellom 15:30 og 16:00.

Du vil ikke få hentemelding i Postkassen dersom du mottar SMS. SMSen fungerer som hentemelding og du kan bruke den for å hente ut pakker. Samme med de som får e-post varsel. Det at sms'en kom dagen er litt vanskelig og si hvorfor. Problemer med internett, mennesklig feil når den håndholdte enheten ble satt i docken får å laste opp de ankomst registrerte sendingene for dagen. SMSen vil ikke sendes ut før de dataene er lastet opp og det da blir registrert i det postens sentrale systemer.

 

 

 

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger det har skjedd. Pakken er ankommet omlasting tidlig på morgenen (kan like gjerne være kl 13-14), men likevel går det hele dagen, og selvsagt får jeg meldingen rett etter at Posten er stengt og må vente enda en dag.

 

Jeg vet at det ikke bare er min pakke som ligger der og venter, men det er litt pussig når det samme skjer enten den er ankommet omlasting kl 09 eller kl 13.

Pakker kjøres ut ca. samme tid hver dag, noen steder har to leveringer i døgnet, en om morgenen og en om kvelden. Jeg regner med at det er et postkontor som du henter pakkene hos da de stenger ganske tidlig og siste utkjøring av pakker ofte skjer når de henter de pakkene som er sendt for dagen. Noe som i mange tilfeller kan være på slutten av dagen, og pakkene vil derfor ikke være registrert før etter stengetid.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...