Gå til innhold

Test: Antec Mini P180


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes dette var ikke noe å rope hurra for akkurat. Fint i seg selv, men kabbiset er jo gigantisk. Mitt micro atx er ikke større i dimensjonen enn 5cm+ i dybden enn hva hovedkortet er. At de kaller kabinettet for mini blir litt rart synes jeg.
Det er en liten utgave av P180. Altså mini P180.

Synes det er logisk jeg.

Lenke til kommentar
Lite kvalitetskab. fra Antec til mATX = NSK1380

Skal montere en PC i det til helgen, men utifra det jeg har lest og sett av reviewer og tester lover 1380 til å være et godt valg.

nsk1300_q.jpg

 

Flott om det kommer med tilbakemelding om dine erfaringer rundt det kabinettet. Det virker spennende.

 

OT: likte spesielt delen med jetmotor lyd :D

Lenke til kommentar

fin og sort inni :)

 

vi som allerede har antec p180 sliter med plassen som det er fra før. å gå ned enda et hakk er jo grusomt. det vi trenger et et større et:) Er heller ikke særlig fan av harddisk-monteringen, da man må ta ut skuffene, dvs ta ut kablene på alle andre harddisker, også skru fast harddisken med 4 skruer, så skyve inn skuffen og håpe at man får fingrene inni der og satt på plass alle sata-ledningene og strømmen.

Lenke til kommentar
Lite kvalitetskab. fra Antec til mATX = NSK1380

Skal montere en PC i det til helgen, men utifra det jeg har lest og sett av reviewer og tester lover 1380 til å være et godt valg.

nsk1300_q.jpg

 

Så på en lignende modell når jeg skulle ha meg pc for to år siden. Gikk for ATX den gangen, men nå frister MicroATX igjen..

Lov at du kommer med erfaringer fra montering/bruk :thumbup:

Lenke til kommentar

Testeren har ikke utnyttet mulighetene for kablingen særlig godt. Kun P4-pluggen og en SATA-plugg ser ut til å ha blitt brukt på baksiden av hovekortet. Nettopp dette er et av de store poengene med å kjøpe P182 eller nyere. Kanskje ikke akkurat en av de verste overseelsene, men jeg kommenterer nå allikevel i håp om bedre og mer gjennomførte tester på HW.no =)

Lenke til kommentar
Hehe, en 2 mnd gammel test, plutselig på forsiden.

Synes man bør prøve å få noen av de nyere testene her, om nå skal samarbeide med sweclockers. Men men, kanskje bare jeg som er litt kravstor.

Om testene er helt nye eller ikke har vel ikke så mye å si når samarbeidet er nytt og lignende tester ikke er tatt i regi av hw.no

Lenke til kommentar

det blir egentlig bare teit med en sånn stor vifte i topp, det er fancy. men når det ikke er snakk om ei skikkelig vifte med normalt lydnivå blir det mest bare tull. man ender bare opp med og koble den ut. 12cm bak og 12cm i psu er uansett nok.

 

alternativt hadde 2 stk 12cm i top hadde vært fint. eller 1 eller 2 fine 14cm vifter. begynner og komme endel av de. både mist og yate loon har fine 14cm vifter har prøvd begge merkene

Lenke til kommentar
Dette må da være et bra hjemme-server kabinett.....? Med såpass god lufting, så er sjansen for at harddiskene skulle overleve brukbare!

 

Jeg har vurdert det nettopp til hjemmeserver, men det som trekker ned for min del er:

* 200mm vifte som er umulig å bytte ut med noe mer stillegående

* veldig dyrt (sleng inn en stille PSU og du er oppe i nesten 2.000,-)

* Relativt stort kabinett

 

Dette er et kabinett som egentlig er ment på gamere så vidt jeg har skjønt. Det er mindre enn P180 og har bedre kjøling. Egner seg utmerket til LAN-parties for hotte PSU'er og GFX'er.

 

Skal man ha hjemme-server o.l. så bør man f.eks. vurdere Antec Sonata Plus 550 (https://prisguiden.no/product.php?productId=86172) istedenfor. Koster 1.200,- ink. 550W PSU, skal være veldig lett å få tilnærmet lydløst og har grei plass til disker (kunne selvsagt vært bedre). Størrelsesmessig er det bare marginalt større enn P180 Mini.

 

Personlig skulle jeg gjerne sett et kabinett for micro-atx med fokus på disk-kapasitet (og med noe ala Antec sine gummi-fester for HDD'ene). De eneste kortene man hadde trengt støtte for var en ekstra s-ata kontroller og evt. et ekstra nettverkskort. (De fleste micro-atx kort kommer med kun 1 nettverksplugg, samt har integrert grafikk.) Resten av plassen skulle gå til HDD'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...