Gå til innhold

3dmark Vantage ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det ikke alternativ til Futuremark sine programmer?

Finnes faktisk mange alternativer, mener det var et benchmark program der ute som kjører en suite av spill i benchmarkmodus for å så gi deg en poengsum basert på de. Og ja, det er ordentlige spill.

Husker ikke i farta navnet til den benchmarken men skal se om jeg finner den.

Lenke til kommentar
...495 dollar :p aktuelt. 20dollar for avansert versjonen er ganske rimelig.Men det er ganske høye systemkrav, men hadde vært kjekt å se forskjellen på de 3 versjonene.

Vista blir dyrere for hver dag :whistle:

 

Enig her Simen1. Prisen for den største pakken er helt latterlig høy. Men kjøper man den til 20$ kan man ihvertfall kjøre alle de forskjellige testene. Holder for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ser ikke noe problem med at folk som skal klaske sin erigerte epenis i trynet på hele interveven må betale for dette.

 

Hadde det vært opp til meg hadde det kostet 1000 dollar for programmet.

 

Det virker mot sin hensikt å poste/skrive slike innlegg.

Blir veldig lett oppfattet som noe helt anent (uten at jeg skal gå i detalj her). :)

 

Benchmarks/miljøet rundt 3DMarksnn er som enhver annen hobby hvor man "konkurrerer" med seg selv/andre.

 

Ikke spesielt dyrt å kjøpe en lisens for å kunne poste mange resultater til ORB'en (så kan de som er interessert i dette sjekke slike tall).

 

Ingen vits å bruke energi på dette dersom man synes det er "dumt".

:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Er alt man kan gjøre med dette programmet og teste hvor bra spill pc man har? I så fall ser jeg ikke vitsen i og betale for det, da man som oftest bare tester hver gang man får ny hardware. Så det blir jo lite for pengene.

 

Jeg bruker 3DMark til å teste nye drivere, ny overklokking og ny hardware. I og med at jeg er en hardware-entusiast, så blir det faktisk en del tester i uken :)

Lenke til kommentar
Skuffende at programmet kun er tilgjengelig for Vista og DirectX 10. Jeg hadde ønsket meg OpenGL-tester samt DirectX 9.0c-tester for XP i det minste.

 

Jeg er forsåvidt ikke imponert over DirectX 10 så langt. Ytelsen i forhold til det grafiske er for dårlig.

 

Da er det jo bare å bruke 3DMark 06, der testet DirectX 9 :)

Og det finnes UTROLIG mange programmer som tester OpenGL; specviewperf er en av de mer avanserte der; og det er helt gratis ;)

Endret av elf_man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...