Gå til innhold

Test: Dane-Elec Zpen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den var ikke dum! Genial i forelesningssammenheng, som det påpekes. Har ofte irritert meg over å ha "flere sett med notater" i fag: først forelesningsnotater, så notater etter gjennomlesing av bok (for hånd), og til sist et oppsummeringssammendrag av det viktigste før eksamen (gjerne på data). Med denne dingsen kan man jo ta utganspunkt i de samme notatene for alt dette! Tror jeg skal ønske meg en sånn til bursdagen. :)

 

Artig test!

Lenke til kommentar

Denne var snax. Jeg driver og skriver og noterer litt på fritid på diverse noveller og "det store prosjektet" men det blir for ofte med notater som aldri finner veien inn på maskinen. Denne tror jeg kunne hjulpet på det, om den faktisk tolket "kråketærne" mine da... men utifra testen ser den jo ut til å gjøre det tålig bra da.

Lenke til kommentar

Genialt produkt, godt å vite at det faktisk fungerer tilfredstillende også!

Er student ved Høyskolen i Vestfold og forrige semester hadde vi et ide-seminar i Drammen. Et slikt produkt var blant ideene til vår gruppe, faktisk var det den vi presenterte på enden av dagen.

Ser dog ut til at noen har kommet oss i forkjøpet :p

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

4k sider i matte1, det må jo være ny rekord, skrev ikke 100 sider engang :).

 

Angående OCR, så har jeg prøvd det før, men jeg er misfornøyd med resultatet, er denne noe bedre? Kan den lære av feilene du retter og tilpasse seg håndskriften din? Bruker den ordbok-oppslag for å finne det mest sannsynlige ordet? De ter slikt jeg synes OCR-programvare burde vært bedre til.

 

AtW

Lenke til kommentar
men, fungerer den på linux f.eks? Kva med mac?

Evt. emuleres via wine? Fungerer dette? Hadde sett veldig stor pris på svar.

Er stor bruker av alle operativsystemer, så avhengig av plattformuavhengighet..

Google. Ser ut som GNU/Linux er offisielt støttet.

 

The combination of the Zpen and its companion receiver lets you write on any kind of paper and download your handwritten notes on your PC, Mac or Linux machine and view them on screen.
Endret av haalo
Lenke til kommentar

Det kan også være såpass grovt som at ikke den bundlede softwaren fungerer under noe annet enn Windows. Men siden den laster til at den baserer seg på en tradisjonell minnepinne så vil man ha mulighet til å aksessere innholder fra andre operativsystem også, men trenger egne programmer for OCR o.l.

 

Etterlyser dermed en test av Hardware på linux/mac platform, eller i det minste informasjon om hvilket filformat pennen lagrer på minnet sitt.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Fordi det er funker som en minnepenn, så kan man overføre dataene til hvilken som helst platform som støtter usb-lagring. OM dere tok dere en titt på bildene, så ser dere at han har brukt MyScript Notes, sannsynligvis følger dette med pennen(?)

 

Da er det bare å sjekke rundt/eventuelt laste ned prøveversjonen og se om MyScript Notes og GNU/Linux går godt sammen, så burde dere være fornøyde

 

Og btw så er filformatet til Zpen-avbildningene .eli

Lenke til kommentar
men, fungerer den på linux f.eks? Kva med mac?

Evt. emuleres via wine? Fungerer dette? Hadde sett veldig stor pris på svar.

Er stor bruker av alle operativsystemer, så avhengig av plattformuavhengighet..

Det følger med viewer-programvare for mac og linux. Myscriptnotes ligger kun for windows så vidt jeg kan bedømme, men viewer'n kan omforme til PDF så da er man nok uansett dekket.

 

4k sider i matte1, det må jo være ny rekord, skrev ikke 100 sider engang :).

Neida, har skrevet flere sider i andre fag. :) Men så er det også den måten jeg lærer best på, da. Og matematikken på ingeniørstudiet er tross alt relativt avanserte greier.

Angående OCR, så har jeg prøvd det før, men jeg er misfornøyd med resultatet, er denne noe bedre? Kan den lære av feilene du retter og tilpasse seg håndskriften din? Bruker den ordbok-oppslag for å finne det mest sannsynlige ordet? De ter slikt jeg synes OCR-programvare burde vært bedre til.

Det er mulig å "lære" progamvaren din skrivemåte, som jeg nevner i artikkelen. Jeg har ikke fått prøvd ut den muligheten, men som regel fungerer slikt temmelig bra. Og som det var påpekt over her: Programvaren er temmelig altetende i utgangspunktet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...