Gå til innhold

Middelalderstrategi i King Arthur (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir aldri lei slike spill, men jeg synes de bør begynne å legge mer vekt på læring gjennom spill. Historie er perfekt å lære gjennom spill.

Jeg for min del er ikke interessert i noe pedagogisk spill som fjerner valgene mine. Europa Universalis-serien har en rimelig korrekt historisk start, men så er alt opp til spilleren. Læring og spilling er uansett vanskelig å forene med tanke på forholdet mellom tiden som går med og læringsutbytte.

Fint det blir en viss variasjon i slutten av spillet basert på valg man gjør underveis.

Lenke til kommentar
Blir aldri lei slike spill, men jeg synes de bør begynne å legge mer vekt på læring gjennom spill. Historie er perfekt å lære gjennom spill.

Jeg for min del er ikke interessert i noe pedagogisk spill som fjerner valgene mine. Europa Universalis-serien har en rimelig korrekt historisk start, men så er alt opp til spilleren. Læring og spilling er uansett vanskelig å forene med tanke på forholdet mellom tiden som går med og læringsutbytte.

Fint det blir en viss variasjon i slutten av spillet basert på valg man gjør underveis.

Slikt kan jo enkelt kombineres ved at historisk korrekthet ligger som egen kategori i campaigns. Ellers vil man ha skirmishes, play as you like, som normalt.

Lenke til kommentar
Klart, det er en mulighet. Men hvor blir spillingen av? Jeg tror også det er noe utviklerene ser og velger å gjøre tilpassninger som opprettholder spillerens valg men gir en viss mengde historiske innslag underveis.

 

For dette spillet er det jo helt riktig som thecrow77 sier. :D

Hvor blir spillingen av? Det er da mange campaigns som er lagt til historiske slag i strategispill, det hindrer ikke spillerens frihet bare fordi man selv forsøker å utkjempe samme slaget.

 

Men historisk korrekthet i et spill er mye mer. Det gode gamle Pirates som er nærmere 25 år gammelt la vekt på mange slike elementer. Kartet var korrekt, byene var plassert korrekt og man forsøkte å gi deg et geografisk og historisk korrekt miljø å spille i.

 

Ingen har sagt noe spesielt om "Arthurs" historie i denne sammenheng, men selv en myteomspunnet legende man ikke vet eksisterte kan gjenngis mer korrekt enn Disneys tegnefilmer som gjenngir en folklore prosess som begynte på 1200 tallet.

During the 12th century, Arthur's character began to be overshadowed by side-stories such as that of Tristan and Iseult

 

Men som sagt, det å lære historie, geografi etc i et spill går på ingen måte utover spillbarheten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hvor blir spillingen av? Det er da mange campaigns som er lagt til historiske slag i strategispill,

 

Men som sagt, det å lære historie, geografi etc i et spill går på ingen måte utover spillbarheten.

Da forstår vi hverandre. Stedsnavn, konger, historiske personer etc bør være noelunde korrekt etter min smak også. Det er jo slik mange av dagens historiske strategispill er laget. Spillets handling derimot må spilleren selv styre.

Lenke til kommentar

Nå har man jo allerede Medieval TW 2 med expansion, så ser ikke akkurat behovet for ennå et historisk "korrekt" spill i samme sjanger og tidsepoke.

 

Dette spiller ser ihvertfall lovende ut, ser også ut som verdenskartet vil by på flere muligheter enn det som er tilfellet i TW serien. Klarer de å sile ut de få feilene som man finner hos TW(crappy ai bla), så kan dette være oppskriften på suksess.

Lenke til kommentar

Klart det er mosomt med historisk korrekte spill, se bare på alle de WW2-spillene vi har fått opp gjennom årene. Dessuten har vi Ghost Recon og Rainbow Six med "ekte" (alle våpnene og utstyret i GR: Advanced Warfighter er enten i bruk i dag eller var på tegnebordet før spillet ble gitt ut), SWAT med "ekte" SWAT taktikk, bilspill med autentiske biler og så videre.

 

Problemet er bare å mase om at et spill kalt "King Arthur" bør være historisk korrekt. Greit vi kan ha historisk korrekte byer, historiske personer, stedsnavn og så videre, men bør ikke et spill kalt "King Arthur" med kong Arthur i hovedrollen handle om nettopp den Kong Arthur i stedet for en tilfeldig person med samme navn? ;)

Lenke til kommentar
Problemet er bare å mase om at et spill kalt "King Arthur" bør være historisk korrekt.
Har noen mast om det?

 

Greit vi kan ha historisk korrekte byer, historiske personer, stedsnavn og så videre, men bør ikke et spill kalt "King Arthur" med kong Arthur i hovedrollen handle om nettopp den Kong Arthur i stedet for en tilfeldig person med samme navn? ;)
Den forstod jeg rett og slett ikke, hva mener du? Har noen ment at et spill som heter King Arthur ikke skal handle om King Arthur? Mulig det ikke er meg du tenkte på her. Jeg synes Quoting er fint i diskusjoner. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Trodde det var åpenbart hva jeg mente, men får ta det på nytt.

 

King Arthur handler om en mytisk person som ingen er sikre på har eksistert engang. Hvordan er det da mulig å la det være historisk korrekt? Byer, steder, personer og slikt er en ting, men selve konseptet dreier seg som sagt om en person som for alt vi vet aldri har eksistert engang. ;)

Lenke til kommentar
Trodde det var åpenbart hva jeg mente, men får ta det på nytt.

 

King Arthur handler om en mytisk person som ingen er sikre på har eksistert engang. Hvordan er det da mulig å la det være historisk korrekt? Byer, steder, personer og slikt er en ting, men selve konseptet dreier seg som sagt om en person som for alt vi vet aldri har eksistert engang. ;)

Det er vel allerede besvart.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

jeg elsker mørkemiddelalderen :love:

jeg ser frem til det litt, men jeg kommer nok ikke til å greie å la være å sammenlikne det med total war imens jeg spiller

 

EDIT: jeg gleder meg egentlig ikke jeg.. kommer ikke til å skaffe meg det. Bare grafikken som fristet sånn

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...