Gå til innhold

GPS-mobilen med to fremsider


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den har 64MB innebygget + 2GB, det holder i massevis. Så lenge du passer på å lagre spill og musikk og lign skal 2000MB på minnekortet holde i massevis. Uansett så er min kommentar til den der, er at det bare mongo med 2 framsider det fungerer fint å bruke windows mobile som GPS OS, for å ikke glemme at skjermen er idag den største batterislukeren på mobiler idag og sist men ikke minst det er billigere å produsere en mobil med bare en skjerm.

Lenke til kommentar
Den har 64MB innebygget + 2GB, det holder i massevis. Så lenge du passer på å lagre spill og musikk og lign skal 2000MB på minnekortet holde i massevis. Uansett så er min kommentar til den der, er at det bare mongo med 2 framsider det fungerer fint å bruke windows mobile som GPS OS, for å ikke glemme at skjermen er idag den største batterislukeren på mobiler idag og sist men ikke minst det er billigere å produsere en mobil med bare en skjerm.

 

Nå er ikke RAM og ROM det samme da :)

Lenke til kommentar
Minne og harddisk er 2 forskjellige ting.

ROM er minne som kun kan leses, ram kan leses og skrives og slettes.

Om ram er innebygget eller ei bør ikke ha noe å si for en telefon.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Read-only_memory

 

Erh.. Du gjør det vanskeligere enn nødvendig. :p

 

RAM = Arbeidsminne - Programmer og slikt bruker minne for å kjøre. Dette kan ikke utvides i en mobiltelefon slik som PC-er. F.eks så bruker AOE 10MB RAM for å kjøre på en Windows Mobile telefon. Og dette kan IKKE utvides med ett minnekort.

 

Så 64MB RAM er altså alt for lite, i å med at systemet i mobilen også bruker RAM for å drive OS og div. Så man ender da opp med å ha ca. 25MB RAM til spill og programmer. Trust me, i know. Jeg har en HTC Touch med 64MB RAM, og det er alt for lite. ;)

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg ikke til windows mobile bortsett fra provisorisk bruk, men poenget mitt var heller at man kan bruke de medfølgende 2GB til å lagre musikk, dokumenter, programmer, spill osv.

 

Og dermed ikke bruke mer enn nødvendig de 64MB som er innebygget, ifølge det du sier så ender du opp med 56MB ledig for å håndtere programmer som blir kjørt.

 

Har SE tlf og der lagres alle spill og slikt på minnekortet og dermed unngår å belaste internminnet.Sjekk også første posten jeg skrev, sier jo akkurat det samme.

Lenke til kommentar

Man kan ikke lagre musikk og bilder i RAM. RAM er programminne, som kun programmer og slikt kan bruke. Uten RAM, da kan du ikke drive noe som helst i telefonen.

 

Derimot er det 2GB med internminne. (samme som iPhone har 8GB internminne)

 

Men nå er det ikke lagringsminne det er snakk om her, men arbeidsminnet. 64MB er ikke nok. Da ender man opp med å måtte avslutte programmer hele tiden, og reboote telefonen hver dag for å få RAM'en opp igjen. For Windows Mobile telefoner og PDA'er har en tendens til å lekke RAM som bare det. Og igjen snakker jeg om egen erfaring. :)

Lenke til kommentar

Men de 64mb minne vi snakker om her kan man ikke lagre ting på.

Det er ikke den interne lagrings kapasiteten vi snakker om :)

 

Men det virituelle minne maskinen bruker til å jobbe med.

Jo mer minne, jo flere programmer og ting kan telefonen jobbe med.

 

Så har du programmer osv på minnekortet må den fortsatt bruke de 64mb RAM til og jobbe med.

Lenke til kommentar
Men de 64mb minne vi snakker om her kan man ikke lagre ting på.

Det er ikke den interne lagrings kapasiteten vi snakker om :)

 

Men det virituelle minne maskinen bruker til å jobbe med.

Jo mer minne, jo flere programmer og ting kan telefonen jobbe med.

 

Så har du programmer osv på minnekortet må den fortsatt bruke de 64mb RAM til og jobbe med.

 

Der ja! Eureka! Takk for hjelpen Jadz ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...