Gå til innhold

Utsetter GeForce 9800 GTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at kortene utsettes en uke har ikke noe med driver å gjøre...

 

Det er to grunner:

1. nVIDIA ønsker å få distribuert flere kort. 9800GTX kommer til å "hard-lanseres" med kort i butikkene fra dag 1.

 

2. QuadSLI ble lansert denne uken, de ønsket å prøve å holde fokus på det.

Lenke til kommentar
Har tenkt å si dette mange ganger, men 8800GTX har vert et fantastisk grafikk kort, med en sinnsyk levetid. Er det kansje tidenes Grafikk kort?

 

Blir nesten litt vedmodig å få en ny arvtager, om man ser bort fra Ultra da.

 

Med fare for å være uhøflig, så er det utsagnet utrolig lite gjennomtenkt :p

 

Det at 8800GTX har vore på ytelsestronen så lenge er en tragedie for oss entusiaster, og skylden for den tragedien har ATI/AMD, som ikkje har klart å levere en konkurranseduktig GPU selv nå over ett år etter lansering av 8800GTX.

 

Det at ATI ikkje har klart å levere like god ytelse har gjort at Nvidia har kunnet skumme fløten av markedet i lang tid, uten å måtte sette ned priser eller lansere raskere kort. Det er det VI som betaler for.

 

Situasjonen er akkurat den samme på CPU-siden. Intel har jo tilogmed offentlig sagt at de utsatte nye lanseringer fordi det ikkje var nødvendig, da AMD ikkje hadde noe å stille opp med.

 

Situasjonen no er til å grine av, og det er vi kjøpere som blir r**kjørt av Intel og Nvidia :wallbash:

Lenke til kommentar

Grunnen til at kortene utsettes en uke har ikke noe med driver å gjøre...

 

Det er to grunner:

1. nVIDIA ønsker å få distribuert flere kort. 9800GTX kommer til å "hard-lanseres" med kort i butikkene fra dag 1.

 

2. QuadSLI ble lansert denne uken, de ønsket å prøve å holde fokus på det.

Virker troverdig. Det mest spennende blir prisen i norske nettbutikker. Selv har jeg antatt 2800-3000,- en stund mens sam_oslo har tippet 2000-2200,-. Uansett er jeg rimelig sikker på at den vil havne på oversiden av 2500,-.

 

Det blir også interessant å se hvor 9800GTS og 9800GT havner prismessig og hvor langt ned 8800GT 512MB havner. Jeg har allerede sett tilbud i 2300,- området for sistnevnte, dog med dårlig referansekjøler.

 

Men det jeg venter på er GT200, og slik jeg ser det får vi neppe se noe før August selv om det snakkes om alt fra juni til august. Juni hadde dog passet best slik at det fikk et par måneder på å dette under 5000,- før jeg kjøper.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg sier bare 8800Ultra jeg.. Kommer det noe som vil hete 9800Ultra og?

Håper ikke det, det ville være å dra denne 9800GTX "faken" litt langt.

Nei, det kommer ikke noe Ultra i 9000-serien. Følgende produkter er planlagt med G92 i 9000-serien:

9800GX2 -> 9800GTX -> 9800GT

9600GT-> 9600GS

9500GT

 

Alle produktene i 9000-serien kommer til å støtte Hybrid SLI. (Hybrid-Power)

Lenke til kommentar
Jeg sier bare 8800Ultra jeg.. Kommer det noe som vil hete 9800Ultra og?

Håper ikke det, det ville være å dra denne 9800GTX "faken" litt langt.

Nei, det kommer ikke noe Ultra i 9000-serien. Følgende produkter er planlagt med G92 i 9000-serien:

9800GX2 -> 9800GTX -> 9800GT

9600GT-> 9600GS

9500GT

 

Alle produktene i 9000-serien kommer til å støtte Hybrid SLI. (Hybrid-Power)

 

 

Ok.. Men er det noen som vet hva 9800GT koster? Jeg kjøper det hvis det koster noe rundt 2500kr!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...