Gå til innhold

SFF på billigsalg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen mulighet for Optisk drev her?

 

Sikkert mulig å kopble til en ekstern optisk via usb

Da mister en sånn PC mesteparten av bruksområdet sitt spør du meg... Denne ville jo vært perfekt som en rimelig stuePC, men uten DVD er er det jo egentlig ganske ubrukelig.

Lenke til kommentar
Ingen mulighet for Optisk drev her?

 

Sikkert mulig å kopble til en ekstern optisk via usb

Da mister en sånn PC mesteparten av bruksområdet sitt spør du meg... Denne ville jo vært perfekt som en rimelig stuePC, men uten DVD er er det jo egentlig ganske ubrukelig.

Gjemme PC-en i et skap og ha DVD-drev stående fritt er ubrukelig?

Lenke til kommentar

Hva er det som gjør at den ikke støtter mer enn 2GB RAM? Dumt å begrense det til maks 1GB per DIMM.

 

De skyter seg selv i foten ved å droppe plass til 5,25". Innbiller meg dette hadde vært en smal sak å få på plass til en billig penge. Kanskje de er redd for at det skal gå utover salget av de dyrere Shuttle-barebonene?

 

Vurderer selv å få tak i en PC og gjemme den i et skap med eksternt optisk drev (slik Tordenflesk sier), men tror dette er noe som er lite aktuelt for de fleste.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Ingen mulighet for Optisk drev her?

 

Sikkert mulig å kopble til en ekstern optisk via usb

Da mister en sånn PC mesteparten av bruksområdet sitt spør du meg... Denne ville jo vært perfekt som en rimelig stuePC, men uten DVD er er det jo egentlig ganske ubrukelig.

Gjemme PC-en i et skap og ha DVD-drev stående fritt er ubrukelig?

 

For meg hvertfall... Skal jeg uansett gjemme PCen, så kan jeg jo like gjerne ta et Q-tec kabinett til 200,-.

Poenget med å kjøpe en shuttle er etter min mening hvertfall at man skal kunne ha den stående fremme uten at den er for stor og stygg...

Lenke til kommentar

GA: Du skal slite med å finne kabinett, strømforsyning og hovedkort for bare 1000 kr til sammen og samtidig få det til å se rimelig bra ut.

 

Jeg synes denne virker som en perfekt kontor-PC. 100 Watt betyr trolig også meget lavt støynivå.

 

Bare litt synd den ikke støtter 45nm Core 2 Quad. Da kunne jeg tenkt meg å sette opp en superbillig jalla-cluster for HPC tungregning med Linux og mpi. En cluster med 10 maskiner og totalt 40 prosessorkjerner hadde ikke trengt å koste mer enn ca 30 000 kr. Nå blir nok stabiliteten ganske jalla for sånt bruk, men det hadde vært gøy for ukritiske oppgaver.

Lenke til kommentar

Simen1: Om det bare skal stå i et skap uansett så er jo ikke utseendet noe viktig og da er det null problem å få kabinett, strømforsyning og hk til under 1000,-. På et kjapt forsøk på komplett endte jeg på 846,- for det...

 

Enig i at den virker veldig fin som kontorPC pga støy og størrelse, men jeg klarer meg hvertfall ikke uten dvd spiller/brenner.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hva er det som gjør at den ikke støtter mer enn 2GB RAM? Dumt å begrense det til maks 1GB per DIMM.

Det er brikkesettet som begrenser det. Kilde

 

Er det noen som vet om det er særlig lett å overklokke med denne? F.eks om man setter inn en Pentium E2220 og setter opp FSB fra 800 til 1333 og får 4,0 GHz ? Eller kanskje litt mer edruelig: Setter opp fra 800 til 1066 FSB og får 3,2 GHz ? Er det enkelt å justere FSB? Kan man justere spenninga?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Er det i det hele tatt mulig å stille FSB manuellt på dette kortet?

 

Dersom det er det så tipper jeg at HK ikke er særlig egnet til OC. 100W strømforsyning og max 65W CPU tilsier at dette kortet er ganske minimalistisk på strømforsyningsdelene. Men så trekker vel ikke en E2220 så mye, selv overklokket?

Lenke til kommentar

K45 støtter inntil 4gb ram gitt at du har riktig type ram (se shuttle sine sider)

 

Den støtter dessuten cpu opp til e8x00 serien. Tror det er en bedre løsning enn å overklokke e2xx0 serien.

 

En fin liten maskin til osx86 er det også, gitt at den kommer hit til lands og får en pris under 800,-. Synd den ikke har dvi.

Endret av M_Mickey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...