Gå til innhold

Først ut med full fastpris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg må nesten ha missforstått noe her, for med MTU fri betaler man ingen månedsavgift, ingen minstefakturering, og all data er gratis i MTU sitt eget nett. Dvs. jeg kan surfe så mye jeg vil for 0,- per mnd. Kan dette stemme?

 

Så lenge du ikke roamer, ja =)

Ikke dumt det

Lenke til kommentar
Var ikkje Nutel først med fastpris? Dei er konkurs no, men MTU er vel likevel ikkje først. Først etter at Nutel gjekk konkurs, kanskje. :)

 

MTU Fri er interessant, er det sannsynleg at det vil gå med MTU som det gjorde med Nutel?

var vell dyrere også fra nutell...

 

Grunnen til at det ikke er fastpris på sms og mms er fordi det er her de tjener pengene sine... etter 100mms får du en pris på 2,50 noe som må være norges dyreste... så de kommer til å tjene fett på ola dum etter hvert :p slik er det så å si med alle leverandører av det meste... de tjener ikke penger på ola smart og fornuftig... dessvere er prosenten med ola dum mye høyere her i landet :p

Lenke til kommentar
Var ikkje Nutel først med fastpris? Dei er konkurs no, men MTU er vel likevel ikkje først. Først etter at Nutel gjekk konkurs, kanskje. :)

 

MTU Fri er interessant, er det sannsynleg at det vil gå med MTU som det gjorde med Nutel?

 

Nutel var vel en videreselger om jeg ikke husker feil? MTU har eget nett i de største byene (der folk flest oppholder seg). De vil jo tjene penger på alle som ringer inn til kundene deres også. Vet ikke hvordan en roaming avtale virker, men går ut ifra at de ikke tjener mye penger på de som roamer utenfor nettet sitt.

 

Så om man vil gjøre MTU på fattikassa får man samle en haug med folk i hemsedal eller noe å få dem til å ringe myyyye til hverandre :p

*satt på spissen*

Lenke til kommentar
Jeg må nesten ha missforstått noe her, for med MTU fri betaler man ingen månedsavgift, ingen minstefakturering, og all data er gratis i MTU sitt eget nett. Dvs. jeg kan surfe så mye jeg vil for 0,- per mnd. Kan dette stemme?

 

Så lenge du ikke roamer, ja =)

Ikke dumt det

 

Jo, det er det. Fordi MTU har ikke 3G dekning i nettet sitt... blir ikke mye hastighet eller god opplevelse uten..

Dette skriver de på kundesenterets sider -> Spørsmål og Svar

Tilbyr MTU 3G?

 

MTU tilbyr foreløpig ikke 3G-dekning, men tilbyr GPRS/EDGE som gir deg høy overføringshastighet ved datatrafikk.

 

Dessuten vil ikke MTU sine kunder få tilgang til helt basistjenester før i April:

 

Dessverre vil ikke MMS, Wap og Mobilsvar være tilgjengelig for våre kunder før 1.april 2008.
Lenke til kommentar
Hvor i all verden blir det av fastpris-abonnementene hvor man kan ringe så mye man vil OG sende så mye sms/mms man vil, uten å betale mer enn det abonnementet koster?

Det skal sies at de vurderte det (jobbet i MTU tidligere), men pga spam-fare valgte de å sette en grense på 200. (Om noen skulle sende ut 200.000 sms til kunder rundtomkring annenhver uke ville det vært litt kjedelig for MTU).

 

Var ikkje Nutel først med fastpris? Dei er konkurs no, men MTU er vel likevel ikkje først. Først etter at Nutel gjekk konkurs, kanskje. :)

 

MTU Fri er interessant, er det sannsynleg at det vil gå med MTU som det gjorde med Nutel?

At det vil gå med MTU som det gjorde med Nutel tviler jeg på. De gikk med et durabelig underskudd i fjor (derav "jobbet i MTU tidligere"), men de eier jo kjeder som Telebutikken og Klart Svar, i tillegg til Preuss Foto og en kjede eller to i Sverige - så de har litt å falle tilbake på. MTU er på ingen måte en ny aktør innen mobilverdenen og har allerede en ganske stor kundebase.

Lenke til kommentar
Grunnen til at det ikke er fastpris på sms og mms er fordi det er her de tjener pengene sine... etter 100mms får du en pris på 2,50 noe som må være norges dyreste... så de kommer til å tjene fett på ola dum etter hvert :p

Jeg er med andre ord langt i fra Ola Dum, ettersom jeg kanskje sender 3 MMS i løpet av et år. :) MMS har for min del vært en total flopp. Men at de kunne oppgradert til 300 SMS f. eks. kunne vært greit.

 

Siden jeg heller ikke har 3G-telefon(er), så vurderer jeg faktisk sterkt dette abbonementet. Noen som vet hvor langt tid det vil ta før de ar 3G på plass, forresten? Kan jo fort være 3G på min neste telefon. :)

Lenke til kommentar

Jeg har allerede bestilt portering til mtu. Vurdere å kjøpe ett nytt nummer hos mtu til min nåværende abonnoment er portert. Betaler 198 for etablering, men hvis jeg ikke gjør det det for jeg faktura på ca 700 fra min tidligere nett leverandør. Så det lønner seg for meg.

Lenke til kommentar
Gratis surfing innen eget nett. Hva betyr det? Surfe gratis på norske nettsteder?

 

 

De mener at så lenge du bruker MTU Nett sine "master" altså du er på dems nett så betaler du ikke noe for trafikken. Skulle gjerne hatt et dekningskart eller noe ja. EDGE kommer nok ikke opp før i april som det står på siden deres. Vurderer dette sterkt jeg også da jeg har iPhone (kun edge) og oppholder meg stort sett innenfor Bergen kommune.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...