Gå til innhold

Først ut med full fastpris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det står at Wap ikke fungerer før april. Gjelder det EDGE også?

 

Når det gjelder dekning så er det såvidt jeg har skjønt det samme som Teletopia hadde?

 

Etter hva jeg har forstått trenger WAP/GPRS/EDGE/ol. en gateway til å prossesere forespørsler mot "internett". Om ikke WAP virker vil jeg tro at de mangler denne/disse gatewayene eller holder på å sette dem opp. Så EDGE vil nok ikke virke før april. Bare spekulasjoner fra min side altså.

Lenke til kommentar

var vell dyrere også fra nutell...

 

Grunnen til at det ikke er fastpris på sms og mms er fordi det er her de tjener pengene sine... etter 100mms får du en pris på 2,50 noe som må være norges dyreste... så de kommer til å tjene fett på ola dum etter hvert :p slik er det så å si med alle leverandører av det meste... de tjener ikke penger på ola smart og fornuftig... dessvere er prosenten med ola dum mye høyere her i landet :p

 

Ehh... bare for å gjøre det klart : Det er IKKE 2,50,- pr SMS etter at de man har

inkludert er brukt opp, men 0,69,- som det står i artikkelen, altså det samme som

på de fleste abonnement fra både Telenor og NetCom. 2,50,- prisen som det her siktes

til er MMS prisen og altså IKKE SMS prisen. Greit å skille mellom dette.

Så kanskje de ikke tjener så fett på "Ola Dum" allikevel :p

 

 

 

Og eh, han skriver jo "etter 100mms får du en pris på 2,50 noe som må være norges dyreste". Så han er klar over at det ikke er 2,50 per sms. Så kanskje greit å lese gjennom det som står minst to ganger før du lager innlegg med feil i. ;)

Endret av escobar
Lenke til kommentar
Gratis surfing innen eget nett. Hva betyr det? Surfe gratis på norske nettsteder?

Surfe gratis der MTU har egne sendere. Altså at du ikke roamer i Telenor sitt nett.

 

Det står at Wap ikke fungerer før april. Gjelder det EDGE også?

 

Når det gjelder dekning så er det såvidt jeg har skjønt det samme som Teletopia hadde?

Ja, og ja. MTU kjøpte opp Teletopia.

 

 

Det ser ikke ut til at sidene for Utenlandspriser og Spesialnummer fungerer helt som de skal for øyeblikket...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Her er det gamle dekningskartet for Oslo. Vil tro de har bygget ut slik at dekningen er enda bedre enn dette:

 

dekning-april05.gif

De har i det minste bygget ut et stykke østover. Blant annet er Hvam, Kjeller, Lillestrøm og Løvenstad dekket.

 

I vest regner med at jeg det har blitt/vil bli gult ved Ikea og på Høvik.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Hmm, OneCall ned fra tronen på Telepriser.no

 

Gratisminutter: Onecall: 120 // MTU: 142

Gratis-SMS: Onecall: 90 // MTU: 100

 

Minuttpris etter oppbrukt gratismin: Onecall: 0.80 // MTU: 0.79

SMS-pris etter oppbrukt gratisSMS: Onecall: 0.42 // MTU: 0.49

MMS: Onecall: 1.98 // MTU: 2.50

 

Datatrafikk/mb: Onecall: 5.00 // MTU: 0.00

 

Begge har gratis etablering og 0 i månedsavgift, OneCall har ingen minstefakturering, går ut i fra at MTU ikke har det heller, finner ingen info om det på sidene deres.. MTU overtar plassen til IPEA som OneCall utfordrer.

 

Forhåpentligvis møter OneCall konkurransen med lavere priser, gjerne billigere datatrafikk.. ;)

Og hvor ble det av overraskelsen OneCall lovet kundene sine ved overgang til Network Norway's nett ??

Lenke til kommentar

Blir spennende og se hvordan MTU sitt nett fungerer i praksis når jeg blir portert over om noen virkedager (har ikke mottatt ordrebekreftelse på epost enda). Bytter fra One Call som har sendt med et sim-kort som ikke fungerer og deaktivert det gamle. Ikke krise siden dette er tiltenkt en "hyttemobil", jeg kontaktet One Call om problemet 26.02 og venter fortsatt tilbakemelding/nytt sim-kort. Får bare beskjeden "sett inn sim-kort", har testet det i flere telefoner.

 

Håper overgangen til MTU blir smertefri og effektiv.

Lenke til kommentar
Rett og slett genialt :D . Tror jeg ber modern om dette fri abbonentet siden jeg skal ha abbonoment nå. Noen som vet om det er god dekning i Tromsø og om det vil komme EDGE hit? Hadde vært så jævlig bra om jeg kunne ha surfet gratis hvor som helst :) .

MTU har i dag 100 basestasjoner i drift og full dekning i Oslo, Bergen, Drammen og Stavanger. Men billig er det likevel.

Endret av Jonnar
Lenke til kommentar

Noen som har bestilt som har fått noe svar ennå ? Regner med at de plutselig fikk en del nye kunder, så litt behandlingstid må man nokk regne med.

 

Begynner bli mange abonnomenter på meg i det siste :p

Men mange gratis-minutter også :)

 

Netcom har jo også hatt et "fast pris" abonnoment til 249,- en liten stund nå.

Men gjelder kun for bedrifter da, og er egentlig ikke fast pris da det er 3000 minutter.

 

Men hørte noe rykter en gang om at de hadde et lignende privat ab. på vei..

Endret av jadz
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...