Gå til innhold

OpenOffice.org i vekst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker bare openoffice hjemme. Har brukt det i flere år nå. Har ikke sviktet, har ikke kræsjet. Jeg syns openoffice er en veldig bra office pakke, klarer ikke å bruke ms office sin.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal kjøpe ms office når det har et gratis alternativ som har noenlunde de samme funksjonene og har veldig sjelden problemer med.

Lenke til kommentar

Bruker MS Office 2003 kun grunnet jobbkrav, men er sluttet og installere pirat MS Office på maskiner jeg setter opp privat. Bruker da heller OO.

 

Men, mitt hat mot MS Office 2007 vokser stadig, etterhvert som jeg mottar flere og flere filer fra den pakken (hundrevis av ansatte som ikke er admin, og derfor ikke kan installere konverterings-plugins). Måtte OO få stor privat base i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jobber i et firma med 14 ansatte hvor vi planlegger å gå over til OO i løpet av året.

Siden jeg har brukt OO ei stund og aldri har vært borti Office 2007 lurte jeg på om noen her kunne hinte om på hvilket område vi får de største utfordringene ?

Altså hva er det brukere av Office 2003/2007 vil få størst "problemer" med ?

Lenke til kommentar
Jobber i et firma med 14 ansatte hvor vi planlegger å gå over til OO i løpet av året.

Siden jeg har brukt OO ei stund og aldri har vært borti Office 2007 lurte jeg på om noen her kunne hinte om på hvilket område vi får de største utfordringene ?

Altså hva er det brukere av Office 2003/2007 vil få størst "problemer" med ?

Litt andre valg og navn er vell kanskje en utfordring, men overgang fra office 2003 til OpenOffice er mindre krevende enn overgangen office 2003 til 2007. Vertfall etter hva jeg har fått med meg :p

 

På jobb bruker jeg office XP (2002)

Og hjemme bruker jeg Office 2003, så og si bare outlook. Ellers har jeg OpenOffice på minnepenn som jeg bruker både på jobb og hjemme :)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Kjenner til flere bedrifter som er storbrukere av OOo. Etter mange trege opplevelser selv med MS Office 2007 forstår jeg at mange ønsker seg alternativer. Hele skolen vår er fylt med Office 2k7.

 

Det eneste jeg savner med OOo foreløbig er en enklere og mer integrert ordbokløsning (i tillegg til at ordboken blir bedre utviklet, spesielt på sammensatte ord). Håper en større brukermasse vil være med på å bedre akkurat dette :)

Lenke til kommentar

Jeg er av akkurat samme oppfatning som flere her. Open Office fungerer helt supert til de aller, aller fleste. Jeg ser ikke noe poeng i kjøpe MS office, når gratis alternativet er så bra! Flere og flere ber jeg prøve det ut, og de angrer ikke. Enten de har kjøpt eller vært pirater av office, kan de nå fullt lovlig få en komplett pakke gratis. Overgangen fra MS office er heller ikke stor, når det gjelder bruk.

 

En annen funksjon jeg liker med Open Office, er at der kan man lagre rett til PDF, det kan man ikke med MS office.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
En annen funksjon jeg liker med Open Office er at der kan man lagre rett til PDF, det kan man ikke med MS office.

 

Vi har office2003 på jobben, men jeg bruker OOo, spes når vi skal sende over dokumenter til kunder. Man kan seff bruke feks cutepdf for dette, men da får man ikke interaktivitet i PDFen, så Open Office brukes daglig av meg :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...