Gå til innhold

Sindre Aleksander og WheelMans vinterferie-OC tråd.


Anbefalte innlegg

Ja, etter en del ventetid, og enda litt mer ventetid, så var det tid for å samles igjen. Denne gangen har jeg, WheelMan, dratt 70 mil nordover og stasjonert meg på Sindres småbruk. Og som dere sikkert har skjønt så er det tid for overklokking igjen, denne gangen tok jeg med meg hele parken bestående av bl.a. Asus A8N32-SLi Deluxe (det med nForce 4 SLi x16 chipsett, de fant ikke noe lengere navn hvis du lurte på det), Opteron 165 av den gyllne typen, DDR RAM god for 600+ MHz på gode timings, Q6600 G0 (Uke 39), et klokkevennlig Gainward 8800GTX, så mye D9GMH RAM at vi kunne drukna i det og sist men ikke minst, så kommer Striker II Formula kortet mest sannsynlig på torsdag :love:

 

 

Og btw, sablabra, hvis du ser dette:

Kan du svare på meldinga jeg sendte anngående 8800GTX kortet du skulle selge? :)

 

Holder på å sette opp 939 SLi rigg nå, så bilder følger etterhvert :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Synd jeg ikke hadde mulighet til og være med denne gangen, mangel på billige togbilletter, og at jeg må på jobb nå i vinterferien satt en stopper for et liten tur nordover...

 

Har et par 2900XT kort her som kunne vært morsomme og tynt, og på fredag ankommer 7950GX2 kortet mitt, så jeg tror vi alle må møtes om ikke så lenge... :whistle:

Lenke til kommentar

_MG_4724.jpg

Her satt vi da i går og tukla, og... drakk te :p

 

_MG_4725-1.jpg

_MG_4728.jpg

og sånn ser det da ut under 3Dm06, og som du ser på skjermen så skalerer SLi dårlig i Firefly Forest :!:

 

_MG_4743.jpg

Organiserte viftekabler kaller vi dette :wee:

 

 

 

Da var vi endelig kommet fram til det punktet hvor resultater begynner og komme krypende.

Konklusjonen er at 939 er GAMMALT :fun:

 

Først, 3Dmark03 singlekort:

3D03O165Single.jpg

 

Så 3Dmark06 singlekort:

3D06O165single.jpg

 

Så kommer 3Dmark06 i SLi:

3D06O165SLi.jpg

 

Og der ga vi opp 939 :p, du skjønner sikkert hvorfor.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
*hinte til forskjell på single og SLi*

 

Så nå sitter da Sindre og skrur P5K-E kort, mens jeg oppdaterer:

_MG_4749.jpg

 

Må bare ha med disse også:

_MG_4731.jpg

Skeivt?

 

IMG_4735.jpg

Også må jeg si at jeg digger kameraet til Sindre :love:

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Nice, men hvor ble det av Opteron-klokkinga? *spent på konkurranse fra uventet hold*

 

Har forresten noen knallbra 939-cpuer jeg skal selge, hvis du har noen lommepenger til overs kan du jo sende meg en PM. :p

 

Fikk rundt det samme som deg i 03 (TROR det var 38xxx) med en 4000+ på 32xx mhz og et 2900pro på 865/1200. Men ja, 939 er gammalt - fikk 39xxx i 01 :!:

Lenke til kommentar
Nice, men hvor ble det av Opteron-klokkinga? *spent på konkurranse fra uventet hold*

 

Har forresten noen knallbra 939-cpuer jeg skal selge, hvis du har noen lommepenger til overs kan du jo sende meg en PM. :p

 

Fikk rundt det samme som deg i 03 (TROR det var 38xxx) med en 4000+ på 32xx mhz og et 2900pro på 865/1200. Men ja, 939 er gammalt - fikk 39xxx i 01 :!:

Lån meg Venus kortet ditt, så skal du få skikkelig konkurranse :p

 

Lommepengne går bort på vannkjøling og et 8800 dessverre :!:, får se om du tar med deg noen gode 939 på tg ;)

 

Eid! :ermm:

 

EDIT: Vil du låne bort noen pots, og litt tørris? :D

Lenke til kommentar
Nice, men hvor ble det av Opteron-klokkinga? *spent på konkurranse fra uventet hold*

 

Har forresten noen knallbra 939-cpuer jeg skal selge, hvis du har noen lommepenger til overs kan du jo sende meg en PM. :p

 

Fikk rundt det samme som deg i 03 (TROR det var 38xxx) med en 4000+ på 32xx mhz og et 2900pro på 865/1200. Men ja, 939 er gammalt - fikk 39xxx i 01 :!:

Lån meg Venus kortet ditt, så skal du få skikkelig konkurranse :p

 

Lommepengne går bort på vannkjøling og et 8800 dessverre :!:, får se om du tar med deg noen gode 939 på tg ;)

 

Eid! :ermm:

 

EDIT: Vil du låne bort noen pots, og litt tørris? :D

 

Ang. Venus er vel ebay stedet, evt. klokkeforums med bruktseksjon. Men et Expert er ikke å forakte det heller, altså. Billigere er det også, og har vel akkurat samme innstillingsmuligheter i BIOS osv.

 

Har faktisk ikke en pot selv, den jeg bruker tilhører han jeg bencher hos. Men den blir tatt med på TG da. Selv om den er ræva, nesten ikke kobebr i den. Mangelen på det der kosta meg en spi1m WR i helga... Huff.

 

Det jeg ahr er en X2 3800+ som jeg fikk suicidet opp på 3,53ghz i helga, og noen 4000+'er som er gode for 38xx mhz suicide.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Når jeg ser disse bildene får jeg skikkelig lyst til og dra...

Ser ut til at dere storkoser dere... :D

 

 

Får ta et møte til sommeren, da har jeg nok litt mer koselig hardware som har lyst på litt tyn... :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...