Gå til innhold

Her er Nokia N96


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere skriver at "...A-GPS....bruker mobilnettet til å anslå posisjonen..".

Dette er feil! A-GPS (Assisted GPS) hjelper en GPS ved å gi den komplett "orbit" informasjon om satelitter sån att GPS'n ikke trenger å vente på å få ned den komplette datastrømmen for hver eneste satelitt som den får data fra.

Med andre ord har ikke A-GPS noen hensikt hvis det ikke finnes noen fysisk GPS å motta dataene som A-GPS gir.

GSM-nett basert posisjon er noe helt annet og det trenger ikke noen GPS.

Lenke til kommentar
Dere skriver at "...A-GPS....bruker mobilnettet til å anslå posisjonen..".

Dette er feil! A-GPS (Assisted GPS) hjelper en GPS ved å gi den komplett "orbit" informasjon om satelitter sån att GPS'n ikke trenger å vente på å få ned den komplette datastrømmen for hver eneste satelitt som den får data fra.

Med andre ord har ikke A-GPS noen hensikt hvis det ikke finnes noen fysisk GPS å motta dataene som A-GPS gir.

GSM-nett basert posisjon er noe helt annet og det trenger ikke noen GPS.

 

Tja, man kan jo si det sånn, men det at A-GPS bruker mobilnettet for å kunne fastslå en posisjon, kan du vel ikke nekte for? Grunnen til at den må bruke mobilnettet, er at gps-en, som sitter i blant annet N95, er av så dårlig kvalitet at den har store problemer med å finne satellitter uten hjelp fra en ekstern server. Og når man er i utlandet, der datatrafikk prises hinsides all fornuft, vil dette være et uholdbart system.

Lenke til kommentar
en mer upresise teknologien A-GPS
Som ..Bjørnar.. og superswede sier, teknologien A-GPS er egentlig bedre enn GPS.

 

Hele tanken bak A-GPS er at man bruker en annen teknologi, CellID, til å hjelpe GPSen så at du kan få posisjonen i feks tunneler. Dessverre kaller noen selve CellID-teknologien for A-GPS sånn at folk skal forstå at det har noe med navigasjon å gjøre.

 

MicroSD-kortplass, støtter opp til 8 GB kort
Det heter vel microSDHC, og tror de skriver 8GB fordi det ikke er større kort tilgjengelig. microSDHC kan komme opp i 32GB, og om telefoner med microSDHC-støtte har software som støtter det kan den lese kort på denne størrelsen. Altså kan telefonen om noen år kunne ha tilsammen 48GB minne.

 

Jeg tviler på at denne kommer i N9x-serien. Verken A-GPS, mobil-TV, stort internminne, stor skjerm, HSPDA eller høy videooppløsning er nytt i N-serien, så dette blir nok N83 eller N85 (Nokia liker ikke tallet 4).

Lenke til kommentar

huff denne likte jeg ikke. ser jo ut som n81 8gb bare enda større. Så liksom litt billig ut også.

 

Hadde nok gått for en n95 8gb selv om n96 hadde vært på markedet da jeg kjøpte n95.. Nettopp fordi n95 8gb ser bedre ut og er fysisk mindre i størrelse, samt at skjermen er lik.

16 gb pluss minnekort støtte har jeg heller ikke bruk for.. 8gb holder lenge for min del.

 

det var heller ikke de store forbedringene syns jeg..

Lenke til kommentar
Men hvorfor ikke en ekte blitz på denne...føler det er det som manglet på N95 8GB. Pokker heller

Det er uten tvil så det skal være noen salgsargument igjen for N82, selv om det er en billigere modell.

 

Denne så ikke "proff" ut engang

Helt enig. N81/N96-designet appellerer overhodet ikke til meg, lest mange andre som er enige.

 

Jeg tviler på at denne kommer i N9x-serien. Verken A-GPS, mobil-TV, stort internminne, stor skjerm, HSPDA eller høy videooppløsning er nytt i N-serien, så dette blir nok N83 eller N85 (Nokia liker ikke tallet 4).

Det er ingen tvil om at denne vil hete N96. Nokia.de hadde altså lagt ut produktsiden i går, og mange lenker er fortsatt aktive. Pluss det at det står N96 på den, da.. Men jeg ser uansett poenget ditt, alle i N9x serien tidligere har hatt noe nytt enten i form eller funksjon. Dette var dog før N9x-serien fikk en virkelig hit (N95), og nå kan de ikke risikere at folk ikke tror den er flaggskipet kun fordi den ikke heter N9x, derfor ble denne N96. Men joa, du kan jo si stort internminne + minnekort er noe nytt :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...