Gå til innhold

CryEngine til konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Crysis på konsoll? :dontgetit:

 

Det må da hvert fall bli en voldsomt ribbet versjon.

Tenker da på grafikken, ikke kjangs i havet at en konsoll makter det.

 

Og da sier vi takk til deg. Har du kikket litt på spillene som utvikles til PS3/360 for tiden i det hele tatt?

Crysis vil bli utrolig bra om det kommer på Xbox 360 og PS3. Jeg er sikker på at det vil bli helt utrolig vakkert grafisk og vil kjøre glatt. Kanskje det ikke blir som på pc, men se nå på UT3. Det ble ihvertfall på høyde grafisk på PS3 som på PC :p Så hvorfor skal ikke dette bli bra også?

Endret av master_al
Lenke til kommentar

Jeg er jo fullstendig klar over hvor godt det er mulig å optimalisere et spill for en konsoll.

Men vi har jo alt opplevd at flere titler som Mass Effect har hatt noen ganske så stygge FPS drops til tider.

 

Nå snakker vi et spill som ikke et eneste PC-oppsett vi har sett per dags dato har klart å dra med DirectX10 effekter og alle innstillinger på maks med skikkelig tilfredsstillende FPS.

 

Jeg skjønner ikke hvordan en Xbox360 skal klare dette, når en PC med en Intel Core 2 Extreme QX9770, 4GiB RAM og 3x GeForce 8800Ultra i 3-veis-SLi ikke klarte å overbevise i Crysis.

 

AMD / ATI sitt nye HD 3870X2 kort sliter også i Crysis med DirectX10 under høyere oppløsninger og med Anti-aliasing og anisotropic filtering aktivert.

 

 

Må ikke DirectX10 attpå til emuleres på konsoll?

Det krever vell ytterligere ressurser.

 

Jeg kan ikke helt se for meg hvordan en "ren" port av Crysis skulle fungert tilfredstillende på konsoll,

det må reduseres litt på noen punkter. Tror jeg da :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

CryTek har jo selv sagt Crysis vil slite på konsoll på grunn av det lite minne de har. Så en nedstrippet versjon vil det nok bli, hvis spillet kommer på konsoll. Så det er ikke vits å være i drømmeland og tro det blir helt likt.

Lenke til kommentar

I og med at sal av CryEngine er eit av dei områda Crytek satser mykje på, er det naturleg at dei vil kome ut med versjonar til å så mange plattformar som mogleg. Det blir spennande og sjå kor godt dei klarer å tilpasse seg nye plattformer.

 

Nå snakker vi et spill som ikke et eneste PC-oppsett vi har sett per dags dato har klart å dra med DirectX10 effekter og alle innstillinger på maks med skikkelig tilfredsstillende FPS.

Det kan vere verdt å nemne at Crytek vil vise fram kor bra CryEngine kan kjøre på ein rimeleg PC under GDC. Så dei har truleg jobba å tilpasse motoren dårlegare hardware.

Lenke til kommentar
I og med at sal av CryEngine er eit av dei områda Crytek satser mykje på, er det naturleg at dei vil kome ut med versjonar til å så mange plattformar som mogleg. Det blir spennande og sjå kor godt dei klarer å tilpasse seg nye plattformer.

 

Nå snakker vi et spill som ikke et eneste PC-oppsett vi har sett per dags dato har klart å dra med DirectX10 effekter og alle innstillinger på maks med skikkelig tilfredsstillende FPS.

Det kan vere verdt å nemne at Crytek vil vise fram kor bra CryEngine kan kjøre på ein rimeleg PC under GDC. Så dei har truleg jobba å tilpasse motoren dårlegare hardware.

 

Det er jo vel og bra.

 

Men det virker jo som flere her mener og tror at konsoll versjonen av Crysis kommer til å være identisk med PC-versjonen med DirectX10 og alle innstillinger tøyd til det maksimale.

 

Og det kan ikke jeg helt se for meg at de skal klare å få til.

 

Jeg tviler ikke et sekund på at de kan få til Crysis på konsoll, men da tror jeg heller ikke at grafikken tilsvarer noe mer enn "Medium / High" på PC-utgaven heller.

Lenke til kommentar

Hm jeg må kommentere Ramguy der litt tror jeg--og si jeg er ekstremt uenig..Når konsoll legger inn sitt grafikksystem som for eksempel på dagens ps3 og xbox360.. så er det utrolig hva slags krefeter som ligger bak det.. de trenger forøvrig ikke større spesifikasjoner fordi på pc så har pcen langt mange andre ting å tenke på enne bare grafikk simulering og oppgaver... I en konsoll er det kunn grafikk og dens oppgaver. på pc har du en harddisk som setter ned farten og pcen har utallige ting å holde styr på som du vanligvis ikke legger merke til..derfor trenger pc langt hurtigere skjermkort osv..

dagens xbox360 bruker for eksempel kunn 10-15% av sin capability:) og resten sier da seg selv:) og hvis du ser på dagens spill:) kan du bare tenke deg hva som kommer:) konsoller Eier havet:)

Lenke til kommentar

Tror Crysis fint kan kjøres på konsoll, men det er vel ganske åpenbart at man ikke kan forvente det samme grafiske nivået som på en kraftig pc - ikke på langt nær.

 

Forøvrig så stiller jeg meg kritisk til påstander om at konsollene bare bruker så-så mange prosent av sin totale kapasitet. Hvordan måler man egentlig slikt?

Lenke til kommentar
Forøvrig så stiller jeg meg kritisk til påstander om at konsollene bare bruker så-så mange prosent av sin totale kapasitet. Hvordan måler man egentlig slikt?

 

Det lurer jeg også på.

Og hvorfor i allverden kan mann merke til tider "lagg / hakking" i spill som Mass Effect da,

om det er så lett for maskinen å kjøre.

 

Virker som helt tomme "fanboy" påstander.

Slike påstander krever kilder for at jeg skal tro på dem

Lenke til kommentar
Hm jeg må kommentere Ramguy der litt tror jeg--og si jeg er ekstremt uenig..Når konsoll legger inn sitt grafikksystem som for eksempel på dagens ps3 og xbox360.. så er det utrolig hva slags krefeter som ligger bak det.. de trenger forøvrig ikke større spesifikasjoner fordi på pc så har pcen langt mange andre ting å tenke på enne bare grafikk simulering og oppgaver... I en konsoll er det kunn grafikk og dens oppgaver. på pc har du en harddisk som setter ned farten og pcen har utallige ting å holde styr på som du vanligvis ikke legger merke til..derfor trenger pc langt hurtigere skjermkort osv..

dagens xbox360 bruker for eksempel kunn 10-15% av sin capability:) og resten sier da seg selv:) og hvis du ser på dagens spill:) kan du bare tenke deg hva som kommer:) konsoller Eier havet:)

 

Det kjøres selvfølgelig et operativsystem på en konsoll også, eller så hadde ikke ting gått rundt.

Det er jo ikke like omfattende som om du kjører Windows XP / Vista, men det kjøres.

En Xbox360 er jo utrolig lik en PC på maskinvare og oppbygning, så mange av argumentene dine stemmer rett og slett ikke.

 

Og hele argumentet med harddisk er helt feil.

Det stemmer at harddisk er en slags flaskehals i en PC, og det har den vært lenge.

SSD / FlashDisker vil rette på dette :)

 

Men uansett, det mye bedre aksesstid og datagjennomstrømning på harddisken iforhold til DVD-en en Xbox360 må konstant lese ifra. Så her tar du helt feil, ting går faktisk treigere på en Xbox360 på grunn av den er avhengig av DVD-en, enn på en PC som er avhengig av harddisk. En harddisk er faktisk en god del raskere enn en DVD.

 

Og hele argumentet med at en PC må kåle med så mye annet ved siden av selve spillet, så må du være klar over at når du kjører et spill på PC-en i "fullscreen" så får spillet nesten all prioritert på maskinen, og du har såpass mye RAM på en PC at detter ikke noe problem i det hele tatt. Om du driver å brenner en DVD samtidig som du spiller så kan dette kanskje ha litt innvirkning på ytelsen, men om du kun spiller så reduseres nok ikke ytelsen i spillet for det.

 

Prosessoren min er aldri på mer enn toppen 2-5% når jeg er i Windows, og jeg bruker aldri mer enn ca 20% RAM heller. Når jeg spiller er jeg heller ikke i nærheten av 100% på verken prosessor eller RAM. Så det der blir helt helt feil. Jeg har faktisk plenti med ressurser til overs.

 

Flaskehalsen når du spiller er nesten alltid skjermkortet, og det har ikke noe med Windows og alle mulige andre oppgaver som måtte kjøres på maskinen å gjøre.

 

Jeg har nok kraft i prosessoren, og nok RAM til å kjøre de fleste spill både 2, 3 og kanskje hele 4 ganger oppå hver andre. (om bare skjermkortet hadde taklet dette)

Lenke til kommentar
Crysis på konsoll? :dontgetit:

 

Det må da hvert fall bli en voldsomt ribbet versjon.

Tenker da på grafikken, ikke kjangs i havet at en konsoll makter det.

 

Og da sier vi takk til deg. Har du kikket litt på spillene som utvikles til PS3/360 for tiden i det hele tatt?

Han har tydelegvis ikkje det.

 

 

Forøvrig så stiller jeg meg kritisk til påstander om at konsollene bare bruker så-så mange prosent av sin totale kapasitet. Hvordan måler man egentlig slikt?

 

Det lurer jeg også på.

Og hvorfor i allverden kan mann merke til tider "lagg / hakking" i spill som Mass Effect da,

om det er så lett for maskinen å kjøre.

 

Virker som helt tomme "fanboy" påstander.

Slike påstander krever kilder for at jeg skal tro på dem

Mass Effect slit ikkje med fps drops pga kapasiteten til 360. BioWare er kjent for å ha problem med dette i spela sine. Det er ikkje første gong for å sei det slik. Såvidt eg kjenner til køyrer Mass Effect på UE III. Som fungerar stort sett knirkefritt på både PS3 og x360.

 

Men er forøvrig enig i dette her "brukar berre 2% av maskinkrafta" opplegget. Trur det når eg ser det.

Lenke til kommentar

Det er snakk om en ny og bedre modifisert versjon av CryEngine som de også skal vise fram på PC. Fra Gamespot:

While general attendees may not be able to get a peek at the console editions of the engine, Crytek will be showing off the fully optimized engine's performance on a budget PC that could be put together for about $600 [ca. 3200 kroner].

 

Ellers skal man være forsiktig med å sammenligne konsoll og PC utfra hardware. Man kan optimisere noe enormt på konsoll da man har faste spesifikasjoner å jobbe med, samt at man ikke har noe OS (Vista er en enorm RAM-sluker) eller andre programmer som lusker i bakgrunnen og krever ytelse mens man spiller. Eksempel: PS2 har en 295 MHz-prosessor, ingen harddisk, 32 MB RAM og 4 MB skjermkort. Med slike specs kjører den spill som GTA: San Andreas, MGS3 og God of War 2...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...