Gå til innhold

Sin City bruker Unreal-motoren (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I en kortfattet pressemelding forteller de at denne grafikkmotoren er perfekt for Sin City-spillet, da den er en av de mest teknologisk avanserte motorer på markedet.

 

Mark Rein fra Epic Games (som står bak Unreal-teknologien) sier i en kommentar at teamet synes det er svært spennende å være involvert i Sin City-prosjektet, og at de lenge har vært tilhengere av Frank Miller og Sin City.

 

det er jo omtrent ikke vits i å ha med slike sitater, for dette er bare intetsigende PR-piss. i beste fall er det formell høflighet å si slikt om hverandre, men likefullt fullstendig meningsløst.

Lenke til kommentar
UT3 er jo til tider ganske fargelaust og dystert (ikkj nødvendigvis negativt), så motoren kan sikkert helde på den fantastiske stilen frå filmen.

 

Et spørsmål, har du sett Sin City? :)

 

Syns filmen var fargeløs ganske ofte :p

 

Var et par farger som var overdrevene iblandt, men that's it :p

Lenke til kommentar
...denne grafikkmotoren er perfekt for Sin City-spillet, da den er en av de mest teknologisk avanserte motorer på markedet.

 

Uh... hæ? Hva i huleste mener de med det? :huh:

 

UT3 er jo til tider ganske fargelaust og dystert (ikkj nødvendigvis negativt), så motoren kan sikkert helde på den fantastiske stilen frå filmen.

 

Et spørsmål, har du sett Sin City? :)

 

Syns filmen var fargeløs ganske ofte :p

 

Det var vel gjerne det han mente? Gears og UT3 - som kjører UE3 er "fargeløse", og Sin City er "fargeløs", så dermed passer de sammen.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
UT3 er jo til tider ganske fargelaust og dystert (ikkj nødvendigvis negativt), så motoren kan sikkert helde på den fantastiske stilen frå filmen.

Du vet at man kan velge hvilke farger man vil ha med, ja? :p

 

Sin City the game kommer jo til å suge. Filmen var jo dritbra fordi historiene og stilen var så bra. Spill kan jo ikke reflektere det godt nok, tror jeg. Blir jo sikkert bare GTA/Max Payne style kjøring/skyting/slossing i samme grafiske stil som filmen, med noen cutscenes her og der. Hvis jeg har rett blir spillet darrig.

Lenke til kommentar

Motoren har jo ikke en bestemt fargepalett, spillutviklerene kan jo velge farger helt selv. Man kan fint lage et fargerikt UE3-spill. En del av banene i UT3 er dessuten ganske fargerike.

 

At UE3 er bra til å vise fargeløst materiale er det ingen tvil om, men jeg tror ikke den er noe spesiellt dårligere på fargerikt materiale. Det er bare motoren som er bra i seg selv.

 

En gigantisk fordel med UE3 er at den støtter både DirectX og OpenGL. UE3-spill kan relativt lett portes til alle nye platformer: Windows (både DX9 og 10), Linux (OpenGL), OS X (OpenGL), Xbox360 (DX9), Playstation 3 (OpenGL).

Lenke til kommentar

Blingset på emnetittelenog trodde det stod, "Sim City bruker Unreal-motoren". Ble svært forvirret i noen sekunder før det gikk opp for meg at det var snakk om Sin City. Når det gjelder en spillmatisering av filmen tror jeg nesten cell shading hadde gjort seg. Og ikke drep meg før jeg har fått snakket ferdig. Filmes stiluttrykk er jo så godt som laget for cell shading. Svart hvitt film enkelte farger som pryder det hele.

 

Men kan nok bli meget bra med Unreal-motoren. Får følge med på dette og se om det blir noe tess.

Lenke til kommentar
Syns de skal bruke Cryengine jeg :D

 

Men fra spøk til revolver, spillmatiseringer av filmer pleier som regel å gå a dundass..

 

Har mine tvil siden Sin City er en såpass sær film også (og utrolig bra)

 

 

 

Jeg venter i spenning

 

Nå er det vel strengt tatt ikke filmen, men tegneserien som blir spillmatisert.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...