Gå til innhold

Hull i multimediespillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
* Windows Media Player 6.4

* Windows Media Player Classic

* Winamp version 3.5

Det var gamle spillere da... og de som bruker de kan jo ha seg selv å takke :p

Det er veldig mange som bruker Media Player Classic, og det er ikke en gammel spiller.

Det er jo mulig at de faktisk mener den gode gamle Windows Media Player som ble brukt før versjon 7. Hvis det er en skrivefeil burde den i alle fall bli rettet opp i snart, siden det lett kan oppstå misforståelser.

Lenke til kommentar

De som tar seg tid til å lese det som står på Secunia's webside, vil få med seg at feilen ligger i en codec fra 3ivx. De som ikke har denne codec'en installert trenger ikke å bry seg om dette, mens de som har den installert bør slett ikke føle seg trygge selv om de ikke bruker en av de tre (?) mediaspillerne som er nevnt. Secunia skriver at problemet også kan gjelde om man bruker andre mediaspillere ...

 

Men det er i 3ivx-codec'en problemet ligger.

Lenke til kommentar
* Windows Media Player 6.4

* Windows Media Player Classic

* Winamp version 3.5

Det var gamle spillere da... og de som bruker de kan jo ha seg selv å takke :p

Det er veldig mange som bruker Media Player Classic, og det er ikke en gammel spiller.

Det er jo mulig at de faktisk mener den gode gamle Windows Media Player som ble brukt før versjon 7. Hvis det er en skrivefeil burde den i alle fall bli rettet opp i snart, siden det lett kan oppstå misforståelser.

 

Nei. Det gjelder Media Player Classic 6.4.9.0. Det er ikke den "gode gamle". Det står på Secunias hjemmesider.

 

Aner ikke hvorfor HW.no kaller den "Windows Media Player Classic". Den heter ikke det.

 

Dessuten gjelder det 3ivx codecen, og ikke selve playeren (som nevnt av andre her).

 

 

Ser ikke ut til at noen på forumet til 3ivx er klar over hullet. Noen som kan poste en link der?

Endret av Fangs78
Lenke til kommentar
Hmm, når var det sist jeg brukt 3ivx?

Ja, nå husker jeg. Året var 2000 og jeg hadde ISDN.

 

 

Dersom du fortsatt kjører på samme maskin vil du fortsatt ha 3ivx installert og være sårbar. Antar at det ikke er tilfelle og du ikke lengre har 3ivx fra samme installasjonen, men det betyr likevel ikke at du ikke har kodeken installert nå. Den kan antageligvis installeres som en del av vanlige kodekpakker, eller for alt jeg vet kan det være at Media Player er hyggelig og hjelpsom og installerer kodeken automatisk første gang du trenger den - første gang du treffer på en infisert fil...

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...