Gå til innhold

Vi hamstrer Opera Mini 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hamstrer?` :p

 

Er jo kjempebra av Opera og ta kontroll over minibrowser markedet, ikke at jeg ble spesielt imponert over nettleseren for Nintendo Ds. Har også testet Opera på Windows Mobile 5 og 6.

 

En av grunnene kan jo være at Opera ble raskt populær som minibrowser i Japan rundt 2004 - 2005, eller var det enda tidligere?

 

Var hvertfall en dokumentar om Akihabara i Japan der noen ungdommer ble intervjuet

 

Edit:

 

Leif

Endret av =Iko=
Lenke til kommentar
Hvordan tjener de penger på det?

 

Tipper de tar betalt for å legge søkemotorer og bokmerker som standard når du installerer programmet.

Kanskje de også får betalt per søk som gjøres fra den plattformen.

Og så satser de muligens i lengden på å bli inkludert av de som lager telefoner fra fabrikken, det vil vel også gi litt penger i kassa. I tillegg har de jo mer og mer integrering med Opera på desktopen.

 

Selv synes jeg Opera Mini er helt konge, og bruker det mer eller mindre hver dag. Ekstra tøft at det kommer fra et norskt selskap.

Lenke til kommentar

Har SE w810i, og var skuffa over o.m. 4. "Fugleperspektivet" er liten vits i på ein så liten skjerm. Programmet er også tyngre å laste enn versjon 3. Wap/nettsider fungerer også ofte dårlegare i siste versjon, men dette kan av og til vere omvendt. Dessutan vert mange menyar trekte saman. Dette er ei smakssak (eg likar det ikkje), men med versjon 3 hadde mogelegheit til å velje om ein ville vise utvida eller samantrekte menyar.

 

Eg enda opp med å finne ei nettside der eg fekk lasta ned igjen versjon 3, men alle bokmerka er overført til versjon 4. :mad: Men etter all denne kritikken: Opera Mini 3 er eit kjekt program å ha på mobilen.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Har brukt vs 3 lenge og vært meget fornøyd. Lasta ned 4 nå, og er litt overrasket. Jeg synes den generer veldig mye mer trafikk enn vs 3 gjorde. Og da er jo mye av den store fordelen med Opera Mini borte, spør du meg. (Jada, den er fin ellers og!) Har kun fått testet det på WLAN foreløpig, er det forskjell på hvor mye trafikk den genererer på 3G/WLAN? (Jeg måtte laste ned 200 KB på dn.no, 140 på db.no, med vs 3 var det ofte bare ca 50 kb. Oppdelinga av siden likte jeg også i vs 3, er den borte i vs 4?

Lenke til kommentar

Hvordan kan man hamstre et program som man laster ned bare en gang?

 

Synes betaen virker bedre enn fullversjonen. Fullversjonen klarer ikke å synke seg med Opera Live, eller hva det bokmerkesystemet heter...

 

Opera får tydeligvis mer penger fra/for Yahoo! enn Google, så derfor er Yahoo førstevalget.

Lenke til kommentar

Man kan slå av fugleperspektivet og få gamle formatet tilbake lett. Velg mobilvisning i instillinger. ^^

Men den deler allikevel ikke opp sidene slik som i vs 3. Og jeg mener den generer mer trafikk i mobilvisningsformatet i vs 4 enn den gjorde i vs 3. Ser flere (Navitas87) reagerer på det samme... her har de tapt seg på sin desidert viktigste fordel, i disse 14 kr/MB-dager...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...