Gå til innhold

Nå er Opera Mini 4 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja det tok sin tid, men den ble utrolig bra :)

Helt fantastisk på Prada Phone...

Er vell ikke tvil om at Opera leverer de beste nettleserne til mobil :)

 

Den fungerer bra på Prada altså?

 

Interessant, noe av det første jeg tenkte på når jeg så at Opera Mini 4 er ferdig tidligere i dag, var om den om den ville fungere godt på Pradaen, med tanke på at den forrige versjonen hadde en del problemer og ikke fungerte helt som den skulle, blant annet dette med at teksten ikke ble vist og slikt.

 

Tror jeg blir nødt til å laste ned den nye nettleseren ja. :cool:

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
Ja det tok sin tid, men den ble utrolig bra :)

Helt fantastisk på Prada Phone...

Er vell ikke tvil om at Opera leverer de beste nettleserne til mobil :)

 

Den fungerer bra på Prada altså?

 

Interessant, noe av det første jeg tenkte på når jeg så at Opera Mini 4 er ferdig tidligere i dag, var om den om den ville fungere godt på Pradaen, med tanke på at den forrige versjonen hadde en del problemer og ikke fungerte helt som den skulle, blant annet dette med at teksten ikke ble vist og slikt.

 

Tror jeg blir nødt til å laste ned den nye nettleseren ja. :cool:

Nettleseren fungerer faktisk ganske bra, ja. Den ser ikke så fin ut som på andre mobiltelefoner fordi skriftstørrelsen er ekstra stor (så man faktisk treffer valgene når man trykker), men det er jo bare utsendemessig da. Det kan være vanskelig å treffe lenkene noen ganger, men det er uansett en veldig god nettleser og det desidert beste valget for Prada telefonen (og alle andre mobiltelefoner også).

 

Men hvordan får jeg GPRS-oppsett på Prada-telefonen? Jeg bruker WAP nå, og det er utrolig irriterende. Mye bedre å betale for mengde istedenfor tid. Dette gjør også at jeg ikke får e-posten til å virke. Den må ha GPRS virker det som. Er ikke det rart? :)

Lenke til kommentar
Ja det tok sin tid, men den ble utrolig bra :)

Helt fantastisk på Prada Phone...

Er vell ikke tvil om at Opera leverer de beste nettleserne til mobil :)

 

Den fungerer bra på Prada altså?

 

Interessant, noe av det første jeg tenkte på når jeg så at Opera Mini 4 er ferdig tidligere i dag, var om den om den ville fungere godt på Pradaen, med tanke på at den forrige versjonen hadde en del problemer og ikke fungerte helt som den skulle, blant annet dette med at teksten ikke ble vist og slikt.

 

Tror jeg blir nødt til å laste ned den nye nettleseren ja. :cool:

Nettleseren fungerer faktisk ganske bra, ja. Den ser ikke så fin ut som på andre mobiltelefoner fordi skriftstørrelsen er ekstra stor (så man faktisk treffer valgene når man trykker), men det er jo bare utsendemessig da. Det kan være vanskelig å treffe lenkene noen ganger, men det er uansett en veldig god nettleser og det desidert beste valget for Prada telefonen (og alle andre mobiltelefoner også).

 

Men hvordan får jeg GPRS-oppsett på Prada-telefonen? Jeg bruker WAP nå, og det er utrolig irriterende. Mye bedre å betale for mengde istedenfor tid. Dette gjør også at jeg ikke får e-posten til å virke. Den må ha GPRS virker det som. Er ikke det rart? :)

 

Hvor har du abbonemanget ditt?? Har NetCom selv og der var alt ferdig på telefonen når jeg kjøpte den....

Men hvis du kontakter leverandøren din enten det er telenor, tele 2 eller what ever skal de kunne ordne dette (les: hjelpe deg) å få dette rett.

 

Skrift størrelsen kan stilles inn, å på den ferdige versjonen vises alt teksten som den skal :)

 

Anbefaler dere å bruke landscape mode...er utrolig behagelig på den store skjermen :)

Lenke til kommentar

Hehe. kanskje kjekt å skrive at jeg bruker Telenor. Jeg tenkte det, men det ser ikke ut til at det kom lenger enn til tankene :p

 

Jeg vet at det går an å endre skriftstørrelsen, det er bare at om jeg gjørt det, så blir skriften mindre, selvfølgelig. Og da blir den vanskelig å trykke på. Knappene skulle vært like store, bare med mindre skrift. Men men, det får da finnes grenser for hvor kravstor jeg kan være :p Landscape mode er veldig bra på denne, ja.

Lenke til kommentar
Hehe. kanskje kjekt å skrive at jeg bruker Telenor. Jeg tenkte det, men det ser ikke ut til at det kom lenger enn til tankene :p

 

da skal det gå an å gå inn i innstillingene til opera mini 4, sette protokoll til http, og du skulle kunne koble opp...

 

eneste forskjellen på telenor wap og telenor internet er egentlig en proxy innstilling.

 

så lenge trafikken går utenom port 80 (http) så blir det regnet som generell internet trafikk uansett hvilken av de to du bruker.

 

har testet det selv ved å bruke telenor wap til å laste ned epost på min SE Z710.

 

det morsomme er at om en bruker opera mini på denne måten (http) så vil telenor regne trafikken som wap trafikk, og kun kreve deg for 10 kr pr dag etter min erfaring ;)

 

dessverre mister en forskjellig feedback, som måleren som viser hvor langt server har kommet med konverteringen av siden.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

forresten, kom til å tenke på at den oppførselen opera mini har nå i side visning modus, er tilnærmet den samme som safari på iphone har. jeg tror faktisk dem kom med den første betaen før iphone var lansert...

 

og forresten, syncen funket som en drøm og litt til ;)

 

jeg hadde både gamle og nye (i beta form) installert.

 

jeg lot den nye ikke-betaen overskrive den gamle, men beholde dataene, og syncet betaen med opera sin server.

 

så når jeg fyrte opp den nye så var bokmerkene fra den gamle der fortsatt, og etter en sync så la dem fra betaen seg inn ved siden av om jeg ikke hadde dem fra før ;) jeg fikk til og med inn rss-ene :D

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Hehe. kanskje kjekt å skrive at jeg bruker Telenor. Jeg tenkte det, men det ser ikke ut til at det kom lenger enn til tankene :p

 

da skal det gå an å gå inn i innstillingene til opera mini 4, sette protokoll til http, og du skulle kunne koble opp...

 

eneste forskjellen på telenor wap og telenor internet er egentlig en proxy innstilling.

 

så lenge trafikken går utenom port 80 (http) så blir det regnet som generell internet trafikk uansett hvilken av de to du bruker.

 

har testet det selv ved å bruke telenor wap til å laste ned epost på min SE Z710.

 

det morsomme er at om en bruker opera mini på denne måten (http) så vil telenor regne trafikken som wap trafikk, og kun kreve deg for 10 kr pr dag etter min erfaring ;)

 

dessverre mister en forskjellig feedback, som måleren som viser hvor langt server har kommet med konverteringen av siden.

Men hvordan får jeg selve GPRS-oppsettet? Telenor hadde dessverre ikke oppsett til den enda, så jeg håpet at man kunne legge inn instillingene manuelt ;)

Lenke til kommentar

altså tenker du på "telenor wap" eller "telenor internet"?

 

om du er i stand til å bruke wap så har du, etter det jeg erfarer, alt du trenger.

 

det finnes ikke noe gprs oppsett som jeg vet om, det finnes ett wap oppsett og ett internet oppsett. og som jeg nevnte så er eneste forskjellen mellom dem at wap har en proxy satt opp.

 

men så kjenner jeg ikke LG sine telefoner. nærmeste jeg kommer var at jeg hjalp søstra mi med å sette opp en samsung som "modem" for en laptop pr bluetooth. var en erfaring...

 

edit:

 

jøsse, har telenor vært så brødhue at dem har fjernet infoen for manuelt oppsett?!

 

ok, da får en vel gjøre noe med det ;)

 

telenor wap:

apn: wap

brukernavn: telenor

passord: telenor (gjetter her, ser det er 7 stjerner)

ip addresse: (blank)

dns-addresse: (blank)

 

telenor internet:

apn: internet

brukernavn: telenor

passord: 1234? (hmm, den var jeg ikke forbedredt på. den viser 4 stjerner)

ip addresse: (blank)

dns-addresse: (blank)

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Det er "telenor internett", ja. Jeg har oppsettet på en annen mobiltelefon, men ante ikke hva passordet var, siden det stod ****. Får prøve med 1234 :D

 

Jeg har ringt Telenor, men de har fjernet manuelt oppsett, ja. Virkelig rart det der.

 

Med WAP så betaler jeg jo for hvor lenge jeg er på nett, og siden det er en maksgrense på 10 kroner per dag, så vil det si at dersom jeg surfer mer enn 500 kB på en dag (1 MB = 20 kroner med Telenor Internett, da kan jeg surfe 500 kB for 10 kroner), men siden jeg ikke er en "supersurfer" med mobiltelefonen, så tviler jeg på at jeg kommer til å overstige denne grensen til vanlig. Derfor blir det billigere å bruke Telenor Internett istedenfor WAP.

 

Uansett, jeg får prøve med det manuelle oppsettet og se om det fungerer ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...