Gå til innhold

Kulturo: Ian McKellen ikke ferdig med Gandalf


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fatter ikke helt hva som skjer med denne filmen lengre jeg.

 

Etter hva jeg forstår, så har New Line Cinema rettighetene i ca 1år til.

Og etter det så går rettighetene tilbake til "Saul Zaentz" og Tolkien Enterprises.

 

Da skal det visstnok være sånn at New Line ønsker å presse ut en film basert på boken Hobbiten,

før de mister rettighetene. Og siden Peter Jackson nekter å produsere noe som helst for New Line før rettsaken mellom dem er ferdig, og Peter får de pengene New Line skylder han. Så er det uaktuelt for New Line å ha Peter som regissør, siden saken mellom New Line og Peter ikke vil være oppklart i tide, så da vil ikke New Line lengre ha rettighetene til å produsere en slik film. Ikke det at jeg tror Peter er overhode interessert å gjøre en drit for New Line noengang, etter han har prestert det mesterverket å skape de tre beste filmene som er laget, for å så sitte igjen etterpå med et filmselskap som ikke betaler det de har lovet han. Hadde jeg vært Peter så hadde jeg aldri stolt på New Line igjen.

 

Men så har Mr. Zaentz i Tolkien Enterprises gått ut å sagt at det SKAL komme en film basert på boken Hobbiten regissert av Peter Jackson. Zaentz er tydelig frustrert over New Line Cinema, som alle oss andre. Og han selv mener at verden skylder Peter Jackson den æren det måtte være for han å skape Hobbiten på lerretet. Etter det han preserte med Ringenes Herre.

 

Så med andre ord har Mr. Zaentz nærmest lovet alle Peter Jackson og Tolkien fans, en film basert på boken Hobbiten regissert av Peter Jackson.

Så snart som rettighetene går tilbake til Tolkien Enterprises, så skal visst de tilby Peter Jackson muligheten til å skape en film basert på Hobbiten. Og gi han alle mulige ressurser og fritt spillerom som han måtte ønske.

 

For meg virker det som vi fort kan få to forskjellige filmer basert på Hobbiten, innen de neste årene.

En regissert av Sam Raimi, og en av Peter Jackson.

 

Uansett så vil jeg tro at en film av Sam Raimin og ikke Peter Jackson vil bli en gedigen skuffelse.

Hvert fall når de bare har knapt 1år på å lage filmen. Om New Line får presset sammen en film før de mister rettighetene, er jeg redd det blir kun en siste melking av lisensen før de mister den. Og en ellers tragisk film.

Lenke til kommentar

Jeg er bare spent på hvordan de skal få til denne filmen og få den til å passe inn i LOTR-atmosfæren. Snakkende trær klarte de jo finfint, men en snakkende drage?

 

Må nok bli noen kreative endringer her, men var jo nok av dem i LOTR også. Men i motsetning til LOTR, så tror jeg at filmen kanskje kan gjøre noe så sjeldent som å overgå boken. Leste Hobbiten i voksen alder og merket meg en langt mer barnefokusert fortelling enn hva vi fikk i LOTR.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg er bare spent på hvordan de skal få til denne filmen og få den til å passe inn i LOTR-atmosfæren. Snakkende trær klarte de jo finfint, men en snakkende drage?

 

Snakkende trær fikk de ikke til fint. Det ødela store deler av To Tårn for meg. En snakkende drage tviler jeg ikke på at de klarer.

 

Angående både Sam Raimi og Peter Jackson er blant mine yndlingsregissører, men jeg rangerer PJ hakket over. Likevel tviler jeg ikke på at Raimi hadde gjort en god jobb som styrmann på Hobbit-skuta.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...