Gå til innhold

Bedre integert med Intel GM45


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er vel viktigst for laptopene. Problemet er likevel at en tredobling av ytelsen kanskje ikke er nok?

 

Neste spørsmål er om dette vil trekke mer strøm?

Vil tro det er mer enn nok ytelse for det segmentet av markedet vi snakker om her, mange er bekymret for Windows Vista, men dagens integrerte løsninger trekker aero og denne vil definitivt ikke ha noe problem med det.. De siste spillene er noe annet, men gamerne vil nok uansett velge andre løsninger. Ett løst utsagn om 3x ytelse er heller ikke noe garanti for noe.

 

Vil tro Intel designer disse løsningene og spesielt det som skal bygges inn i bærbare til å trekke tilsvarende eller mindre strøm enn dagens løsninger ved vanlig bruk.

Lenke til kommentar
Tredobling fra veldig elendig til bare middels elendig?

 

Hvorfor har de egentlig 3D-akselerasjon i form av Direct3D og OpenGL på slike grafikkbrikker i det hele tatt? De egner seg jo bare til 2D likevel.

Integrert grafikk fra Intel fungerer helt greit til enkel 3D bruk og med en ytterligere økning i ytelsen vil markedet for dedikerte kort med GPU presses stadig lengre opp. Vil tro du må ha moderne 3D spill på lista over oppgaver maskina skal håndtere for å rettferdiggjøre å svi av en høvding eller fem på GPU etter at dette er lansert.

 

Det er dessuten veldig greit for utviklere å vite at fremtidige kontormaskiner som over hodet ikke er tiltenkt spilling også kan håndtere litt 3D belastning med enkelhet. Det gir vesentlig designfrihet for fremtidige applikasjoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Tredobling fra veldig elendig til bare middels elendig?

 

Hvorfor har de egentlig 3D-akselerasjon i form av Direct3D og OpenGL på slike grafikkbrikker i det hele tatt? De egner seg jo bare til 2D likevel.

 

Denne uttalelsen synes jeg står i sterk kontrast til f.eks. at ett mindretall klokker maskinene sine.

Dette blir som å påstå at "alle" må ha ekstrem 3D-ytelse på sine bærbare (det kan jo virke sånn her mtp tråder om bærbare. Akkurat som jeg har påstått om klokking). :)

Flertallet av kundegruppen dette er beregnet for er ikke avhengig av å kjøre Crysis på full kvalitet i 1900x1200.

Jeg hilser velkommen en tredobling av IGP-ytelsen ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Tredobling fra veldig elendig til bare middels elendig?

 

Hvorfor har de egentlig 3D-akselerasjon i form av Direct3D og OpenGL på slike grafikkbrikker i det hele tatt? De egner seg jo bare til 2D likevel.

Dette virker litt sneversynt fra din side!

Dette vil passe helt ideelt for meg. Hvorfor de har 3D-akselerasjon i det hele tatt? Fordi folk flest, av dem som ikke er interessert i å spille de nyeste og tyngste spillene, likevel vil ha hardware som kan dra f.eks. Vistas fine grensesnitt uten problemer. Og kanskje litt 3D-programvare av og til.

Jeg tenker nok Intel kommer til å selge dette i bøtter og spann, og det er fordi det vil være godt nok for veldig mange!

Lenke til kommentar

Dere har rett, jeg slang ut kommentaren litt for raskt. Det finnes selvfølgelig mindre krevende 3D enn moderne spill. Vistas grensesnitt er nevnt. Google Earth er et annet eksempel jeg kommer på i farta. Gjør ikke så mye om det er 5 FPS bare det kjører på hjemmePCer og kontorPCer til folk flest.

Lenke til kommentar

Jeg spiller jo feks med et 9700np kort en gang i blandt på HTPCen og er overasket over hvor bra dette kortet klarer seg. Nå vet jeg ikke hvordan det ligger ann iforhold til mange andre IGP kort (kortet er tross alt fra 2002!). Sålenge ikke oppløsningen er så høy går de fleste spill fortsatt helt fint ,men på de helt nye spillene så er det klart at det kunne trengt seg en oppgradering.

Lenke til kommentar
Dere har rett, jeg slang ut kommentaren litt for raskt. Det finnes selvfølgelig mindre krevende 3D enn moderne spill. Vistas grensesnitt er nevnt. Google Earth er et annet eksempel jeg kommer på i farta. Gjør ikke så mye om det er 5 FPS bare det kjører på hjemmePCer og kontorPCer til folk flest.

 

Likevel får man assosiasjoner til da man satt på barneskolen og lærte nullgangen.

Lenke til kommentar

Er jeg helt på jordet hvis jeg tipper en score opp mot 1500 poeng i 3DMark06 med dette kortet? Om vi kan regne med det, syns jeg ikke merkelappen "ubrukelig til spill" er fortjent lenger, selv de fleste nyere spill bør kunne kjøre adekvat med en slik brikke.

 

Drar man den videre bør vi kunne regne med fullt spillbare laptop'er i 7000-kroners klassen :) for ikke å snakke om ok 3D-ytelse og god batteritid på en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...