Gå til innhold

Slik hack-oppgraderer du Ipod


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Atter en tabloid overskrift fra Amobil. Denne saken er jo flett ny også, så her kan man ikke si at saken ikke har fått nok visninger, og legge det til grunn for en slik overskrift.

 

Grunnen til at jeg reagerer er at det faktisk ikke står et ord om hvordan man i det hele tatt hacker iPoden sin, men derimot kun en link til en ekstern nettside. Det rettferdiggjør ikke overskriften, spør dere meg.

Lenke til kommentar
Atter en tabloid overskrift fra Amobil. Denne saken er jo flett ny også, så her kan man ikke si at saken ikke har fått nok visninger, og legge det til grunn for en slik overskrift.

 

Grunnen til at jeg reagerer er at det faktisk ikke står et ord om hvordan man i det hele tatt hacker iPoden sin, men derimot kun en link til en ekstern nettside. Det rettferdiggjør ikke overskriften, spør dere meg.

 

 

Ja, dette var tynt. Artikkelen sier jo ikke en døyt om hvordan man gjør det. Ikke imponert.

 

Nå har vell ikke Amobil eller noen annen norsk nyhets leverandør lov å skrive og publisere en hack!

Dessuten burde dere begynne å lese både overskrift og ingress-tekst "En hack sørger for at eldre utgaver av Ipod kan få menysystemet som er i Ipod Classic." da begge er leselig før man går inn i artikkelen!

Det står ingen plass at det står en hack forklart ved å lese mer...

Lenke til kommentar
Nå har vell ikke Amobil eller noen annen norsk nyhets leverandør lov å skrive og publisere en hack!

Dessuten burde dere begynne å lese både overskrift og ingress-tekst "En hack sørger for at eldre utgaver av Ipod kan få menysystemet som er i Ipod Classic." da begge er leselig før man går inn i artikkelen!

Det står ingen plass at det står en hack forklart ved å lese mer...

 

Overskrift: "Slik hackes Ipod-menyene"

 

Syntes du er er bittelitegran rart at jeg forventet å lese hvordan det skulle gjøres?

Lenke til kommentar
Nå har vell ikke Amobil eller noen annen norsk nyhets leverandør lov å skrive og publisere en hack!

Dessuten burde dere begynne å lese både overskrift og ingress-tekst "En hack sørger for at eldre utgaver av Ipod kan få menysystemet som er i Ipod Classic." da begge er leselig før man går inn i artikkelen!

Det står ingen plass at det står en hack forklart ved å lese mer...

 

Overskrift: "Slik hackes Ipod-menyene"

 

Syntes du er er bittelitegran rart at jeg forventet å lese hvordan det skulle gjøres?

 

Hacken og fremgangsmåten finner du på forumet på Ipodwizard.net. fikk du med deg det som sto nederst i artikkelen??

Sjekk ut den linken du :)

Lenke til kommentar

Kan være lurt å lese det man kritiserer, ja. Helt klart. Så hvorfor gjør dere det ikke selv ..? (Stein i glasshus, drite i eget svømmebasseng etc.)

 

Jeg skriver jo klart og tydelig i min første post at jeg har sett linken!

 

Poenget er at når det står en så klar overskrift som "Slik hacker du iPod", så forventer jeg at det står det. Ikke bare info om at det kan gjøres, og en link videre til en ekstern side. Det blir nesten som å surfe på Kudos, Digg eller whatever. Hadde det stått noe sånt som "Nå kan du få nye menyer på iPoden din" (elns, jeg er ikke journalist, er jeg redd) er det helt greit ...

Endret av OML
Lenke til kommentar
Hacken og fremgangsmåten finner du på forumet på Ipodwizard.net. fikk du med deg det som sto nederst i artikkelen??

Sjekk ut den linken du :)

 

Kan jo være lurt å lese hele artikkelen før man klager ja...

 

Har ikke klaget på artikkelen, har klaget på tittelen. Blir litt som å kjøpe en DVD i butikken og komme hjem med feil plate i coveret (mer som feil cover til plata egentlig, men de som vil skjønne poenget gjør akkurat det). Da klager man høyst sannsynlig selv om filmen som sitter i viser seg å være tålelig god.

Lenke til kommentar

Nei, men jeg forventer at det står de viktigste punktene i budsjettet. Statsbudsjettet er såpass stort at ingen gidder å lese det uansett, men en enkel oppskrift på hvordan man skifter programvare på en iPod burde være overkommelig. I hvert fall litt om hvordan man gjør det. Det står jo faktisk ikke et kløyva ord om det. Hva trenger man av programvare? Ekstrautstyr?

Lenke til kommentar
Hvis dere leser overskriften "Slik er årets statsbudsjett", så forventer dere vel ikke at artikkelen ramser opp hele budsjettet, gjør dere vel? Herreh...

 

Hvorvidt du forstår kompleksiteten og omfanget i statsbudsjettet eller ikke vil jeg slippe å spekulere i, men at du klarer å finne likheter i statsbudsjettet og en iPod-hack hva omfang og oppsummeringsegenskaper angår forundrer meg dog noe. Da er nok pekebøker mer i din gate. Og for all enkelhets skyld kan du jo da prøve å forestille deg at du får en pekebok det ikke er bilder i.

 

Var det vanskelig å svelge det faktum at noen mennesker ikke likte den manglende sammenheng mellom tittel og brødtekst i denne artikkelen? :ermm: Det forundrer meg om mulig mer enn "iPod-hack VS statsbudsjett"-analogien din.

Lenke til kommentar

Oooooh... flotte nedlatelser der! Bra jobba! Men for å svare på spørsmålet ditt. Ja, jeg syns det var litt rart at det var så vanskelig å klikke på linken nederst. Artikkelen heter " Slik hackes Ipod-menyene", og nedover kan du lese litt om hva hacken gjør, og nederst er det en link du kan følge for prosedyre. Hva i all verden er vel problemet med det?

Lenke til kommentar

Jau, nedlatelsene kunne jeg vel for all seriøsitets skyld droppet, men jeg er svak for fristelser. :p Beklager, det var unødvendig.

 

Enten burde tittelen spilt på hvordan hacken fungerer/menyene blir seende ut etc, eller så burde artikkelen hatt noen form for relevans til hvordan man faktisk hacker iPoden. Nødvendig utstyr, programvare, osv. Evt kunne amobil bare droppet hele brødteksten og linket overskriften rett mot linken i artikkelen.

 

og nedover kan du lese litt om hva hacken gjør, og nederst er det en link du kan følge for prosedyre. Hva i all verden er vel problemet med det?

 

Som jeg (tilsynelatende uten hell) forsøker å fortelle deg syntes jeg brødteksten var ålreit. Linken i seg selv er også glimrende. Det var tittelen som var skivebom.

 

Du gjentar til stadighet at artikkelens tittel lyder "Slik hackes Ipod-menyene" etterfulgt av at du sier "og nedover kan du lese litt om hva hacken gjør". Jeg tror jeg avslutter diskusjonen der for min del. Dette vil du ikke se, og jeg har ikke til hensikt å bruke mer tid på å forklare det.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...