Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Politilys på bilen, hva kan skje?...


Anbefalte innlegg

Hvis man bruker politilys (Flashing Strobe Light) på veien og en politibil ser det og stopper deg. Hva kan skje?

 

Slipper man unna med bot eller...?

 

"Strobe Light er akkurat som politilys, som blinker fort, de kan f.eks plaseres i frontlyktene eller baklyktene. De kan plaseres på mange forskjellige steder."

 

Takk for svar på forhånd.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Offtopic: Hvor kjøpte du det? Hvis du har kjøpt det, da.

 

Jeg vil tro du får en bot. De kan neppe fengsle deg med mindre du stopper andre biler og utgir deg for å være politi. Det skal vel også en del til før de stopper deg. Bruker du blålyset for å kjøre forbi andre biler et par ganger, tviler jeg på at du blir stoppet.

Lenke til kommentar
Offtopic: Hvor kjøpte du det? Hvis du har kjøpt det, da.

 

Jeg vil tro du får en bot. De kan neppe fengsle deg med mindre du stopper andre biler og utgir deg for å være politi. Det skal vel også en del til før de stopper deg. Bruker du blålyset for å kjøre forbi andre biler et par ganger, tviler jeg på at du blir stoppet.

9553225[/snapback]

 

Broren min har kjøpt, kjekt å ha :!:

 

er litt kult å lure venner/andre. :) Skal få bil snart så jeg kan style den til jeg blir 18, derfor har jeg tenkt på å kjøpe politilys. Har sett dem fungere, helt rått :D prøvde dem bare utenfor garasjen, folk begynte å åpne dører og noen kom ut på verandaen og sånt så slo vi den av :whistle:

 

EDIT: Hvis man får en liten bot så overlever jeg. skal bruke dem til for å kjøre forbi en annen, lure familie medlemmer/venner. Ser jeg noen jeg kjenner så kan jeg stoppe dem med politilys. Høres fristende ut for meg ass :dribble:

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Til posten over: Han utgir seg for å være utrykningskjøretøy. Dette betyr ikke at han utgir seg for å være politi med mindre han faktisk stopper noen.

9553257[/snapback]

 

Jeg tviler på at bilen hans ligner på hverken brannbil, ambulanse, legebil eller andre utrykningskjøretøy av lignende slag, og det nærmeste han da kan assosieres med er sivilt politi. Skjønner jo ut av posten til trådstarter at dette er snakk om en gutt på 17-18 år, og at han i denne alderen mener dette er "tøft".

 

Tror jeg skulle betalt penger for å sett at han bli stoppa av politiet og fikk en kraftig bot. Leste såvidt om dette på et annet forum, og der ble det nevnt 30 lapper. Om dette stemmer, har jeg ingen anelse...

Lenke til kommentar
Til posten over: Han utgir seg for å være utrykningskjøretøy. Dette betyr ikke at han utgir seg for å være politi med mindre han faktisk stopper noen.

9553257[/snapback]

 

Jeg tviler på at bilen hans ligner på hverken brannbil, ambulanse, legebil eller andre utrykningskjøretøy av lignende slag, og det nærmeste han da kan assosieres med er sivilt politi. Skjønner jo ut av posten til trådstarter at dette er snakk om en gutt på 17-18 år, og at han i denne alderen mener dette er "tøft".

 

Tror jeg skulle betalt penger for å sett at han bli stoppa av politiet og fikk en kraftig bot. Leste såvidt om dette på et annet forum, og der ble det nevnt 30 lapper. Om dette stemmer, har jeg ingen anelse...

9553303[/snapback]

 

Broren min er da 18 :)

30 lapper høres altfor mye ut.

 

Hvis jeg skulle ha brukt dem på en annen person hadde jeg kjørt ved siden av han/hun på motorveien og sjekket om det ligner en sivilpolitimann/dame eller om det er en gammel mann/dame. Hvis f.eks det er en gammel dame og jeg bruker dem bare for å få henne til å stoppe uten at jeg selv stopper, betyr det fortsatt at jeg utgir meg selv som en utrykningskjøretøy?

 

Har mest tenkt på å lure venner/familiemedlemmer. Hvis det kan gå utover lappen så dropper jeg selvsagt det.

 

EDIT: http://www.dioder.no/regler.html Nederst på siden står det: brudd på disse reglene......... (trykk på linken og se)

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar

Kjører man med blålys, kjører man uten gyldig førerkort. Man skal ha opplæring innen dette, og det skal stå 160 på førerkortet ditt.

 

Førerkortet skal egentlig inndraes, samtidig med utstyret, og man får en bot, ikke f.forelegg for dette.. Bilen er heller ikke godkjent som utrykningskjøretøy.

 

UP var derimot snill med kojaklampen min når de stoppet meg, siden den lå pent og til pynt mellom framsetene på bilen jeg kjøpte fra politiet.. Godkjent som utrykningskjøretøy, så dem sa ikke noe :D

Lenke til kommentar
Vil tro at politiet vil kunne velge å ta med seg lampene, bilskiltene og/eller førerkortet ditt, og legge igjen en pen giro i stedet.

9553274[/snapback]

 

den setningen der var litt vanskelig å forstå for meg :!:

 

Får du giro? eller tar de hele pakka?

9553288[/snapback]

 

Kanskje du bare var litt trøtt.

Men jeg kan gjerne omformulere:

Jeg antar at man risikerer at politiet velger en eller flere av følgene reaksjonsformer:

* Konfiskere lampene, fordi det ikke er tillatt å montere/bruke dem

* Ta skiltene på bilen, fordi den ikke er godkjent som utrykningskjøretøy

* Inndra førerkortet, fordi fører ikke har lov til å kjøre utrykningskjøretøy

* Gi fører bot eller forelegg (aka "legge igjen giro")

Lenke til kommentar
Vil tro at politiet vil kunne velge å ta med seg lampene, bilskiltene og/eller førerkortet ditt, og legge igjen en pen giro i stedet.

9553274[/snapback]

 

den setningen der var litt vanskelig å forstå for meg :!:

 

Får du giro? eller tar de hele pakka?

9553288[/snapback]

 

Kanskje du bare var litt trøtt.

Men jeg kan gjerne omformulere:

Jeg antar at man risikerer at politiet velger en eller flere av følgene reaksjonsformer:

* Konfiskere lampene, fordi det ikke er tillatt å montere/bruke dem

* Ta skiltene på bilen, fordi den ikke er godkjent som utrykningskjøretøy

* Inndra førerkortet, fordi fører ikke har lov til å kjøre utrykningskjøretøy

* Gi fører bot eller forelegg (aka "legge igjen giro")

9554090[/snapback]

 

Inndra førerkortet er ille da :ohmy: Skulle vært bare bot, da hadde jeg overlevd

 

Takk for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...