Gå til innhold

Test: Sony Ericsson T650i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Lyden er veldig god hos T650i ved samtale. Vi opplevde ingen problemer med å høre hva motparten sa. Vi fikk heller ingen klager fra den andre enden."

 

God som i sammenligning med hva?

I hver test dere har gjort i det siste så skriver dere bare at lyden er god.

 

Jeg vet ikke helt, men en test av en telefon så burde det være mulig å teste bedre. Jeg har ikke fasiten hvordan.

En tanke en desibel måler som måler en standard lyd dere sender gjennom høyttaler og så måler dere når volumet er på maks. Så kan forbrukere sammenligne dette når de skal kjøpe telefon. Det er stor forskjell på hvor høy lyden er fra høyttaler når du snakker med noen. Ørehøytaler mener jeg da.

Endret av Xpi
Lenke til kommentar

Veldig enig i deres test, men dette med batteritiden er jeg ikke enig i...Jeg bruker Netcom selv og så det stod Telenor i displayet på deres telefon...kan Telenor nettet trekke så mye mer strøm enn Netcom??

Den jeg har testet hadde ihvertfall meget god batteri tid og den virket å være reell mot det som er oppgitt fra SE.

Lenke til kommentar
Det er elendig at taletiden er så dårlig i forhold til hva som er oppgitt. Enten må batteriet være ødelagt, eller så bør Sony Ericsson skamme seg.

9435260[/snapback]

 

Andre som rapporterer om helt andre batteritider, så her har nok amobil bommet. Mulig de har testet taletid i 3G nettet? Og på nytt finner ikke journalisten alle funksjonene i telefonen...

:no:

Lenke til kommentar
Det er elendig at taletiden er så dårlig i forhold til hva som er oppgitt. Enten må batteriet være ødelagt, eller så bør Sony Ericsson skamme seg.

9435260[/snapback]

 

Andre som rapporterer om helt andre batteritider, så her har nok amobil bommet. Mulig de har testet taletid i 3G nettet? Og på nytt finner ikke journalisten alle funksjonene i telefonen...

:no:

9435598[/snapback]

 

Jepp, de har testet i 3G nettet: "I følge produsenten skal T650i nemlig holde ut hele 7 timer tale i 3G-nettet. Men da vi testet taletiden på telefonen, sloknet den etter drøye tre timer."

Lenke til kommentar
Det er elendig at taletiden er så dårlig i forhold til hva som er oppgitt. Enten må batteriet være ødelagt, eller så bør Sony Ericsson skamme seg.

9435260[/snapback]

 

Andre som rapporterer om helt andre batteritider, så her har nok amobil bommet. Mulig de har testet taletid i 3G nettet? Og på nytt finner ikke journalisten alle funksjonene i telefonen...

:no:

9435598[/snapback]

 

Jepp, de har testet i 3G nettet: "I følge produsenten skal T650i nemlig holde ut hele 7 timer tale i 3G-nettet. Men da vi testet taletiden på telefonen, sloknet den etter drøye tre timer."

9435631[/snapback]

 

Ok. Da er det vel en mulighet at amobil befinner seg i utkanten av 3g signalet, slik at telefonen må skru på full sendestyrke for å nå nettet. Batteritiden er noe som pleier å stemme rimelig bra hos SE, så at de plutselig bestemmer seg for å jukse dramatisk her, finner jeg vanskelig for å tro, med tanke på at de er blant de beste i klassen. Kjør testen en gang til, men denne gangen med 3G deaktivert.

Lenke til kommentar
Har du forelsket deg i innpakningen til T650i, kan Nokias 6300 være et alternativ. Her får du omtrent det samme som du får hos T650i, men til en mye rimeligere penge.

 

Å si at 6300 er en telefon som kan by på det samme som T650i er vell å ta litt hardt i synest nå jeg. 6300 har jo edge (og ikke 3G, samt at T650 ikke har edge), Radioen er dårligere, Kamera er 2 MP (kontra 3,2 MP), skjermen er større på 6300, samt at modellen trekker forskjellige målgrupper.

 

T650 har også A2DP

 

Men begge er fine på design da :)

 

ellers en meget bra test av telefonen :thumbup:

Lenke til kommentar
Å si at 6300 er en telefon som kan by på det samme som T650i er vell å ta litt hardt i synest nå jeg. 6300 har jo edge (og ikke 3G, samt at T650 ikke har edge), Radioen er dårligere, Kamera er 2 MP (kontra 3,2 MP), skjermen er større på 6300, samt at modellen trekker forskjellige målgrupper.

..

ellers en meget bra test av telefonen :thumbup:

9444407[/snapback]

Helt enig. 6500 Classic blir en langt mer reell motstander, med 1 gb minnekort, 3G og EDGE, godt materialvalg, syltynn og ikke minst lavere pris. 6300 er jo billigtelefon blitt nå, totalpris på 14-1500 kr om man kjøper klokt.

 

Fin test ja. Synes det har blitt veldig veldig veldig mange 4'ere for tiden, men er vel på mange måter en trygg og grei karakter.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Kjøpte selv T650i i dag etter mye om og men. Har vært veldig i tvilstadiet etter at jeg fikk meg en Nokia N95, har brukt mobil lite etter jeg fikk den pga. mye småfeil og småplukk her og der (hadde K800i før N95). Og må si jeg er fornøyd med å ta steget tilbake til SE.

 

Men en ting ang. prisen (nå fikk jeg min forholdsvis billig). Har ikke mineralglass i display veldig mye å si med prisen? Mener dette er dyrere i produksjon enn vanlig plast. Eller er jeg på bærtur?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Er jeg eneste som ikke merket lyset på baksiden? Når man får meldinger og når det ringer? :p Tok meg en dag før jeg så det :p

Å? Det har eg ikkje sitt... Får sjå etter neste gang det ringer

 

EDIT: HaHa... Eg fant det! Ikkje noko å skryte over, men ein ting som eg la merke til i dag. Du får sjukt dårleg dekning med det, hadde ein nokia N73 før og dei plassene eg hadde full dekning med den har eg liten eller ingen dekning med denne...

Endret av BigJaffa
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...