Gå til innhold

Også GeForce 8 med AGP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på hvordan ytelsen blir  på et evt 8600 i forhold til et 7800gs kort blir. Om det er verdt å oppgradere, men så skulle vel egentlig hele systemet fått seg en kraftig oppgradering og.

9430255[/snapback]

8600gts hamler så vidt opp med mitt 7900gs

Så det er ikke noe stor økning. Det er vell heller funksjoner som dx10 de vill ha på banen.

Lenke til kommentar

Blir det driverstøtte for hardwareakselerert dekoding av VC-1 og H.264 for Win XP for disse kortene? Så vidt jeg har forstått det støttes dette kun i Vista for 8500 og 8600 kortene som allerede eksisterer for pcie.

 

Det blir jo litt idiotisk å lage et kort for "gammeldagse" agp om støtten ikke er på plass i driver for "gammeldagse" XP for å si det slik...

:hmm:

 

EDIT: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=37338

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Agp skjermkortene er nå ofte relativt mye dyrere enn tilsvarende pcie skjermkort. Og de fleste som har agp systemer har jo ganske dårlig cpu. Men for all del, har man en 3ghz p4 eller tilsvarende/raskere cpu og 2GB ddr minne med crappy skjermkort så kan det jo være en vei å gå. Men ville aldri oppgradert fra feks. x1950pro til disse korta bare pga dx10.

Lenke til kommentar
Lurer på hvordan ytelsen blir  på et evt 8600 i forhold til et 7800gs kort blir. Om det er verdt å oppgradere, men så skulle vel egentlig hele systemet fått seg en kraftig oppgradering og.

9430255[/snapback]

8600gts hamler så vidt opp med mitt 7900gs

Så det er ikke noe stor økning. Det er vell heller funksjoner som dx10 de vill ha på banen.

9430265[/snapback]

Det er også andre fordeler som lavere produksjonskostnad, mindre kort som trolig passer i langt flere SFF-systemer og lavere effektforbruk. Så selv om ytelsen blir nokså lik så finnes det likevel en rekke gode argumenter for å velge 8600GTS AGP fremfor 7800GS AGP.

Lenke til kommentar

Kan dette kortet være noe for meg?

 

Jeg har fra før:

Opteron 185, 2,6GHz socket 939 dobbelkjerne

Corsair 2G 3200XL (4x512) dual 2-2-2-5

Gainward 6800GT Golden Sample AGP

2xRaptor 74GB - RAID 0

Windows Vista Home Premium 64-bit.

 

Oppgraderte nylig PCen med Opteron 185 dobbelkjerne pga. av at S939 er på vei ut. Bør vel kanskje skifte ut 6800GT-kortet også.

 

Vil 8600GTS være en god erstatning for 6800GT -kortet? Hvor mye vil ytelsen i tilfelle sånn ca. gå opp?

 

Svein.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...