Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var litt fascinerende å lese om at kameraet var så tregt. Jeg har jo et Sigma SD10, og jeg kan ikke si at det virker på langt nær så tregt som det Sigma-kameraet dere har hatt i deres hender. For eksempel er det ikke særlig tregt å zoome inn for å sjekke detaljene på bilder.

 

Hvordan er SD14 på hudfarger? SD10 sliter med at mennesker ofte blir grålige og/eller sykelige i hudfargen, uavhengig av hvitbalanse. Så om man skal ta portrett med dette kameraet må det gjøres i svart hvitt. Det virker også som SD10 sliter litt mer med å få fokusen til å treffe enn SD14 gjør.

 

Hvilken linse har dere på Canon 5D? Så vidt jeg vet er den der 30mm'eren til Sigma en DC, eller som Ken Rockwell kaller det "Digitalle Crippled", dvs at den ikke funker så toppe på fullformatskameraet som nettopp 5D.

 

Ellers en interessant test.

Lenke til kommentar

På 5D varierer det litt hva slags optikk vi bruker, men i testøyemed bruker vi stort sett 50mm f1.4 (i denne testen) eller 50mm f2.5 Macro (i kommende test av 1D MkIII) til de vanlige testbildene. Vi bruker også en del annen optikk som 35mm f1.4L, 85mm f1.2L, 135mm f2, 200mm f2.8, 300mm f2.8, og så videre, avhengig av behov og hva som skal testes.

Lenke til kommentar

Hvis en liten kameraprodusent skal ha noen sjanse til å overleve, eller endog vokse, så må de ha noe de gjør bedre enn sine større konkurenter. Det nytter ikke å komme på markedet med et kamera som både er tregere, mer ulogisk oppbygget, mye mindre brukervennlig, og ikke minst tar mye dårligere bilder enn sine konkurenter. Alle testene av SD14 har endt med mer eller mindre total slakt.

 

Da spiller det ingen rolle for meg om det har "ny og spennende sensorteknologi".

Med dette kameraet har Sigma mistet all min tillit. Uansett hva de måtte komme med senere, så har de bevist at de totalt mangler kvalitetssikring, når de kan la et slikt makkverk passere uten at noen sier fra og griper fatt i åpenbare feil og mangler, og faktisk går igang å masseprodusere og selge dette her.

 

Jeg må presisere at jeg ikke har prøvd dette kamera selv, men alle testene jeg har lest hittil er seriøse, og er utført av folk jeg stoler på :thumbup: Ikke minst denne på Akam ;)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Enig i at 14 megapiksler er veldig optimistisk av Sigma, men rett skal være rett: Deres 4.65 megapiksler har ingen ekstrapolering av farger slik man har i ALLE andre produsenters kameraer, så oppløsningen til bildene kan direkte sammenlignes med 8-10 megapiksler fra andre produsenter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...