Gå til innhold

Test: Apple iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg reagerer paa at telefonen gis terningkast 5. sammenlignet med andre mobiler er det kritikkverdig at man i samlet konklusjon har lagt saa lite vekt paa enorme mangler som mms og 3G. Dette paa en telefon som fra apple's side er rettet mot proffbrukeren.

Det kan virke som at visse har latt seg blende av iphone hysteriet. Dette er darlig journalistikk og artikkelen skulle aldri blitt publisert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Jeg reagerer paa at telefonen gis terningkast 5. sammenlignet med andre mobiler er det kritikkverdig at man i samlet konklusjon har lagt saa lite vekt paa enorme mangler som mms og 3G. Dette paa en telefon som fra apple's side er rettet mot proffbrukeren.

Det kan virke som at visse har latt seg blende av iphone hysteriet. Dette er darlig journalistikk og artikkelen skulle aldri blitt publisert.

9027759[/snapback]

Jeg er helt enig... Dere har kritisert andre telefoner sterkt for mangler som IPhone også har, men på IPhone legger dere ikke sterk vekt på dette. Skuffende

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg reagerer paa at telefonen gis terningkast 5. sammenlignet med andre mobiler er det kritikkverdig at man i samlet konklusjon har lagt saa lite vekt paa enorme mangler som mms og 3G. Dette paa en telefon som fra apple's side er rettet mot proffbrukeren.

Det kan virke som at visse har latt seg blende av iphone hysteriet. Dette er darlig journalistikk og artikkelen skulle aldri blitt publisert.

9027759[/snapback]

Jeg er helt enig... Dere har kritisert andre telefoner sterkt for mangler som IPhone også har, men på IPhone legger dere ikke sterk vekt på dette. Skuffende

9027811[/snapback]

 

Jeg lurer også litt på hva slags pris som er lagt til grunn for vurderingene?

 

Jeg synes det er drygt å gi en telefon som binder deg til en operatør i to(!) år en såpass god karakter.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Synes at anmeldelsen er godt gjennomført.

Dette er tross alt en mobil som ikke har kommet i europeisk utgave.

Alle rykter sier at 3g og MMS kommer på den europeiske iPhonen.

Det at Amobil kjører en test av iPhone så tidlig synes jeg er imponerende!

Takker for fine videoer.

Imponert over funksjonene, men det forutsetter at man har behov!

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så "in" å hate Apple? Det er jo en grunn til at de stadig vinner markedet! Og synes dere den ikke fortjener en femmer når den er markedets beste innen musikk, film, bilder, internett (media generelt), trykkfølsomhet, skjerm og brukervennlighet?

Det positive stiger alltid høyere enn det negative! ;)

Endret av apegutt_90
Lenke til kommentar

Kanskje det ikke burde vært kastet terning her da telefonen ikke er testet for taletid og talekvalitet? Telefonen blir jo på en måte vurdert som en ny mp3-spiller, med mulighet for å ringe og sende sms. Sett i den sammenheng er vel ikke terningkast 5 så helt på jordet... men uten 3G, mms, radio, java og mulighet for utvidelse av minnet og med kort batteritid og skurr på linjen så virker jo ikke dette som en telefon jeg kan bruke...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg lurer også litt på hva slags pris som er lagt til grunn for vurderingene?

9027875[/snapback]

 

Vi har lagt til grunn enhetsprisen iPhone koster når du kjøper den fra Apple, det vil si 499 dollar. Grunnen til det er at telefonen ikke kan brukes i Norge med amerikansk abonnement, og en norsk bruker dermed må se seg nødt til å eventuelt låse opp operatørlåsen. Klarer han det blir prisen 499 dollar. (AT&T subsidierer ikke telefonen med noe)

 

Men personlig ser det ut som om del-karakterene burde resultere i en firer...

 

Vi skal ikke legge skjul på at iPhone ligger i grenselandet mellom fire og fem i totalscore. Det som gjør at den spretter opp på fem er det nye menysystemet, brukervennligheten og alle moro-mulighetene. Jeg tror proffbrukere som vurderer iPhone vil se at det vil være en bedre idé å kjøpe seg en skikkelig smarttelefon, mens iPhone hovedsaklig vil appellere til de som er ute etter en avansert medietelefon.

Lenke til kommentar

Er dere sikker på at OS X i iPhone tar 700MB? Jeg leste nemlig at dette ble sagt i en test av telefonen fordi den "kun" hadde 7.3GB plass når den var ny og det er jo selvfølgelig fordi 8GB som er oppgitt blir ikke 8GB i OS'et pga at de bruker forskjelig måter å oppgi størrelsen på (GB, GiB). Slik er det jo med alle harddisker og minnekort. De som dumpet OS'et fra iPhone sa at den var rundt 100MB stor.

 

Så det stemmer bra med at 8GB blir ca 7.45GB formatert og så er det brukt ca 150MB til OS og programmer.

Lenke til kommentar

Dristig å gi denne terningkast 5 når:

 

- Dere ikke har ringt med den(!)

- Dere ikke har sendt SMS(?)

- Den mangler MMS

- Den mangler Java

- Den er høyst sannsynlig ganske dårlig å skrive SMS med i forhold til mobiler med knapper

- Den mangler 3G

 

 

Altså: Dere har ikke testet de elementene ved dingsen som faktisk gjør at man kan kalle den en mobiltelefon. Likevel er det altså en mobiltelefon til terningkast fem.

 

Flott at amobil er tidlig ute og gjør rede for nye og kule saker, men man kunne spart seg karakterer i dette tilfellet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig mener jeg ikke at denne testen burde endt med terningkast, ettersom den er så "amputert" som den faktisk er. Dere har jo faktisk ikke testet hvordan den faktisk fungerer som telefon.

 

På den annen side er det veldig bra at dere kjører en test så tidlig. Jeg tar meg selv i å smile hver gang jeg ser video av albumvisningen i iPod-delen, hvordan den takler multitouch, hvor responsiv den er og hvor pent alt ser ut.

 

Og bare så det er sagt, så føler jeg at terningkastet i hver test ikke bør være et matematisk gjennomsnitt av alle delkarakterene, men heller en vurdering av hvordan telefonen oppleves som en helhet. Telefonen kan få toppscore på funksjoner, teknologier og stort sett det meste, men det hjelper lite om det går som sirup, eller tastene er så forferdelige at den blir ubrukelig, hvis noen skjønner hva jeg mener ...

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvis det mangler en 'a' noen steder i innlegget er det fordi a-tasten ikke er helt smellgod på laptopen til fader'n ...
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...