Gå til innhold

Onecall kunder over til Network Norway ..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er galt med det er:

 

1. Network Norway fungerer bare i de 4 største byene ( Vet andre steder Netcom tar over) :thumbdown:

 

2. Netcom har brukt flere hundre milioner kroner på å oppgradere nettet sitt. (Bedre lyd , dekking? etc.) :thumbup:

 

3. Netcom har kommet med sin venneløsning, og siden nesten alle mine venner har Netcom så blir jeg der. :w00t:

 

 

4.Skeptisk til Network Norway. :hmm:

Lenke til kommentar

Ser på dette som postivt jeg. Da får vi som bor i byene dobbel dekning. Altså hvis Network Norway faller ut har du Netcom som backup nett. Faller Netcom ut så sitter vi med Network Norway dekning. Pluss at konkurransen med duopolet Netcom/Telenor kan ristes litt på.

Lenke til kommentar
Det som er galt med det er:

 

1. Network  Norway fungerer bare i de 4 største byene ( Vet andre steder Netcom tar over)  :thumbdown:

 

2. Netcom har brukt flere hundre milioner kroner på å oppgradere nettet sitt. (Bedre lyd , dekking?  etc.)  :thumbup:

 

3. Netcom har kommet med sin venneløsning, og siden nesten alle mine venner har Netcom så blir jeg der.  :w00t:

 

 

4.Skeptisk til Network Norway.  :hmm:

9004482[/snapback]

 

Men punkt tre er ikke relevant for deg. Den fungerer for de som er Netcom kunder, du er Onecall kunde.

Lenke til kommentar

tror ikke dektningen er så mye å klage på, men det er to ting som endres vesentlig :)

 

1. Roaming i utland. Dette har NN ikke en skikkelig avtale på enda. De har avtaler men noen land med ikke alle... er nok en grunn til at onecall venter til over sommeren med å flytte.

 

2. 3 G. NN har enda ikke en avtale om 3 G

 

 

tror Onecall skal slite med å beholde kundene.. Det er en del om ønsker å benytte mobilene de kjøper med 3 G.

Lenke til kommentar
Når det gjelder Roaming så spiller det ingen rolle hvem OC leier av, da det er OC selv som har roamingavtaler.

 

Ser på dette som utelukkende positivt - det vil helt sikkert føre til lavere priser og bedre tjenester.

 

-snubbel

9007708[/snapback]

 

 

Beklager og si det, men nå tror jeg ikke du vet hva du snakker om! Det tar opptil 2 år og forhandle frem avtaler med alle verdens nett. Dette er en øvelse NN må gjøre da de ikke har godtatt betingelsene Netcom har satt.... OC har ikke noe med dette å gjøre

Lenke til kommentar
Når det gjelder Roaming så spiller det ingen rolle hvem OC leier av, da det er OC selv som har roamingavtaler.

 

Ser på dette som utelukkende positivt - det vil helt sikkert føre til lavere priser og bedre tjenester.

 

-snubbel

9007708[/snapback]

 

 

Beklager og si det, men nå tror jeg ikke du vet hva du snakker om! Det tar opptil 2 år og forhandle frem avtaler med alle verdens nett. Dette er en øvelse NN må gjøre da de ikke har godtatt betingelsene Netcom har satt.... OC har ikke noe med dette å gjøre

9007779[/snapback]

Beklager å måtte si det men _DU_ vet tydeligvis ikke hva du prater om. Noen virtuelle operatører benytter seg av roaming-avtalene til nettverksleverandøren, andre forhandler frem egne avtaler, og noen bruker en blanding.

Å si at OC ikke har noe med dette å gjøre viser bare at det er du som ikke vet hva du prater om.

 

Hvordan OC har valgt å gjøre dette vet ikke jeg, men om man sammenligner roamingprisene deres med netcoms roamingpriser er prisene helt ulike, i hvertfall på de to første landene på listen noe som leder meg til å tro at OC har forhandlet frem egne avtaler.

 

Edit: Og her er et eksempel for å illustrere det jeg sier. Tele2 (som jo er en virtuell operatør), sier bl. a. dette i forbindelse med deres kommende skifte fra telenors nett til netcoms nett:

 

Kommer det til å bli annen dekning utenlands?

Nei - Tele2 har egen avtale på dette, og det skjer ingen endringer som ikke ville skjedd ellers uansett

 

Når man først skal anklage andre for at de ikke vet hva de prater om, er det kanskje en ide å sjekke sine egne fakta først.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Når det gjelder Roaming så spiller det ingen rolle hvem OC leier av, da det er OC selv som har roamingavtaler.

 

Ser på dette som utelukkende positivt - det vil helt sikkert føre til lavere priser og bedre tjenester.

 

-snubbel

9007708[/snapback]

 

 

Beklager og si det, men nå tror jeg ikke du vet hva du snakker om! Det tar opptil 2 år og forhandle frem avtaler med alle verdens nett. Dette er en øvelse NN må gjøre da de ikke har godtatt betingelsene Netcom har satt.... OC har ikke noe med dette å gjøre

9007779[/snapback]

Beklager å måtte si det men _DU_ vet tydeligvis ikke hva du prater om. Noen virtuelle operatører benytter seg av roaming-avtalene til nettverksleverandøren, andre forhandler frem egne avtaler, og noen bruker en blanding.

Å si at OC ikke har noe med dette å gjøre viser bare at det er du som ikke vet hva du prater om.

 

Hvordan OC har valgt å gjøre dette vet ikke jeg, men om man sammenligner roamingprisene deres med netcoms roamingpriser er prisene helt ulike, i hvertfall på de to første landene på listen noe som leder meg til å tro at OC har forhandlet frem egne avtaler.

 

Edit: Og her er et eksempel for å illustrere det jeg sier. Tele2 (som jo er en virtuell operatør), sier bl. a. dette i forbindelse med deres kommende skifte fra telenors nett til netcoms nett:

 

Kommer det til å bli annen dekning utenlands?

Nei - Tele2 har egen avtale på dette, og det skjer ingen endringer som ikke ville skjedd ellers uansett

 

Når man først skal anklage andre for at de ikke vet hva de prater om, er det kanskje en ide å sjekke sine egne fakta først.

9008747[/snapback]

 

Beklager, gikk litt fort her.. men poenget er det samme.

 

De har ikke avtale for UTLANDS roaming ( jeg sa bare roamning her i sted. Der stemmer det at de har en avtale med netcom.

Utlandsroaming er for de som ikke kjenner til det - å benytte andre operatørers nett når du er i utlandet.

 

Ellers har de fortsatt ikke noe 3 G løsning. Dvs alle som har kjøpt 3G mobiler får ikke noe glede av dem.... SORRY!

Lenke til kommentar
Når det gjelder Roaming så spiller det ingen rolle hvem OC leier av, da det er OC selv som har roamingavtaler.

 

Ser på dette som utelukkende positivt - det vil helt sikkert føre til lavere priser og bedre tjenester.

 

-snubbel

9007708[/snapback]

 

 

Beklager og si det, men nå tror jeg ikke du vet hva du snakker om! Det tar opptil 2 år og forhandle frem avtaler med alle verdens nett. Dette er en øvelse NN må gjøre da de ikke har godtatt betingelsene Netcom har satt.... OC har ikke noe med dette å gjøre

9007779[/snapback]

Beklager å måtte si det men _DU_ vet tydeligvis ikke hva du prater om. Noen virtuelle operatører benytter seg av roaming-avtalene til nettverksleverandøren, andre forhandler frem egne avtaler, og noen bruker en blanding.

Å si at OC ikke har noe med dette å gjøre viser bare at det er du som ikke vet hva du prater om.

 

Hvordan OC har valgt å gjøre dette vet ikke jeg, men om man sammenligner roamingprisene deres med netcoms roamingpriser er prisene helt ulike, i hvertfall på de to første landene på listen noe som leder meg til å tro at OC har forhandlet frem egne avtaler.

 

Edit: Og her er et eksempel for å illustrere det jeg sier. Tele2 (som jo er en virtuell operatør), sier bl. a. dette i forbindelse med deres kommende skifte fra telenors nett til netcoms nett:

 

Kommer det til å bli annen dekning utenlands?

Nei - Tele2 har egen avtale på dette, og det skjer ingen endringer som ikke ville skjedd ellers uansett

 

Når man først skal anklage andre for at de ikke vet hva de prater om, er det kanskje en ide å sjekke sine egne fakta først.

9008747[/snapback]

 

Beklager, gikk litt fort her.. men poenget er det samme.

 

De har ikke avtale for UTLANDS roaming ( jeg sa bare roamning her i sted. Der stemmer det at de har en avtale med netcom.

Utlandsroaming er for de som ikke kjenner til det - å benytte andre operatørers nett når du er i utlandet.

 

Ellers har de fortsatt ikke noe 3 G løsning. Dvs alle som har kjøpt 3G mobiler får ikke noe glede av dem.... SORRY!

9009061[/snapback]

 

Tror du meg ikke så send en mail til KS hos OC og still dem spørsmålet. Har dere avtale med like mange operatører i utlandet etter bytte av nett?

Lenke til kommentar

Beklager, gikk litt fort her.. men poenget er det samme.

 

De har ikke avtale for UTLANDS roaming ( jeg sa bare roamning her i sted. Der stemmer det at de har en avtale med netcom.

Utlandsroaming er for de som ikke kjenner til det - å benytte andre operatørers nett når du er i utlandet.

 

Ellers har de fortsatt ikke noe 3 G løsning. Dvs alle som har kjøpt 3G mobiler får ikke noe glede av dem.... SORRY!

9009061[/snapback]

 

Tror du meg ikke så send en mail til KS hos OC og still dem spørsmålet. Har dere avtale med like mange operatører i utlandet etter bytte av nett?

9009073[/snapback]

 

Liten oppklaring her. One Call kommer til å FULL dekning på utenlandsroaming etter overgangen til Network Norway. Noe annet vil naturligvis vært umulig å leve med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...