Gå til innhold

25 minutter med iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om alt funker så glatt, enkelt, kjapt og presist som på videoen: HELT UTROLIG! :dribble:

 

(jeg tror det er første gangen jeg bruker den smileyen, helt velfortjent)

 

Dette er av en helt annen klasse enn f.eks. HTC Touch som lar deg bruke fingern til å gjøre noen få ting. Her på videoen ser vi av at brukervennlighet har vært det viktigste fra dag 1, og at _hele_ mobilen styres på den måten.

 

Gleder meg virkelig til å se hvordan dette slår ann, om den er like bra i virkeligheten som på videoen, om det kommer noen reelle svar fra andre produsenter, og ikke minst om det etterhvert kan bli en smarttelefon.

 

På tide å innføre en ekstra stjerne på Skjerm og Menyer? :p

Lenke til kommentar

Fy faen. Det er alt jeg har å si. Jeg er målbundet. Jeg veit hvor "dårlig" denne telefonen er og alt, men når man ser noe sånt som dette blir man bare sittende å måpe. Når det gjelder brukeropplevelse tror jeg det skal ta lang tid før noen klarer å komme i nærheten av det iPhone ser ut til å kunne gi ...

Lenke til kommentar

Ser ut som den er rimelig enkel å navigere. Om den er så revolusjonerende vet jeg ikke. Mesteparten av presentasjonen er viet e-post og Internett (You Tube, Google Maps) som sikkert vil fungere godt på iPhone. Hadde de inkl. GPS kunne kartfunksjonen virkelig blitt interessant.

 

Kanskje jeg halvsov litt, men hvorfor snakket han ikke om WiFi?

 

By the way: Må bare le når de bruker så mange sekunder på ringetoner og wallpapers... :!: Unødvendig.

Endret av computerwelt
Lenke til kommentar

SMS skriving

 

Tenk på hvor mye gratis markedsføring iphone har fått til nå?

 

Og de gjør tingene sine riktig, jeg kan ikke huske sist jeg så en så omfattende video av en mobil sine funksjoner.

 

Alt så greit ut men det er en ting jeg stusset på og det var sms skriving. Iphone har stor skjerm men når men skal skrive sms så er det kun en linje (mellom 4 og 6 ord) som man kan se av meldingen. Hvorfor kan man ikke bruke hele skjermen?

 

Og qwerty sine taster så så litt smal ut! Det hadde vært fint om man kunne også skrive sms i lanskapsmodus med halvparten av skjermen fylt med bredere taster og halvparten av skjermen med meldingen som desstuen gikk an å justere skrift størrelsen på.

 

Jeg vil helst kunne se mye mer av meldingen min får å få oversikt over hva jeg har skrevet. Får håpe det er flere måter å skrive sms på når den etterhvert får ny firmware.

post-86748-1182705506_thumb.jpg

Endret av m3
Lenke til kommentar
Synes det tastaturet virker litt lite, dvs. litt for små knapper. Hvor godt vil det fungere i praksis ;)

8935097[/snapback]

 

Et Palm/PDA qwerty tastatur er jo like lite om ikkje mindre!

8935430[/snapback]

 

Men der har man noe fysisk å ta i, så det (antaglig) blir lettere å treffe.

 

Fin video. Meget lekker telefon. Hadde lommeboka sagt ja skulle en slik havnet hos meg...

 

Synes det er rart vi ikke får se noe til kalender funksjonen.. litt spent på hvor god den er:hmm:

Lenke til kommentar

Veldig lekkert og utrolig smooth, men det er å forvente fra den kanten. Apple er konge på GUI og brukervennlighet. Likte spes den store skjermen og at man går over til landskapsmodus ved å tippe den.

 

Kommer nok til å bli kjempesuksess i USA, men kan ta lang tid før denne kommer til Europa, da den virker veldig tilpassa amerikanske forhold (ikke 3G, MMS, osv. Trafikkinfo, weather og aksjekurser er vel ikke så aktuelt heller)

 

Så ikke no nytt på funksjonalitet i forhold til f.eks. nyeste Symbian. Vrker heller ikke som det er no særlig støtte for bruke andre programmer enn de som er installert.

Lenke til kommentar

Neon andre enn meg som ikke er overraska over å ikke se muligheter for å bytte farger i GUI osv? :p Apple er ikke akkurat kongen av konfigurerbarhet. Når det er sagt ser selve konseptet meget bra ut, men tror kopiene kan bli bedre for mer avanserte brukere.

Lenke til kommentar
Fra apple.com:

"iPhone blir tilgjengelig i Europa mot slutten av 2007."

 

Ellers:

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=184763

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=383704

 

Kanskje payback for at vi (les forbrukerrådet) ga dem ris på rumpa for itms. :D

8940247[/snapback]

hm. Får no for all del håpe den kommer til norge. Vet noen om hvilken prisklasse denne telefonen sannsyligvis vil ligge innenfor?

Et spørsmål til, hvordan lagres ting på telefonen? flashbrikke.

Lenke til kommentar

Har veldig lyst på en, og trenger en ny mobil sårt nå. iPhone er midt i blinken det jeg leter etter, nemlig telefon og ipod i ett.

 

Noen som vet hvor mye den vil koste? Jeg hadde tenkt å kjøpe en iPod og mobiltelefon hver for seg, men med iPhone slipper jeg nettop dette. Med den tanken kan jeg tillate meg å bruke hele 5000 på denne saken.

 

Noen som vet omtrentlig hvor mye den vil koste?

 

Det som er litt synd er at den (forhåpentligvis) vil komme mot slutten av året. Jeg som trenger en ny mobiltelefon nå...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...