Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?


Anbefalte innlegg

DEMOEN ER UTE!! LINK!

 

Og spillet er FERDIG! (og spillet har kommet ut!)

 

OPPDATERT!

 

De første annmeldelsene av Crysis!

 

10/10 hos Gamereactor!

 

Spillet har også blitt annmeldt av PC gamer, og fikk hele 98/100!

Ingen spill er vel perfekt, men kan vel nesten ikke forvente bedre enn 98/100! Dette er jo utrolig bra :) (og det er foresten den høyeste scoren dem har gitt på 14 år)

 

Summary:

 

Highs: A graphical powerhouse, immersive, open-ended sandbox that encourages emergent gameplay, well-placed storyline, meticulously detailed; engrossing multiplayer, included map editor.

 

Lows: Alien AI not as spectacular as North Korean AI; enemies can sometimes absorb too much damage; a few minor glitches.

 

Bottom line: Destined to be a classic, Crysis is a creative and technological marvel that eclipses every other shooter released this year.

 

Resten av annmeldelsene kan du se her!

 

Få Very High i XP i DX9! Ser ikke forskjell, bedre ytelse!

 

Finn denne mappen der du har instalert Crysis(under game/config), og erstatt mappen CVarGroups med mappen som jeg har lagt til her. Du setter spillet på high, men du spiller alikevel på Very High. Dette vil altså si at man kan spille på Very High settings i XP/DirectX 9, uten å bruke DirectX 10. Du kommer ikke til å se forskjell(isåfall veldig minimal), og ytelsen vil være litt bedre, ble ihvertfall det på meg. Husk at innstillingen High går bort og blir erstattet med Very high, så det blir altså Low>Medium>Very High(selvom det står bare High), for å få high tilbake må du erstatte mappen med de gamle filene.

 

LINK!

 

Minimum System Requirements

 

OS – Windows XP or Windows Vista

Processor – 2.8 GHz or faster (XP) or 3.2 GHz or faster* (Vista)

Memory – 1.0 GB RAM (XP) or 1.5 GB RAM (Vista)

Video Card –256 MB**

Hard Drive – 12GB

Sound Card – DirectX 9.0c compatible

 

* Supported Processors: Intel Pentium 4 2.8 GHz (3.2 GHz for Vista) or faster, Intel Core 2.0 GHz (2.2 GHz for Vista) or faster, AMD Athlon 2800+ (3200+ for Vista) or faster.

 

 

** Supported chipsets: NVIDIA GeForce 6800 GT or greater; ATI Radeon 9800 Pro (Radeon X800 Pro for Vista) or greater. Laptop versions of these chipsets may work but are not supported. Integrated chipsets are not supported. Updates to your video and sound card drivers may be required.

 

 

Recommended System Requirements

 

OS – Windows XP / Vista

Processor – Intel Core 2 DUO @ 2.2GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+

Memory – 2.0 GB RAM

GPU – NVIDIA GeForce 8800 GTS/640 or similar

 

Dette er de offisielle kravene!

 

 

Konfirmert info

- Crysis will run on both DX9 & DX10 as well as Windows XP and Windows Vista.

- A graphics card that supports Shader Model 2 or higher is required.

- CryEngine2 is estimated to scale back 2 years, and scale ahead 1.5 years.

- A single 7800GTX will run the game quite well on fairly high settings according to Crysis Art Director, Michael Khaimzon.

- Jack Mamais of Crytek said in an exclusive Crysis-Online interview that his X1900XT runs the game very well at reasonably high settings ( still unoptmized ).

- Crysis will dynamically utilize all processing threads available. Meaning quad-core processors will be supported.

 

DirectX9 VS DirectX 10

 

Her kan dere endelig se forskjell på de 2 versjonene!

 

Se her!

 

---------------------------

 

Så hva må du egentlig ha for å greie Crysis på VERY HIGH?

 

Så lenge du har dette:

 

Intel E6600 ++

Nvidia 8800 GTS(veldig overclocket)/GTX/++

2 GB ram ++

Windows Vista

Windows XP hvis du fikser noen filer

 

Så er det ganske sikkert at du klarer Crysis på VERY HIGH settings. Etter å ha prøvd demoen en stund, vil jeg si at det er omtrent nødvendig å ha GTX, eller et veldig overclocket GTS hvis du i hele tatt skal få en FPS du kan leve med. Et vanlig uclocket GTS, vil nok ikke klare alle innstillinger på very high nei. Jeg synes ytelsen blir best i XP, og kan faktisk leve med å spille det på very high, selvom FPS ikke er verdens beste. Har du noe dårligere PC enn nevnt ovenfor, kan du storsett glemme å spille på very high..

 

Kan jo også nevne innlegget som startet hele tråden:

 

"Cevat says that a mid level E6600 CPU is enough to play the game on ULTRA HIGH settings - obviously an 8800 would also be required (8800GTS would be ok but GTX ideal) and 2 GB ram needed - the ram is his highest priority upgrade recommendation."

 

Ifølge PC gamer(som har prøvd spillet et stund nå)/Crytek klarer jeg Crysis på fullt, og det er altså ikke nødvendig å ha firekjerners, eller GTX i SLI eller no sånt. Har overclocka mitt GTS til GTX nivå i ytelse, + jeg har E6600, så det ser bra ut. Regner jo med at Ultra Settings er det høyeste, så er digg å høre at jeg klarer det! :dribble:

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sweet!

 

Sitter selv på overklokket GTX samt E6600 @ 3.5ghz.

 

Skal bli godt å få testet utstyret litt ^^

8883611[/snapback]

 

Med Kandalf LCS regner jeg med, hvilken temperaturer ligger du på ?

8883781[/snapback]

Hehe, stemmer :)

 

Temperaturer på GPU er på 70 grader, da det har vært umulig å få tak i vannblokk til denne enda.

 

CPU, ligger på 30 idle, og 50 max. Med vanlige rom temperaturer på 24grader.

Lenke til kommentar
Noen som har noen gode screens av Crysis i Ultra High?

 

Vil gjerne se det, siden jeg aldri kommer til å få spilt på det så høy grafikk.

 

3 år gammel PC :thumbdown:

8884835[/snapback]

 

Regner med at dette er Ultra High :p

 

post-106430-1182117405_thumb.jpg

post-106430-1182117458_thumb.jpg

post-106430-1182117645_thumb.jpg

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
men spørsmålet da er på hvor god oppløsning, og med hvilken fps?

8884087[/snapback]

 

Jepp, slenger meg på den. Selv om noen synes 30 fps er ok er det ikke alle som er fornøyd med dette, og oppløsningen og AA/AF har jo veldig stor innvirkning på ytelsen også. Skulle ønske vi fikk en skikkelig detaljert FPS-test fra Crytek etterhvert, systemkrav er jo stort sett det Cevat Yerli må bruke tiden sin på i hvert eneste intervju jeg leser med ham.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...