Gå til innhold

Shuttle tenker fremtid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den svarte 2008-modellen var grom! Ser ut som en B&O-sak

8831395[/snapback]

Jeg synes den virket så klumpete. En L-form som ikke kan legges sammen slik bærbare PCer kan.

 

Jeg likte utseendet på 2009-modellen mye bedre. Hvis de får noen luftehull i bunnen på sidene og noen i toppen så får den litt mer luftgjennomstrømning. Og hvis de i tillegg lager chassiet av aluminium så kan det brukes som en stor passiv kjøler hvis man bare kobler det sammen med varme komponenter f.eks med heatpipe.

Lenke til kommentar
De ser ut til å begrense seg til passivt kjølte enheter med disse. Det er forsåvidt helt greit for meg. Det er alt for lite utvalg i mac mini størrelse i dag og det er sammtidig fullt mulig å få en god kontormaskin inn i denne formfaktoren.

8831414[/snapback]

Trenger ikke nødvendigvis være passivt kjølt. Kan hende de har kjøling som likner på laptopkjøling og bruker komponenter med lavere tempratur. ;)

Lenke til kommentar
Den svarte 2008-modellen var grom! Ser ut som en B&O-sak

8831395[/snapback]

Jeg synes den virket så klumpete. En L-form som ikke kan legges sammen slik bærbare PCer kan.

 

Jeg likte utseendet på 2009-modellen mye bedre. Hvis de får noen luftehull i bunnen på sidene og noen i toppen så får den litt mer luftgjennomstrømning. Og hvis de i tillegg lager chassiet av aluminium så kan det brukes som en stor passiv kjøler hvis man bare kobler det sammen med varme komponenter f.eks med heatpipe.

8831421[/snapback]

 

Vel, jeg tenkte at den hadde passet fint ved siden av pianolakk-TV'en :-)

Lenke til kommentar
De ser ut til å begrense seg til passivt kjølte enheter med disse. Det er forsåvidt helt greit for meg. Det er alt for lite utvalg i mac mini størrelse i dag og det er sammtidig fullt mulig å få en god kontormaskin inn i denne formfaktoren.

8831414[/snapback]

Trenger ikke nødvendigvis være passivt kjølt. Kan hende de har kjøling som likner på laptopkjøling og bruker komponenter med lavere tempratur. ;)

8831624[/snapback]

Heatpipe blir helt sikkert brukt. Når det gjelder temperatur så spesifiseres ikke denne for komponentene, annet enn et område de kan fungere under. ;) De vil nok bruke laveffekt komponenter.

Lenke til kommentar

Helt enig i at 2009-modellen så penest ut, og det er også den av modellene jeg tror har best design i forhold til PCens "nye" bruksområder. Det er jo ingen hemmelighet at i det siste har det blitt mer og mer vanlig med mediasenterPCer under TVen, og en tilnærming mot konsoll-designet/dvdspiller-designet på mediasenterPCen synes jeg høres naturlig ut.

I tillegg kan det jo nevnes at pga nettendringer til høsten så vil de fleste i Norge i hvertfall, måtte punge ut et par tusenlapper mer på TV-løsningen i huset, og i den annledning sjekker de gjerne litt hva som er på markedet og jeg tror salget av mediaPCer kommer til å få et løft når folk virkelig får opp øynene for mulighetene en slik PC gir en. Og som sagt så tror jeg at den vanlige stasjonærPCen (boksen vi kjenner i dag) er mer og mer på veg ut, mens mindra teknologi er på veg inn. (dette kan jo støttes av leking med nye standarer fra produsentenes side, samt det faktum at ytelsesmessig startet dagens forholdsvis store PCer å gå i fra programmene, og da kan det være et passende tidspunkt å "krympe" PCen på; en gang var PCene så store som hus, men siden den gang har de krympet mye, og snart må de jo krympe igjen).

 

Haff. rot, men sant.

Lenke til kommentar

Jeg synes stue-PCer bør passe inn et sted hvor de forsvinner mest mulig, f.eks i et stereo-rack under TVen. En annen plassering kunne vært å feste den i et par kroker bak flatskjermen, slik at slot-in DVDen lå kant i kant med toppen av TVen.

 

De fleste av de nye modellene som Shuttle viser her må jo stå for seg selv, på et bord eller på gulvet, og da blir det med en gang en dings som ikke passer inn i stua. Dvs. det blir vanskeligere å finne noe som estetisk passer med det andre du har i stua av møbler, gardiner, o.l. når dingsen ikke kan skjules. Wife-faktoren er vel også sterkere i bildet hvis dingsen skal stå fremme.

Lenke til kommentar
en pc skal ikke markere seg, den skal forsvinne som best mulig.

 

støvsamlere og søplekasse design med viftestøy blir ikke gjeft uansett hvor "fint" de har forma plastikken.

8839377[/snapback]

 

Kjøleribber :)

 

For de som bruker datamaskinen som meidastasjon i stua er jo disse nye designene noe freshere enn dagens pc'er, mye siden disse datamaskinene blir synlige. Dessuten er folk forskjellige, noen tenker ikke så mye på hw'n som er inni, men må ha pent design, riktige farger osv, mens noen kan ha det i en grå gammel stygg kasse, mens det er hw'n inni som blir satt i høysetet. Typisk "Jente-Gutt"-situasjon :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...