Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utroskap.. Hva nå?


Gjest HjelpMeg?

Anbefalte innlegg

Gjest HjelpMeg?

Kjæresten var utro uten sex over lengre tid, det ble slutt mellom oss på grunn av det, og mens det da var slutt hadde hun sex med samme personen flere ganger. Etter en måned fant vi sammen igjen og prøver nå på nytt. Problemet jeg har nå er at jeg føler meg ikke trygg på hva hun gjør på, hun overnatter mye hos venninner, og er begynt å gå ut på byn, noe hun ikke gjorde tidligere. Han som hun var utro med bor langt borte, så jeg vet jeg burde kunne føle meg trygg mot han, men jeg er likevel ikke helt trygg.

 

Er det å gå over grensen å se på telefonen hennes, og kanskje oppsøke steder hun er uten at hun vet jeg er der? Jeg føler meg råtten, men klarer ikke slå fra meg tanken på å gjøre det :s

 

Vet ikke om det er hodet mitt som spiller meg ett puss, men noen ganger passer ting ikke helt på en måte, at det hun sier kan oppfattes som løgn selv om det også kan være reelt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk kan forrandre seg. Så ikke si "En gang utro, alltid utro".

 

Men på en annen side. Leve med en dame som har gjort dette mot deg, det kan bli tøft for deg. Du må kunne stole på henne og ha tillitt til henne. Klarer du det etter dette?

 

Jeg har ikke noe svar til deg, siden vi alle reagerer forskjellig.

 

Men tenk litt på det. Slike ting skjer ikke ved uhell.

Lenke til kommentar

Du har all mulig sjangse i verden til å få tillit til henne igjen. At hun har vært utro en gang, betyr ikke at dette skjer igjen - folk som sier dette, vet ikke hva de snakker om. Selvfølgelig finnes det kvinner/menn som bare er ute etter sex, og ikke klarer holde på noen lange forhold! Men du kjenner din kjæreste/eks best.

 

At hun har vært utro er noe som sitter dypt og er utrolig sårende! Det er noe du må klare å handtere, noe som kan være utrolig vanskelig. Det er helt opp til deg selv om du takler et forhold videre med henne, noe du må ta stilling til.

 

Skulle det vise seg at du prøver videre må du huske at nøkkelen ligger i ord. Snakk mye om det som har skjedd. Du trenger selvfølgelig ikke vite hvordan de hadde sex osv... Men du kan få vite hvorfor, og grunnlaget bak dette. Skal du noen gang få tillit til henne igjen, er dere nødt til å snakke om hendelsen.

 

Det er vell gått langt hvis du forfølger henne, da ligger tilliten helt på bunnen. Derfor tror jeg dere må snakke ilag skal dere ha et videre forhold. Ikke hør på de som sier at dette ikke er noe å samle på, kansje blir dere ilag for alltid? (Ingen vet)

 

Beklager at dette skjedde mot deg, siden dette aldri skulle skjedd mot noen. Håper det fikser seg på best mulig måte.

 

- Eivind

Lenke til kommentar

Tror jeg hadde hatt skikkelig problemer med å stole på en som hadde gjort noe sånt. Med tid kunne det kanskje gått bedre, men jeg ville ha sittet med hjertet i halsen hver gang personen var ute over lengre tid.

Vet at når man er glad i noen er det vanskelig å gi slipp. Hun bør uansett vise at hun er verdig tillitten din. Vanskelig situasjon.. Du kan bli såret igjen. Men det kan også gå bra.

 

Vet hvertfall med meg selv at jeg hadde hatt problemer med det.

Lenke til kommentar

Overnatter hos venninner? Hvor gammel er hun? Og mye ute på byen? Og har vært utro konsekvent før?

 

Jeg får dette til å bli 2+2 = Utro igjen.

 

Det høres kynisk ut, men jeg hadde sagt til henne at du ikke klarer å stole på henne, og at det var feil å prøve på ny.

 

FØR hun får sjansen til å avsløre seg selv, eller noe annet. Da har du iallefall kontrollen.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om dette kan koste deg mer enn det smaker og hvordan holdning hun har til ting som har skjedd?!? For meg er dette avgjørende om "En gang utro, alltid utro" stemmer. Dette er ikke en universal regel for alle mennesker, men for mange som er notorisk utro, så er det absolutt et stempel de fortjener å få i panna. Hennes holdning og tanker i ettertid vil nok avgjøre om hun går inn under kategorien av mennesker som ikke ser lenger enn nesa si.

 

Mye av det jeg ville undersøkt litt, er om hun tar ansvar for det som har skjedd og at hun er villig til å gi deg det du trenger for å føle deg trygg igjen! Kan du prate med henne, svarer hun på spørsmål du stiller i forhold til utroskapen, spiller hun "offeret" osv?

 

Du skal ikke være den som skal lide alene under det som har skjedd! Hun skal gjøre det hun kan for å få deg til å føle deg trygg igjen og det å ofte overnatte hos venninner eller å fly masse på byen, er IKKE måten å forholde seg til partneren etter en episode med utroskap!

 

Jeg ville pratet med henne og sagt hva jeg følte. Er hun ikke interessert i å imøtekomme deg, så er hun ikke en dritt å samle på og hun er heller ikke hverken reflektert eller nok moden til å forstå konsekvensene av, eller rydde opp i, det rotet hun selv har forårsaket! Skal dere jobbe dere ut av dette, så krever det innsats fra begge parter, ikke minst fra parten som har vært utro!

 

Det er nå min mening...

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Jeg tror nødvendigvis ikke at hun er utro igjen.. Og mener absolutt ikke at "En gang utro, altid utro".

Men hadde typen min vært utro mot meg, så hadde "en gang utro, altid utro" hatt sin rette betydning. Jeg hadde ikke stolt på han igjen, hvertfall ikke 100%.

Men at han kunne hatt et forhold til noen andre er jo så klart mulig. Men å prøve å stable et forhold på beina med en som har vært utro mot deg tror jeg er svært vanskelig.

Lenke til kommentar

Dere har forskjellige behov når hun lever som om hun var singel og du vil ha et fast forhold med troskapsløfter. Det går ikke å kombinere i lengden. Derfor bør dere skille lag etter å ha snakket sammen om dette.

 

Anbefaler ikke at du spionerer på henne. Det fører bare til ubehageligheter i forholdet. Da er det bedre å spørre henne direkte om hva hun driver med.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Når hun først var utro mot deg, hvorfor skulle hun ikke gjøre det igjen? Du er jo akkurat den samme personen som før du.

 

Enig med resten av folket. Utro dame = Slutt på sekundet.

 

(pluss at jeg ville nok ha banka shiten ut av han kisen da, men det er meg)

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Beklager at jeg ikke logger inn, men jeg har ingen bruker på dette forumet.

Det er en ting jeg "reagerer" på når i post 1 til trådstarter. Han skriver "Kjæresten var utro uten sex over lengre tid, det ble slutt mellom oss på grunn av det, og mens det da var slutt hadde hun sex med samme personen flere ganger."

Hvordan var kjæresten din "utro" over lengre tid uten å ha sex?

Du sier i neste linje at hun har sex med han fyren flere ganger mens det er slutt mellom dere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...