Gå til innhold

- Iphone er dyr og sær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kunne Bill la Ballmer bli sjef? Det er nok noe av det verste som har skjedd i Microsoft sin historie. Forøvrig så burde de kanskje mekke en "windows mobile mediacenter edition" som en add-on for og kunne konkurrere med iPhone på mediasiden. Det er utrolig mange som kjøper iPhone fordi det er nettopp det; iPhone.

Lenke til kommentar

Men det Ballmer sier her er ganske så sant da. Jeg kan ikke se for meg hvorfor noen i det hele tatt vil velge iPhone. Den høres rett og slett helt ubrukelig ut spør du meg. Personlig tror jeg at de eneste som kommer til å kjøpe den er de som (jeg uheldigvis kjenner en del av disse) kjøper macbook fordi den ser så kul ut, ikke fordi de vil ha mest for pengene, best maskin, e.l.

 

iPhone kommer til å leve på "hypet" en stund, for å stille forsvinne. <-- min personlige overbevisning.

Lenke til kommentar

Alle må da inrømme iPhone ser bedre ut enn Iphone eller IPhone.

 

Men ang. ballmer ser han ut som ein hemis på kvart einaste bilde, desutten seier han dette fordi han skjelver i buksa.

Husk at alle som vil kan lage widgets til iPhone og kva skal man med tredjeparts program når iPhone har alt fra før?

 

EDIT: Lenge leve iPhone og velkommen i bukselomma mi om et par mnd.er :p .

Endret av PHdZ2
Lenke til kommentar
Husk at alle som vil kan lage widgets til iPhone og kva skal man med tredjeparts program når iPhone har alt fra før?

8521674[/snapback]

iPhone har alt? Det henger jo ikke på greip. Har iPhone flåtestyring? Har iPhone exchange sync? Har iphone strekkodeleser? Jeg kan nevne i fleng nyttige ting og tang som iPhone helt sikkert ikke har.

 

Og widgets? Hva hjelper vell det?

 

Nei, dette er en telefon for moteslaver og de som trenger forlengere ;-) Teknologisk er iPhone ganske underlegen og henger allerede etter før den er lansert.

 

Dette er noe for de som vil ha noe "shiny" å "briefe" med når de er på byen, men for de som bruker telefonen som et verktøy er det rett og slett ubrukelig.

 

Nå beveger jo markedet seg i retning av open source (se f. eks. Nokia), og til og med etterhvert linux. Generelt beveger markedet seg mot produkter som er enkle å tilpasse etthvert behov, også kommer Apple og beveger seg i stikk motsatt retning, og lager et system som er like lukket som mobilene var for mange år siden. *sukk* Og det værste er at de sikkert kommer til å tjene et hav av penger fra folk som er blitt lurt til å tro at dette er nyvinnende teknologi.

Lenke til kommentar

Se på det sånn: Hvis Apple hadde sluppet et produkt som var helt identisk med iPhone, men uten telefonmulighet, og kalt den widescreen wifi iPod eller noe, og solgt den til samme pris, hadde den solgt i BØTTEVIS.

Lenke til kommentar

Jo da han kan sleppe med leppa, for han har jo store deler av markedet og føler seg trygg på at ingen kan klage på microsofts produkt, for hvis de gjør det, får de med han å gjøre! :)

 

Selv om språkrådet sier Iphone, er det feil, fordi det er som å skrive telenor uten stor t. Hvis Apple skriver det slik, skal ikke folk begynne å endre det.

Lenke til kommentar

iphone, windows mobile, hvem bryr seg? openmoko all the way!

 

og den er ikke den eneste spennende linux telefonen, grundig drev å jobbet med en. med tastatur iirc. og så var det en med "navn" gupp tror jeg...

 

æh, nei. det var vist gupp sin phreedom som hadde tastatur...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Jeg venter spendt på testene når denne slippes i USA om ikke lenge. For min del hører jeg mye på musikk, og en iPod som jeg kan ringe med gjør at jeg slipper å drasse på en enhet til hver gang jeg beveger meg ut.

 

Mitt eneste ankepunkt er som flere har påpekt syncing mot feks Outlook da jeg bruker min antikke Nokia 7610 til dette fortsatt. Sånn jeg ser det har jeg 2 alternativer, enten av dette vil komme i iPhone, eller at jeg går over feks til Google som har de fleste verktøyene. For de som har sett presentasjonen, så kan man jo håpe at Yahoo mail mulighetene som faktisk fungerer live, dvs man får mailen tikkende inn i samme sekund som den er sendt UTEN KOSTNAD ! (i Usa inntil det blir bekreftet at dette også gjelder Norge) også blir tilgjengelig her.

Lenke til kommentar

Nåvell. Uten kostnad blir vell kanskje å ta i litt. Datatrafikken må man uansett betale for er jeg redd. Du kommer ikke utenom.

 

Syns det høres ut som en kompromis det du sier om outlooksynking, og det illustrerer poeng mitt fullstendig. Det er ganske så dårlig å måtte inngå et kompromis når man velger en telefon med tanke på all teknologien som er tilgjengelig i dag og ikke minst med tanke på hvor dyr iPhone blir. Man sier rett og slett at man kan vell klare seg uten det og det bare for å ha en telefon med høy "cool" faktor.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...