Gå til innhold

Eier du et HW-klenodium? Gamle ting og tang.


Anbefalte innlegg

of topic: har en litt eldre CPU liggendes her, men har aldri hørt om merket før. noen som kjenner til merket?

heter bare "It's ST"

er en eldre 486DX2-80Mhz

8450919[/snapback]

 

Dette er en SGS-Thompson. Hadde 40 Mhz FSB og multiplier på 2.

 

Disse prosessorene var vel egentlig samme prosessor som Cyrix, og SGS-Thompson ble til slutt kjøpt opp av Cyrix, om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har en litt eldre CPU liggendes her, men har aldri hørt om merket før. noen som kjenner til merket?

heter bare "It's ST"

er en eldre 486DX2-80Mhz

 

Den kan ha meget høy verdi hos samlere. :)

8452113[/snapback]

hehehe, så det ble opprettet en egen tråd pga innlegget mitt i en annen tråd ja.. :p

 

men jeg fant i allefall ut hvilket merke det var da, hehe :)

så de ble kjøpt opp av cyrix ja. de har jeg også en CPU liggendes fra. en 6x86MX-PR200 166MHz (som jeg dog vil si at yter som en vanlig P166MMX og ikke som en P200MMX. for noe lureri, hehe).

 

joa, om noen samlere vil ha den 486'en, så har den bare ligget i en skuff her sikkert de siste 7 årene eller noe, aldri vært testet pga jeg kvittet meg med 486 maskinene for en god stund siden.

 

har også et par intel 486DX 50MHz liggendes, samt en P90MHz, P100MHz, P166MHz, P200MHz, 2x P166MHz MMX, AMD athlon XP2200+. men den siste hører vel kanskje ikke til i listen over forhistoriske CPUer da men, hehe. fikk den fra butikken med skade på kjernen, men de ville ikke gi meg ny selv om den aldri hadde blitt brukt.. :(

har vel hatt Mange eldre CPUer og saker liggendes også, men kastet nesten alt for en stund siden da det bare ble liggende å flyte rundt.

 

men siden denne tråden antageligvis ikke bare skulle handle om CPUer, så har jeg jo andre ting også jeg. hehe.

har blandt annet et par SCSI disker fra gode gamle Conner (nå Seagate). en på hele 540MB (CP3540), og en på 1.3GB (CP3170). begge er 3.5" i full-size, og begge fungerer perfekt den dag i dag. har til og med bilde av grafene til de i HDtach, selv om ytelsen ikke var mye å skryte av, hehe. skal se om jeg kan finne igjen bildene senere.

 

I tillegg så har jeg 3 eldre disker fra Seagate. en på 130.7MB (ST3144A), en på 213.9MB (ST3250A), og en på 261.3MB (ST3290A). alle i perfekt fungerendes stand den dag i dag. har også en 850MB disk fra WD. hadde også mange eldre disker før på ned i under 20MB, men disse ble kastet sammen med resten av alt det gamle for en stund siden.

 

vel, dette var litt av det jeg har liggendes i skuffen i allefall... :p

Lenke til kommentar

Har en gammel maskin med en PII Overdrive 333 MHz. Det er en Pentium II prosessor på Socket 8 format, samme sokkel som Pentium Pro. Pentium II prosessorene bruker vanligvis Slot 1. Denne prosessoren har 512k cache som går på samme klokkehastighet som CPU'en. Cachen på en standard PII prosessor gikk på halve klokkehastighet.

Lenke til kommentar
Har ikke noe gammalt utstyr, men jeg husker at det var en spesiel Pentium 3 333 mhz (versjon A) som var veldig populær i 1998 p.g.a. overklokkingsmulighetene.

 

Noen som husker om det var riktig ?

8453281[/snapback]

Ganske sikker på at det er Celeron 300A du tenker på. Hadde en slik selv, og den klokket som bare pokker :)
Lenke til kommentar

Det er bare å plugge den i, XP har ferdige drivere for den.

Samme som jeg har det.

 

EDIT:

Hadde helt til rundt juletider en Dexxa Flatbed scanner fra en PC pakke fra 1995.

En relativt bra scanner faktisk med en oppløsning på 4800dpi.

Eneste grunnen til at den blei kasta var at den drog scannerhodet skjevt med dertil scannerresultat.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Har ikke noe gammalt utstyr, men jeg husker at det var en spesiel Pentium 3 333 mhz (versjon A) som var veldig populær i 1998 p.g.a. overklokkingsmulighetene.

 

Noen som husker om det var riktig ?

8453281[/snapback]

Ganske sikker på at det er Celeron 300A du tenker på. Hadde en slik selv, og den klokket som bare pokker :)

8453428[/snapback]

Jepp, Celeron 300A var særdeles klokkbar, men Spartan snakker nok om en spesiell stepping av PII 300 Mhz som var veldig ettertraktet. Disse var egentlig PII-450 (som var det råeste Intel lagde på den tiden), men disse var så dyre (8000 kr eller deromkring) at Intel ikke fikk solgt dem. Intel hadde produsert i bøtter og spann av dem, og for å bli kvitt dem, ble mange av dem merket som PII-300 Mhz (samme multiplier, som jo var sperret, men 66 Mhz FSB i stedet for 100 Mhz). Alle kunne selvsagt klokkes til minst 450 Mhz, mange et godt stykke lenger.

Lenke til kommentar
Jeg har en gammel Genius Mouse liggende. Dere kan se et bilde av en slik mus på denne linken.

 

Vet ikke nøyaktig hvor gammelt mitt eksemplar er, men det står i alle fall "Copyright March 1987" på den medfølgende 5,25" disketten. ;)

8452072[/snapback]

Har også hatt en slik. Var det ikke Logitech som var først ute med denne typen? Mener å huske at det var Logitech jeg hadde. Husker dog ikke hva jeg brukte den midterste knappen til.. hehe.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Loftet til mine foreldre er fullt av gamle klenodier fra dataverdenen. Gammel BBC Microsystems maskin med egen hardware for programmering av EEPROMS osv osv :)

 

En gammel Pong spillmaskin med sånne vri-knotter på. Diverse sære og relativt ukjente løsninger på å lage bærbare PC'er, bl.a en som ser ut som en symaskin, men en rødskjerm dekt under et avtagbart tastatur på ene sia. Samt endel gamle 386/486 IBM Thinkpads, bl.a en med avtakbart bakdeksel på skjermen så man kan bruke den på en overheadprosjektor. Those were the days! :D

Lenke til kommentar

Når jeg leste overskriften ventet jeg meg å finne riktig gamle ting her, men det som var nytt en gang blir gammelt det og.

 

Har en AMD Am486 DX2-66 CPU her. Vet ikke om den virker, jeg fikk den da vi skulle kaste masse utstyr på jobben. Får vel snart forsøke å få tak i HK og resten til min tenkte 486 til å spille nostalgi på.

 

Hadde noen nettverkskort av typen som var inn i 486 tidene, men de ble kastet i forrige flytting.

 

Siden Pentium også er blitt klenodium så kan jeg jo si at jeg bruker en P200MMX med WinXP som filserver osv. Kjørte webcam på den en stund men webcam programmet gikk i stå på den etter noen dager, antakelig på grunn av overbelsatning.

 

Har et orginalt SoundBlaster 16 kort, disse kom med mulighet for IDE controller, kipt at det er ISA. Og et SB AWE64, med sinnsykt bra MIDI, dette er også ISA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...