Gå til innhold

Slutt på kopibeskyttelse i iTunes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er eit steg i riktig retning, men 10 kroner og 50 øre for ei låt på 256kbps er ikkje godt nok når eg kan kjøpe ei plate i butikken i CD-kvalitet til 100-lappen. Antal låter varierer sjølvsagt, men sjeldan det er under 10 stk. På salg kan du få platene enda billigere.

Lenke til kommentar
remind me, hva er cd-kvalitet igjen? eller for å si det på en annen måte, hva for codec og bitrate bruker cder?

8293635[/snapback]

 

CD kvalitet er ukomprimerte lydfiler i stereo med 16-bits oppløsning og 44.1kHz samplerate. De har en bitrate på 1411kbps. Du kan sammenligne de med WAV og AIFF filer, altså ukomprimert PCM.

Lenke til kommentar
remind me, hva er cd-kvalitet igjen? eller for å si det på en annen måte, hva for codec og bitrate bruker cder?

8293635[/snapback]

 

CD kvalitet er ukomprimerte lydfiler i stereo med 16-bits oppløsning og 44.1kHz samplerate. De har en bitrate på 1411kbps. Du kan sammenligne de med WAV og AIFF filer, altså ukomprimert PCM.

8294259[/snapback]

 

1411 bitrate ja. det var det tallet jeg virkelig undret meg over. ikke rart at cd-plater har "knapt" med plass.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
remind me, hva er cd-kvalitet igjen? eller for å si det på en annen måte, hva for codec og bitrate bruker cder?

8293635[/snapback]

 

CD kvalitet er ukomprimerte lydfiler i stereo med 16-bits oppløsning og 44.1kHz samplerate. De har en bitrate på 1411kbps. Du kan sammenligne de med WAV og AIFF filer, altså ukomprimert PCM.

8294259[/snapback]

Når en likegodt har WAV på Off-Topic diskusjon: Hva er forskjellen mellom de 2 WAV valgene en kan sette i programmet Easy CD-DA Extractor (blandt de beste programmene på å rippe musikk fra skadete CD-er)? Er den ene bedre enn den andre? Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...