Gå til innhold

Hvilket er det dårligste spillet du har spilt?


Anbefalte innlegg

Forhåpentligvis en litt morsom variant av "hvilke spill liker du". Alle kan bidra, syntes du kabal suger så kom med det, men ingen titler uten utdyping takk! :) Ta hensyn til folks subjektive meninger, hva en syntes er crap kan være helt knall for andre. Mellommenneskelige uoverensstemmelser hører ikke hjemme her, kun hvilket spill og hvorfor. Har som vanlig gjort utdypende søk med den fremragende søkefunksjonen her på diskusjon.no :tease: uten å finne liknende tråder, men om motsatt skulle være tilfelle så får moderator gjøre det som gjøres må.

 

 

Tittel: C&C Renegade

 

Hvorfor: Det fantes en håndfull titler med FPSs til pc som gruset dette spillet på alle punkter. Forsøk på selvmord av C&C på konseptbasis, trolig den største skuffelsen jeg noen gang har installert frivillig på pcen min. Jeg blei umiddelbart litt tent på ideen, men landet på jorda igjen med trynet først. Trist å se slike selvdestruktive spill. Sverter hele C&C konseptet.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tittel: Spice Girls til PS1

 

Hvorfor:Det sier vel egentlig seg selv, men jeg skal utdype litt:

1: Det var plankekjøring, du blir fortalt hele veien gjennom spille akkurat hvilken knapp du skal trykke på til enhver tid, og møter absolutt ingen utfordringer utenom litt DDR-opplegg som selv apekatten Julius hadde greid uten store problemer.

2: Alt for kort. Kjedet meg en dag, og spilte igjennom det på omtrent 3-5 min.

3: Fullpris for innhold tilsvarende 1/10 av det en PS1-demo inneholdt back in the day? nei takk du. Syns søstera mi ble lurt der ja.

Jeg er glad plata ble "borte" når vi flytta. Noen ganger er det greit med flytte-selskap som tar seg litt "friheter" :p

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

I år er det dårligste spillet jeg har prøvd, Resident Evil 4.

 

Hvorfor? Fordi det kvalifiserer seg som en av de aller, aller verste portene fra konsoll til PC som noen sinne har blitt laget. Kontrollene er patetiske, og spillet har ingen støtte for musa. Grafikk, fysikk og lyd er på det aller labreste man finner i noe moderne PC-spill. AI'en er også traumatisk dårlig. Alle fiendene er stokk dumme, og kommer gående mot deg for å hugge deg ned med øks uten noen motivasjon for denne handlingen. Dessuten dukker også fiender opp bak deg fra ingen steder (à la GTA, bare mye verre). Det aller beste eksemplet på hvor dårlig denne porten er, er jo når man får opp tips-meldinger, som skal fortelle deg om hva du trykker for å gjøre ditt eller datt. Tipsene er for PS2-versjonen av spillet. Det finnes ingen "Button 3" eller "Left Analog Stick" på PC. Det er helt umulig å vite hva man skal trykke, for går man inn i options under spillets gang, får man verken endre på, eller se de forskjellige kontrollene og funksjonene. Man kan bare velge om man vil ha vibrasjon. Det hadde vært tøft om tastaturet kunen viberere, men sånn er det ikke.

 

PC-versjonen av dette spillet er blant de aller største tragediene jeg noen sinne har vært borti. Og selv om man tar bort den patetiske portingen, så kan jeg ikke se noen grunn for hvorfor dette spillet skulle bli hypet så mye på GC og PS2. Spillet er ikke noe mer enn et standard scriptet horror-spill med traumatisk grafikk og elendig AI.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

World Of Warcraft

 

Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding Grinding

Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching Fetching

 

Er det utdypende nok?

Lenke til kommentar
så kan jeg ikke se noen grunn for hvorfor dette spillet skulle bli hypet så mye på GC og PS2. Spillet er ikke noe mer enn et standard scriptet horror-spill med traumatisk grafikk og elendig AI.

 

 

 

 

Skjønner at du kan hate PC-versionen, men har du engang prøvd GC-versionen? Dumt av meg å spørre egentlig, siden det er åpenbart at du dømmer GC-versionen ut fra pcporten

 

Traumatisk grafikk? GC-versionen er i mine øyne et av de spillene i forrige generasjon med best grafikk, og AI'en er bedre enn de fleste spill faktisk. Feks i landsbyen om du prøver låse deg inni huset, de slår inn dører, klatrer opp stiger, løper mot deg når du reloader etc. Greit de kan virke litt dumme når de bare løper mot deg men sånn hva er vel et survivor horrorspill uten fiender som hele tiedn kommer mot deg.

 

Greit at rankings ikke er alt, men et snitt på 96% bør si noe.

 

Uttal deg gjerne om pc-versionen, men ikke om noe du ikke har prøvd, det kan ikke sammenlignes.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Jeg dømmer ikke GC-versjonen, men jeg sier bare det jeg synes, utifra PC-porten. Selv om at man tar bort de dårlige kontrollene til PC-versjonene, så synes jeg fortsatt ikke RE4 var et veldig intrigende spill.

 

At fiender sparker opp dører og klatrer opp stiger betyr ikke at spillet har god AI. Det er bare pre-programmerte muligheter for NPC'ene. De er fortsatt stokk dumme. De går rett mot deg selv om at du skyter på dem. De tar aldri dekning, prøver å gå rundt deg, eller noe sånt. De går bare sakte mot deg, og begynner å slå.

 

Grafikken på GC-versjonen var kanskje veldig god til å være et GC-spill i sin tid, men det er ingen unnskyldning for at PC-versjonen skal se ut som den samme gørra. Jeg kan ikke si at PC-versjonens grafikk er fantastisk fordi den er lik GC-versjonen sin grafikk, og siden GC ikke har stort bedre grafikk enn RE4, så er det dermed sagt at PC-versjonens grafikk er pen. Det blir bare helt bak mål.

Lenke til kommentar
Jeg dømmer ikke GC-versjonen, men jeg sier bare det jeg synes, utifra PC-porten. Selv om at man tar bort de dårlige kontrollene til PC-versjonene, så synes jeg fortsatt ikke RE4 var et veldig intrigende spill.

 

At fiender sparker opp dører og klatrer opp stiger betyr ikke at spillet har god AI. Det er bare pre-programmerte muligheter for NPC'ene. De er fortsatt stokk dumme. De går rett mot deg selv om at du skyter på dem. De tar aldri dekning, prøver å gå rundt deg, eller noe sånt. De går bare sakte mot deg, og begynner å slå.

 

Grafikken på GC-versjonen var kanskje veldig god til å være et GC-spill i sin tid, men det er ingen unnskyldning for at PC-versjonen skal se ut som den samme gørra Jeg kan ikke si at PC-versjonens grafikk er fantastisk fordi den er lik GC-versjonen sin grafikk, og siden GC ikke har stort bedre grafikk enn RE4, så er det dermed sagt at PC-versjonens grafikk er pen. Det blir bare helt bak mål..

8066406[/snapback]

 

Jeg hadde kjøpt denne argumentasjonen om det faktisk stemte at PC-versionen har samme grafikk som GC-versionen, men hadde du faktisk spillt begge hadde du visst at PC-versionen er LANGT bak. (se bilde)

 

 

Hvis du hadde spillt spillet mer enn 10 minutter, som jeg godt forstår siden du har spillt det på pc hadde du fått med deg at landsbyboerne du møter i starten er hjernevasket ved hjelp av noen stoffer som gjør at de angriper deg som "zombier". Og å si at det er scriptet er idioti, angrepene er forskjellige hver gang (All AI er scriptet forresten, det finnes ikke digitale hjerner, men om regner med at du mener scriptet som at de er programmert til å gjøre faste ting) .Senere i spillet møter man fiender som ikke angriper på denne "zombie"-måten.Både IGN og Eurogamer skryter AI'en opp i skyene forresten.

 

biohazardhp2.jpg

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Rulleguru, grafikken er fortsatt ikke noe god i PC-versjonen. Den blir lett slått av selv middelmådige spill når det kommer til grafikken. Igjen, det er litt tilgivelig, da spillet førstk om på konsoll, så man bør ikke forvente noe HL3-lignende grafikk. Jeg visste at grafikken ikke kom til å være høydepunktet i spillet, men jeg hadde lest så mye godt om selve innholdet i spillet, at jeg forventet noe mer enn et hvilket som helst middelmådig survival-spill.

 

"Både IGN og Eurogamer skryter AI'en opp i skyene forresten."

 

Nå bryr jeg meg fint lite om hva IGN sier. De skryter opp alle store oppfølgere når det gjelder alt. Alt som markedsføres stort, får god kritikk. Hva IGN sier, bryr jeg meg ikke om, når jeg synes noe annet. AI'en er som den er. Kanskje IGN synes den er god, men det kan ikke jeg fatte og forstå. Alle fiendene er stokk dumme. De går mot deg, og vil drepe deg. That's it. Det er aldri noe taktikk ute og går, for å si det sånn.

 

Jeg spilte forresten spillet noen timer (litt under to timer, var det vel) før jeg ga opp, avinstallerte spillet, og slettet ISO-fila jeg hadde lastet ned (jeg skammer meg over å ha lastet ned dette spillet - jeg angrer meg over at jeg i det hele tatt har sett på coveret til spillet). Med så latterlige kontroller, fortjener ikke spillet å testes mer.

 

EDIT: Om du skryter av AI'en fordi folkene ved første gjennomspilling slår mot deg i løpet av andre sekund, men ved andre gjennomspilling slår de i løpet av det femte sekundet, så... ja, da burde du virkelig prøve noen spill med litt ordentlig AI.

Jeg sier forresten ikke at AI'en er scriptet. Jeg sier at spillet er scriptet. Man får minimalt med valg om hvor man vil gå og hva man vil gjøre.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Ok først og fremst har jeg aldri sagt at pc-grafikken er god. DU sa at du ikke kunne skjønne _GC/PS2_versionen var så hypet pga. dårlig AI og _GRAFIKK_, noe du ikke kan si når du ikke overhodet vet hvordan grafikken ser ut.

 

Om du sk-ryter av AI'en fordi folkene ved første gjennomspilling slår mot deg i løpet av andre sekund, men ved andre gjennomspilling slår de i løpet av det femte sekundet, så... ja, da burde du virkelig prøve noen spill med litt ordentlig AI.

 

Du har spillt to timer og klager på AIen, når du har spillt to timer kan du ikke ha møtt fiendene som faktisk har god AI. De første fiendene er bare hjernevaskede selvmordsbombere, det er slik de skal oppføre seg. Fiendene senere i spillet både dukker og gjemmer seg.

 

Uttal deg gjerne om hvor dårlig du synes pc-versionen er, men å uttale seg om GC/PS2-versionen som du faktisk gjorde på grunnlag av å prøve en version som er dårligere på alle punkter er idioti.

 

  Rulleguru, grafikken er fortsatt ikke noe god i PC-versjonen. Den blir lett slått av selv middelmådige spill når det kommer til grafikken. Igjen, det er litt tilgivelig, da spillet førstk om på konsoll, så man bør ikke forvente noe HL3-lignende grafikk.

 

Sigh.. skjønner du ikke at jeg ikke forsvarer pc-versionen, jeg prøvde bare å lage et poeng ut av at du ikke kan uttale deg om grafikken i GC-versionen (noe du gjorde) når du bare har prøvd pc-porten som er LANGT FRA gc-versionen, jeg har prøvd begge.

 

3 av 106 reviewere har gitt GC-versionen 80%, det er laveste scoren spillet har fått. Resten har gitt 9 eller 10. Noe må de ha gjort riktig.

Lenke til kommentar

Enig med deg rulleguru.Resident evil 4 har kanskje en tynn historie,men ellers er det bra.Ai`en er mer en god nok,og hvem har påstått at zombier er smarte?Spillet har en bra atmosfære og musikken er super.Fordi pc kontrollen ikke er bra er det ingen grunn til å rakke ned på spillet..

Lenke til kommentar

Rulleguru, du forstår fortsatt ikke at jeg snakker om hvor dårlig PC-versjonen er? Jeg nevnte konsollutgaven som et tillegg. PC- og konsollversjonene er praktisk talt de samme, foruten kontrollene og til dels grafikken. Historien er den samme, gameplay'et er det samme, scenarioene er de samme, osv. Som jeg sa, selv uten disse kontrollproblemene ser jeg ikke hvorfor dette spillet er så bra. Det har ingen ting som andre spill ikke har, fikk jeg et godt inntrykk av. Skummelt var det heller ikke. Og jo, jeg mener man skal ha et godt inntrykk av hvor et spill er på vei når man har spilt det noen få timer. Kanskje jeg skulle gitt spillet en sjanse til, men det kommer jeg aldri til å gjøre, da kontrollene var så patetiske, at spillet ikke fortjener noen annen sjanse.

 

Du skjønner kanskje ikke hvorfor jeg anklager GC-versjonen, men jeg skjønner ikke hvorfor du beskytter den. Jeg anklager ikke GC-versjonen, fordi jeg har ikke prøvd den, som du sier. Jeg klager på PC-versjonen, og nevner i tillegg noe negativt om spillet i all generalitet (uavhengig av hvilken plattform spillet spilles på). Det er ikke vits i å beskytte konsoll-versjonen, for det er ikke den jeg pratet om. Det var du som startet å snakke om den. Som jeg sa, jeg nevnte konsollene som et tillegg.

 

Igjen, så synes jeg at du bare kan la være å diskutere RE4 mer her. Dine argumenter vil ikke endre mitt synspunkt, sta som jeg er. Det har med smak å gjøre. Det skulle MYE til for å få meg til å sitte enda en time med RE4. Selv uten kontroll-problemene ville jeg ikke likt RE4 noe godt. Jeg liker å gi spill en sjanse, men jeg gidder ikke å sitte i ti timer med et spill før det går opp for meg om spillet er godt eller dårlig. Når kontrollene i tillegg er så dårlige, så får RE4 en knapp sjanse fra meg. Spillet klarte ikke å leve opp, så derfor la jeg det fra meg. Det er min mening.

 

Forresten, Rulleguru, du har jo ikke engang prøvd ut PC-versjonen, later det til. Kanskje du burde gjøre det før du begynner å beskytte spillet. Om du prøver PC-versjonen, så kanskje du vil forstå litt bedre hvorfor jeg la fra meg spillet så kjapt.

 

Dvil: Ingen sier at zombier er smarte, nei. Heller det motsatte. Men igjen, man kjemper jo ikke mot zombier i RE4. Man kjemper mot mennesker med høygafler (som har blitt hjernevasket), og senere andre stygginger. Poenget mitt er at jeg gjerne skulle sett litt mer aktivitet på disse fiendene enn at de bare går rett mot deg. Det blir ensformig i lengden.

 

EDIT:

 

3 av 106 reviewere har gitt GC-versionen 80%, det er laveste scoren spillet har fått. Resten har gitt 9 eller 10. Noe må de ha gjort riktig.

 

7 millioner mennesker spiller WoW daglig. Gjør du? Hvorfor ikke? Er du helt MONGO?! Når så mange spiller et spill, så MÅ det bare være bra, uavhengig av hvilken smak folk har!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Håper du skjønte ironien - og poenget - i det siste utsagnet mitt. ;)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Vel Hr.Jenssen,jeg gidder heller ikke å diskutere Res.evil.Jeg har alle spillene i serien til forskjellige konsoll,ps1,ps2,n64 så jeg liker dem nok..Har man ikke spilt noen av disse før,men starter på RE4 vet man kanskje ikke helt hva det går ut på.Jeg for min del ble ikke skuffet når RE4 kom ut,var mer enn jeg forventet.Kanskje F.E.A.R er noe mer i din stil?Forøvrig liker jeg det også.God nattzzzz

Lenke til kommentar
Ting

 

Jaja, du skal få mene hva du vil, men jeg HAR prøvd PC-versionen og verdsetter den like høyt som kreftbyller og infiserte kjøttsår. Derfor skjønner jeg hvorfor du la det ned så kjapt, og derfor prøver jeg også gjøre deg en tjenseste å få deg til å prøve GC-versionen en gang :p

 

Selvfølgelig ble du ikke skremt, alle atmosfæriske effekter som gjorde GC-versionen så fantastisk er borte.

 

Det er nok av fiender som ikke bare går rett på deg, de flanker deg faktisk, gjemmer seg, dukker etc. De bare finnes ikke i landsbyen i starten.

 

Sånn da er alt sagt om det temaet.

 

Dårligste spill - Ninja Rabbit (Amiga)

Husker egentlig ikke så mye av dette spillet, annet enn at jeg virkelig ville like det. Det var for det første sinnsykt vanskelig, og jeg fikk psykisk vondt av å spille det.

Lenke til kommentar
Vel Hr.Jenssen,jeg gidder heller ikke å diskutere Res.evil.Jeg har alle spillene i serien til forskjellige konsoll,ps1,ps2,n64 så jeg liker dem nok..Har man ikke spilt noen av disse før,men starter på RE4 vet man kanskje ikke helt hva det går ut på.Jeg for min del ble ikke skuffet når RE4 kom ut,var mer enn jeg forventet.Kanskje F.E.A.R er noe mer i din stil?Forøvrig liker jeg det også.God nattzzzz

8066586[/snapback]

 

FEAR likte jeg godt nok, men det var ikke akkurat så veldig skremmende, det heller. RE har jeg hatt et godt forhold til tidligere. Spilte det aller første i massevis på både PS1 og PC. Elsket det spillet. Etter 1'ern ble alt så anime-aktig, liksom. Jeg syntes ikke det var skummelt i det hele tatt lenger. 1'ern var helt horribelt ekkel, med ulvene, kråkene, folkene som plutselig forrådte deg (de hadde jo blitt infisert), osv.

 

RE4 hadde jeg lenge lyst til å prøve på GC, Rulleguru, men siden jeg ikke har en GC (eller PS2), så ser jeg for meg at det kan bli litt vanskelig. :)

Lenke til kommentar

hmm... er det mulig at RE4 vil bli portet på nytt av et annet selskap? Hadde vært fint, siden jeg har gledet meg til dette spillet siden det ble annonsert til PC :p

 

Anyways, dårligste spill:

Superman 64

 

Hvorfor:

Fikk dette når jeg var liten. Selve spillet gikk ut på å fly gjennom svevende ringer i Metropolis. Egentlig skjønte jeg ikke et skvatt av historien på den tiden, men senere har jeg funnet ut at handlingen består av at Lex Luthor har fanget Supermanns venner i et virtuelt metropolis, og Supermann må da inn i denne virtuelle verden for å redde vennene sine. Dette spillet har også toppet diverse lister over tidenes dårligste videospill, og selv når jeg var i en alder av 8 år kan jeg huske at jeg HATET dette spillet mer enn jeg hatet tran, grønnsaker og leggetider! ÅH!

 

The game was received terribly by gaming audiences and is considered by many to be one of the worst video games ever made. It was rated as the 7th worst game of all-time in a list created by Seanbaby in Electronic Gaming Monthly. It also ranked 2nd on G4's Filter in its top 10 worst games of all-time. Nintendo Power magazine (volume 196) rated it as the worst game of all-time on a Nintendo system. On MTV's Gamer's 2.0, it was rated the #1 worst game of all time. The game also topped GameSpy's list of the ten worst comic book based video games of all time, as compiled by journalist David Chapman.

-Wikipedia

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Jenssen: Du får HELT feil bilde av Resident Evil 4 til PC.

Resident Evil 4 er uten tvil den beste i serien og muligens det beste eventyrspillet på veldig lenge.

 

 

Dårligste spillet jeg har spilt er World of Warcraft, fy flate at så mange gidder å spille noe så hjernedødt er beyond me.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...